پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو از 0 تا 100 با همه شرایط و مراحل

ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو از 0 تا 100 با همه شرایط و مراحل

در این مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی شرایط و مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو را مورد بررسی قرار دهیم. با ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو می توانید از مزایای بسیار زیادی که کسب و کارها در این منطقه دارند بهره مند شده و به عنوان شرکت در یک منطقه آزاد که محدودیت های داخل کشور را ندارد به سود و درآمد بسیار بالاتری برای تجارت خارجی و یا حتی تولید محصولات داخلی برسید.

علاوه بر انجام امور اداری در صورتی که قصد دارید تمامی مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید می توانید از طریق وب سایت پایدار ثبت و با کمترین هزینه ثبت شرکت این کار را انجام دهید.

در ادامه مطلب قصد داریم ضمن بیان ویژگی ها و امکاناتی که منطقه آزاد ماکو در اختیار شما قرار می دهد به بررسی مزایای ثبت شرکت در این منطقه پرداخته و البته تمامی مراحل و شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

در مقاله مربوط به شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد قشم بیان کردیم که ایران به طور کلی هفت منطقه آزاد تجاری دارد که از جمله مهمترین مزایای این مناطق که بهه‌صورت حراست شده بندری و غیر بندری هستند می‌توانیم به عدم اجرای برخی از قوانین و مقررات جاری در کشور در این مناطق اشاره کنیم.

منطقه آزاد ماکو در شهرستان ماکو و در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است و به کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و ترکیه راه های ارتباطی نزدیک و بسیار جالبی را برای کسانی که قصد دارند شرکت خود را در این منطقه به ثبت برساند و تجارت خارجی داشته باشند قرار گرفته است.

از نظر طبیعی نیز این شهر به دلیل قرار گرفتن در میان کوه و سنگ های مرتفع شگفت انگیز ترین و عجیب ترین شهر های ایران و جهان به شمار می‌آید که از بهترین مناطق برای ثبت شرکت در ایران برای اتباع خارجی و هم برای سرمایه‌گذاران داخلی است که از نظر قانونی حمایتی در شرایط خوبی قرار دارد. این منطقه با ۵۰۰ هزار هکتار مساحت بزرگترین منطقه آزاد کشور و دومین منطقه آزاد جهان بعد از منطقه آزاد شانگهای چین است که موقعیت ممتازی برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی بخصوص سرمایه گذاران ترکیه و اروپا را دارا می باشد.

ویژگی ها و امتیاز های ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

یکی از مهمترین ویژگی ها و امتیازهایی که انجام مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو به همراه خواهد داشت این است که به صورت کامل از پرداخت مالیات معاف هستند و البته لازمه مشمول شدن معافیت مالیاتی اخذ تصدیق کارت بازرگانی از نهاد منطقه آزاد صنعتی با کمی باشد.

در کنار این موارد از جمله دیگر ویژگی ها و مزایای منطقه می‌توان به معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور اشاره نمود.

به طور کلی با توجه به قوانین و مقرراتی که در این منطقه و به خصوص در مناطق آزاد حاکم می باشد شرکت‌ها را به راحتی و با مراحل ساده می‌توان به ثبت رساند و از مزایایی که در این مناطق وجود دارد و به بهترین شکل ممکن استفاده نمود.

ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو به ثورت 100% آنلاین

به همه این موارد ویژگی ها و مزایای که به صورت کلی در این منطقه برای شرکت‌ها وجود دارد بعد از ثبت شرکت می توانند از آن بهره مند شوید و در ادامه به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم این موارد را نیز می توانید اضافه کنید.

مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

برای انجام تمامی مراحل ثبت شرکت در این منطقه آزاد شما باید ابتدا مجوزهای لازم را از معاونت سرمایه‌گذاری سازمان به عنوان مجوز فعالیت اقتصادی دریافت نموده و پس از آن فرم‌های تعیین نام شرکت را تکمیل و به مراجع صادرکننده و ثبت کننده شرکت ارائه کنید.

در مورد ثبت شرکت و انتخاب نام مناسب برای شرکت مقالات مختلفی را برای وب سایت قرار داده ایم که شرایط انتخاب نام شرکت را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم و می توانید از این مقاله برای انتخاب اولویت های اول تا پنجم نام شرکت خود استفاده نموده و یک نام مناسب برای شرکت خود انتخاب نمایید که به راحتی در ذهن مشتریان نقش بسته و البته راه همکاری و هماهنگی با دیگر شرکت ها و کسب و کارها را برای شما بازتر کند.

شرایط انتخاب نام شرکت

بعد از این مرحله شما باید تمامی مدارکی که از ثبت شرکتها گرفته شده است را به اداره ثبت شرکتها تحویل دهید. در مرحله بعدی تمامی مدارک ارائه شده شما توسط کارشناسان مربوطه ثبت شرکت بررسی می‌شود و ثبت شرکت شما در دفاتر ثبتی به صورت کاملا قانونی انجام خواهد شد.

در گام بعدی مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو شما باید هزینه‌های مربوط به حق صدرا به سازمان منطقه پرداخت نموده و یک نسخه آگهی برای واحد صدور مجوز ارائه نماید و در گام آخر نیز پلمپ دفاتر تجاری شرکت را به ثبت برسانید.

در صورتی که برای ثبت مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو اطلاعات در مورد پلمپ دفاتر تجاری شرکت ندارید می توانید از طریق راه های ارتباطی به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با تیم پشتیبانی حقوقی این مرکز در ارتباط باشید و یا مقالات مختلفی که بر روی وب سایت قرار داده شده است را مطالعه کنید.

شرایط و مدارک ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

به طور کلی به صورت سهامی خاص و یا مسئولیت محدود می توانید مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو را انجام دهید که هر کدام از آنها دارای یک شرایط خاصی هستند و البته برای آنها باید مدارک خاصی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را تهیه کنید و در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید.

البته شما می توانید شرکت خود را به صورت تعاونی در منطقه آزاد ماکو نیز به ثبت برسانید که این موضوع نیز با توجه به ماده ۹ قانون بخش تعاونی شرایط و مدارک خاصی برای آن در نظر گرفته شده است که به صورت کامل در ادامه آنها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط و مراحل ثبت شرکت به صورت سهامی خاص

وجود حداقل ۵ نفر عضو که باید ۳ نفر هیات مدیره و ۲ نفر بازرس باشد.

حداقل سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد.

حداقل ۳۵ درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

برای انجام تمامی مراحل ثبت شرکت باید مدارکی که برای ثبت شرکت در به صورت سهامی خاص در نظر گرفته شده است و در ادامه به آن اشاره می کنیم را آماده کرده و در اختیار مراجع صادر کننده در کنار اولویت های پنج گانه نام شرکت ارائه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ماکو

تکمیل دو نسخه اساسنامه که میبایست توسط سهامدار به امضا رسیده باشد.

تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص که باید توسط تمامی سهامداران امضا شده باشد.

ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که ذیل آن توسط سهامداران و بازرسان امضاء شده باشد.

تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین

کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت

کپی شناسنامه برابر اصل شده کلیه مدیران و سهامداران و بازرسین

ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود در منطقه آزاد ماکو و مدارک آن

وجود حداقل ۲ نفر عضو

حداقل سرمایه ۱۰٫۰۰۰۰ ریال

تعهد با پرداخت کل سرمایه

برای انجام مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو به صورت مسئولیت محدود باید مدارک زیر را نیز آماده کرده و در اختیار مراجع صادر کننده و ثبت کننده شرکت قرار دهید.

مدارک مورد نیاز

تقاضانامه ثبت شرکت (فرم چاپی) ۲ برگ

شرکتنامه رسمی (فرم چاپی) ۲ برگ

اساسنامه شرکت ۲ جلد

صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره ۲ نسخه

فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت

آگهی روزنامه رسمی جهت افراد حقوقی

تقویم نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکا

شرایط عضویت شرکت تعاونی در منطقه آزاد ماکو

بر اساس ماده ۹ قانون بخش تعاونی، شرایط عضویت انواع شرکت های تعاونی به صورت زیر می باشد که با رعایت تمامی آن ها می توانید شرکت تعاونی خود را به ثبت برسانید.

تابعیت ایرانی

عدم سابقه ورشکستگی که تقصیر فرد مورد نظر بوده باشد.

عدم سابقه اختلاس و کلاهبرداری

عدم عضویت در تعاونی مشابه

درخواست کتبی عضویت و تعهد برای رعایت قوانین تعاونی

مدارک مورد نیاز

اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در ۴ نسخه

مجوز اداره تعاون

دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در ۳ نسخه

صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان در ۳ نسخه

رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون در ۳ نسخه

اسامی و مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان

اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی در ۳ نسخه

صورتجلسه اولین هیات مدیره دال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره و انتخاب مدیر عامل و تعیین صاحبان امضای مجاز

مشخصات اعضای هیئت مدیره، بازرسان و مدیر عامل

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت های تعاونی عام یکصد میلیون ریال می باشد و برای اینکه بتوانید شرکت های تعاونی را تشکیل دهید باید سرمایه اولیه ده میلیون ریالی داشته باشید.

هزینه ثبت شرکت در ماکو

برای اینکه بتوانید در همان مراحل اولیه و با ارازن ترین هزینه ثبت شرکت، تمامی امور مربوط به ثبت شرکت خود در ماکو را انجام دهید، بهتر است ابتدا با کارشناسان ثبت پایدار مشورت های لازم را در مورد انتخاب نوع شرکت و همچنین نام آن انجام داده و سپس به سراغ پرکردن فرم های آنلاین قرار داده شده روی سامانه بروید.

در این سامانه با توجه به کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و انجام امور به صورت 100% آنلاین هزینه های اتلاف زمان نیز برای شما کاهش پیدا می کند و همیم مسئله باعث می شود تا ثبت شرکت در این منطقه برای شما ارزان تر و اقتصادی تر باشد تا بتوانید به سرمایه های خود برای توسعه و رشد شرکت اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره