پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

مرکز مالکیت معنوی همراه با آدرس و شماره تلفن مراکز در تهران

مرکز مالکیت معنوی همراه با آدرس و شماره تلفن مراکز در تهران

در صورتی که آشنایی کاملی با مراحل ثبتی دارید می توانید از طریق این مرکز اقدام به ثبت طرح صنعتی خود نمایید اما اگر می خواهید بدون اتلاف زمان و از طریق کارشناسان متخصص امور مربوط به ثبت برند و لوگو را انجام دهید و نیاز به مراجعات حضوری و انجام کار های اداری نداشته باشید می توانید از طریق سامانه آنلاین پایدار تمامی امور ثبتی مربوط به مرکز مالکیت معنوی را با ارزان ترین هزینه ثبت برند و با رعایت تمامی شرایط ثبت برند انجام دهید.

در ادامه به صورت کامل شرح وظایف و نکاتی که باید در مورد چگونگی استفاده از سامانه مرکز مالکیت معنوی بدانید را توضیح می دهیم تا بتوانید با این اطلاعات به راحتی عملیات ثبتی خود را به صورت آنلاین و یا حضوری انجام دهید.

مرکز مالکیت معنوی

مرکز مالکیت معنوی به عنوان رسمی ترین مرجع ثبت برند و لوگو تجاری در ایران، امور مربوط به ثبت اختراع و برند و همچنین ثبت طرح صنعتی را به صورت کامل انجام می دهد.

موضوع مرکز مالکیت معنوی تراوشات ذهنی و ابتکارات انسان می باشد که علاوه بر جنبه معنوی آن، دارای ارزش اقتصادی آن نیز می باشد. مانند اینکه شخصی کتابی را تالیف می نماید، این کتاب علاوه بر حق مالی که برای مولف به وجود می آورد جنبه معنوی نیز دارد که ممکن است برای او بسیار با ارزش تر از جنبه مادی اثر باشد.

به خاطر همین ارزش مادی و معنوی مالکیت های معنوی، هم در در حقوق ملی کشورها و هم در حقوق بین الملل، پیش بینی ها و اقداماتی جهت حمایت از آن صورت گرفت و سازمانی به نام سازمان جهانی مالکیت فکری world intellectual property organization موسوم به ( wipp ) تاسیس گردید و در آن معاهده های گوناگونی همچون کنوانسیون ” برن ” برای حمایت از آثار ادبی و هنری (copyright) و معاهده پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی منعقد گشت.

به طور کلی، می توان مرکز مالکیت معنوی را به مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی و هنری تقسیم نمود که در این مطلب این دو را مورد بررسی قرار می دهیم. خاطرنشان می شویم  در صورت نیاز به هر گونه مشاوره  در رابطه با مالکیت فکری می توانید با همکاران ما در ديجيتال ماركتينگ همگام تماس حاصل فرمایید.

از طریق فرم زیر می توانید تمامی استعلام های لازم در مورد برند های ثبت شده در مرکز مالکیت معنوی را انجام دهید.

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

درخواست ثبت برند

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

مرکز مالکیت معنوی صنعتی

مالکیت صنعتی شاخه ای از حقوق تجارت است که حقوق غیر مادی ناشی از علایم مشخص کننده مانند علائم تجاری یا صنعتی و یا خدماتی، اسم تجاری ، سمبل یا علامت و مشخصات منشاء کالا را مورد مطالعه قرار داده و به حقوق حاصل از خلاقیت و نوآوری از قبیل : ورقه های اختراع، گواهی اشیاء مصرفی و بالاخره به اشکال و ترسیمات و مسائل راجع به رقابت نامشروع و سوء استفاده از حقوق مالکیت صنعتی می پردازد. امروزه مالکیت صنعتی، چه در حقوق داخلی و چه در سطح بین المللی، به علت الزامات بازرگانی بین المللی و روابط اقتصادی کشورها با یکدیگر، مورد حمایت جدی قرار گرفته و به مخترع مبتکر، و بالاخره به فرد خلاق امکان می دهد که به طور انحصاری از علامت یا اختراع خود استفاده کند و فرد متجاوز به حقوق خود را از طریق حقوقی یا جزایی تحت تعقیب قانونی قرار دهد.( مواد ٥٢٨ تا ٥٣٠ ق.م اسلامی – تعزیرات )

    1. بند اول اسم تجاری

در بیشتر مواقع تجار برای معرفی بنگاه، تجارتخانه یا شرکت خود، یک اسم تجاری انتخاب می کنند که ممکن است در مرکز مالکیت معنوی ثبت گردد. مشتریان به اعتبار این اسم تجاری معامله می کنند. بنابراین سایر اشخاص حق استفاده از این اسم تجاری را در شرکت ها و محصولات خود ندارند حتی اگر آن اسم با نام خانوادگی اش یکی باشد.( ماده ٥٧٨ ق.ت ). این اسم قابل خرید و فروش و انتقال است و مدت اعتبار آن ٥ سال می باشد.( مواد ٥٧٩ و ٥٨٠ ق.ت ) البته تجدید ثبت آن امکان پذیر است.

    1. بند دوم علائم تجاری

علامت تجاری، هر علامتی اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حروف و … می باشد که برای امتیاز و تشخیص یک محصول مورد استفاده قرار می گیرد در مرکز مالکیت معنوی باید ثبت شده باشد.( ماده ١ قانون ثبت علائم تجاری )

علائم تجاری باید ویژگی هایی داشته باشند از جمله :

    • باید تازگی داشته و برای جنسی که به کار برده می شود جدید باشد.
    • موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
    • باید وجه تمایز داشته و ابتکاری باشد.

برای ثبت علامت تجاری در مرکز مالکیت معنوی باید اظهارنامه ای به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تسلیم گردد. این ثبت از سوی اشخاص ذینفع مذکور در ماده قانون ثبت علائم تجاری قابل اعتراض می باشد. مدت اعتبار ثبت ١٠ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد. به دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علائم تجاری در محاکم تهران رسیدگی می گردد ( ماده ٤٦ قانون ثبت علائم و اختراعات ). علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و این انتقال تنها پس از ثبت در مقابل اشخاص ثالث معتبر می باشد.

    1. بند سوم ورقه اختراع

حق اختراع در مرکز مالکیت معنوی عبارت است از حق انحصاری که مخترع برای مدت محدودی برای استفاده انحصاری از اختراع خود دارد تا تشویقی باشد برای مخترعین. ورقه اختراع نیز سند این حق می باشد. برای استفاده از این حق بهره برداری انحصاری، اختراع باید مطابق مقررات به ثبت برسد. هر اختراعی ٢ حق را برای مخترع به وجود می آورد؛ یکی حق اخلاقی که همیشه باقی می ماند و دیگری حق مادی آن که محدود است و در قانون ما بر حسب تقاضای مخترع ٥ ، ١٠ ، ١٥ یا ٢٠ سال می باشد.

ماده ٣ قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات مصوب ١٣٨٦/٨/٧ در مورد حق اختراع می گوید : ” گواهینامه اختراع سندی است که اداره مالکیت صنعتی برای حمایت از اختراع صادر می کند و دارنده آن می تواند از حقوق انحصاری بهره مند شود.”

ثبت اختراع در مرکز مالکیت معنوی قابل اعتراض، از جانب ذینفع در دادگاه عمومی تهران قابل اقامه می باشد. نقل و انتقال ورقه اختراع برای اینکه معتبر باشد باید به ثبت برسد و در صورتی در مقابل اشخاص ثالث معتبر است که به موجب سند رسمی به عمل آید.

مالکیت ادبی و هنری

در مرکز مالکیت معنوی حقوق مالکیت ادبی – هنری را می توان اینگونه تعریف نمود که : ” مجموعه حقوقی است که قانون برای پدید آورنده نسبت به اثر او می شناسد و بهره برداری انحصاری از اثر را برای مدت محدودی برای پدید آورنده و پس از مرگ او برای وراثش ایجاد می نماید.” برای به دست آوردن این حقوق، اثر باید نخستین بار در ایران چاپ یا پخش یا نشر یا اجرا شده و قبلاَ در هیچ کشوری چاپ یا نشر یا پخش و اجرا نشده باشد.

مصادیق حقوق مرکز مالکیت معنوی

یکی از اهداف مهم سازمان جهانی مرکز مالکیت معنوی پیشبرد و ارتقاء حقوق مالکیت معنوی در جهان است. با توجه به کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی، حقوق مالکیت معنوی شامل حقوق موارد زیر می باشد:

    • آثار ادبی، هنری و علمی
    • نمایش های هنرمندان بازیگر، صدای ضبط شده، برنامه های رادیویی
    • اختراعات در کلیه زمینه های فعالیت انسان
    • کشفیات علمی
    • طراحی های صنعتی
    • علائم تجاری، علائم خدماتی، نام های تجاری و عناوین
    • حمایت در برابر رقابت نامطلوب
    • سایر حقوقی که ناشی از فعالیت معنوی در قلمرو صنعتی، علمی، ادبی و هنری می باشد.

فرآیند ارزیابی ثبت اختراع داخلی متقاضیان در مرکز مالکیت معنوی با دریافت اظهارنامه الکترونیکی از طریق سایت اداره ثبت اختراعات به این مرکز آغاز می شود و پس از پرداخت هزینه داوری توسط متقاضی، داور/ داوران فنی در حوزه مربوط به عنوان ثبت اختراع ادعایی، تعیین شده ( اساتید برجسته دانشگاهی) و پس از انجام داوری، نتیجه ی ارزیابی به صورت نامه رسمی همراه با گزارشات داوری و کلیه مدارک و سوابق لازم به اداره ثبت اختراعات اعلام می شود.

نحوه تماس با اداره مالکیت معنوی و صنعتی و اداره اختراعات تهران

    1. آدرس سازمان مرکز مالکیت معنوی صنعتی و معنوی استان تهران :

میدان امام خمینی (ره) خیابان خیام، خیابان فیاض بخش، جنب ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساختمان قدیم بانک ملت کد پستی: 1114678513

    • نشانی اینترنتی سازمان مالکیت صنعتی و معنوی استان تهران :

بعد از وارد شدن به سایت بر روی لینک آدرس این سایت به نشانی http://iripo.ssaa.ir کلید نمایید.

    • شماره تماس سازمان مالکیت صنعتی و معنوی استان تهران :

شماره تماس برای برقراری ارتباط مستقیم با این سازمان وجود ندارد اما میتوان از طریق لینک زیر به صفحه تماس با اداره ثبت برند و علائم تجاری تماس حاصل نمود:

http://iripo.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4021

همچنین برای تماس با مرکز ثبت طرح صنعتی بر روی لینک کلید نمایید:

http://iripo.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4019

اما برای تماس با اداره ثبت اختراعات میتوان علاوه بر استفاده از لینک :

http://iripo.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4020

برای ارتباط با مرکز مالکیت معنوی با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.:

    • 63923368
    • 63923367
    • 63923365
    • 63923369
    • 63923337
    • 63923363
    • 63923357
    • 63923351
    • 63923362
    • 63923371
    • 63923352
    • 63923302
    • 63923339

با سپردن مراحل ثبت شرکت به دست افراد متخصص مانند کارشناسان پایدار ثبت می توانید در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب، امور ثبت شرکت خود را به صورت 100% آنلاین انجام دهید.

8 دیدگاه دربارهٔ «مرکز مالکیت معنوی همراه با آدرس و شماره تلفن مراکز در تهران»

امیرحسین نادری گفت:

آیا با گواهی عضویت و اشتغال بکار اتحادیه می‌شود برای ثبت برند اقدام کرد؟

علی پایدار گفت:

سلام
کاربر عزیز براساس اقلام مورد نظر شما قابلیت انجام خواهد داشت.
با موسسه در تماس باشید.

ندا نیک بخت گفت:

با سلام
ایا اضافه طبقات با کارت بازرگانی میشه انجام داد فقط یک کالا داریم ؟؟

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
کارت بازرگانی فقط بابت ثبت علامت های غیرفارسی هست و مجوز محسوب نمیشود.

دریکوند گفت:

سلام 4ماه ثبت برند درخواست دادیم هر وقت پی گیری میکنم همش میگن تو کمیسیونه این قد زمان میبره خودم بخوام پیگیری کنم باید چیکار کنم

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر
احتمالا مشکلی در روند اجرای ثبت علامت تجاری به وجود اومده
حتما با کارشناسان پایدار ثبت تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم رو انجام بدن

مبینا گفت:

سلام من وارد سایت شدم بلد نیستم دقیقا چیو بزنم اگه کمک کنین ممنون میشم

علی پایدار گفت:

کاربر گرامی
لطفا با موسسه در تماس باشید 02125917699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره