پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

فواید گواهینامه ایزو ISO و مزایای اخذ آن برای شرکت و دولت

فواید گواهینامه ایزو ISO و مزایای اخذ آن برای شرکت و دولت

مقاله ای در زمینه ی مزایا و فواید گواهینامه ایزو برای شما آماده کرده ایم، بدون شک یکی از بهترین مقالات حوزه ی خود می باشد، که به شما اطلاعات دقیقی از مزایای گواهینامه ایزو را خاطر نشان می کند. با خواندن این مقاله، قطعا به مزایای اخذ گواهینامه ایزو پی برده و برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام خواهید کرد، زیرا این مزایا برای شما و مجموعه ی شما بدون شک بسیار سود آور خواهد بود. برای دوستانی که مقاله ی ایزو و سازمان ما را مطالعه نکرده اند، ترجیح می دهیم که در ابتدا تعریف علمی و دقیقی از ایزو ارائه کنیم؛ ولی اگر به طور دقیق می دانید که این گواهینامه چیست، می توانید این مقاله در زمینه ی فواید ایزو هست را، مطالعه کنید.

از طریق فرم زیر می توانید درخواست اخذ ایزو و استاندارد های مختلف آن را همین امروز با ارزان ترین هزینه به ثبت برسانید.

گواهینامه ایزو چیست؟

یکی از سازمان های بین المللی در سطح دنیا، سازمان ایزو (ISO) می باشد که طبق گفته ی بالا در ابتدا نزدیک به 25 کشور در آن حضور داشتند. وظیفه ی سازمان بین المللی ایزو (ISO) تعیین و وضع استانداردهای جهانی (صدور گواهینامه ایزو) بنا به خواسته و شرایط قانونی همه ی کشور ها، به خاطر یکسان سازی همه ی فرآیند های تولید و بالا بردن کیفیت و روال انجام کارها، با هدف آسان سازی و تسهیل بخشیدن به امر تولید و توسعه ی روز افزون خدمات و تولیدات، و به دلیل حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد.

اهمیت مهم ایزو

استاندارد کردن و استاندارد (ایزو) از پایه های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی به سزا دارد، و باید در جهت افزایش سطح کیفیت ها کالاهای تولیدی و خدمات تلاش کرد تا به فناوری پیشرفته تولید هر محصول دست یافت؛ تا از علم و تکنولوژی در دنیا عقب نماند یا حداقل محصولاتی بهتر با رده ی کیفیتی بالاتر با دوام بیشتر تولید کرد. و می توان گفت که سود حاصل از رعایت استاندارد (اخذ مدرک ایزو) برای تولیدکنندگان، بیش از مصرف کنندگان است؛ زیرا صرفه جویی های حاصل از کاهش انواع قطعات و مواد اولیه غیر ضروری و ضایعات، به قدری چشمگیر است که هر گونه سرمایه گذاری در زمینه استاندارد سازی فرآورده ها و خدمات را، برای صاحبان صنایع امری واجب و ضروری نشان می دهد.

فواید گواهینامه ایزو

فواید گواهینامه ایزو چیست؟

به دلیل افزایش بهره وری و روند رو به مدرن شدن شرکت ها و همچنین دسترسی به بازارهای جدید، فواید گواهینامه ایزو بسیار بر سر زبان ها افتاد که این مزایا عبارتند از:

صرفه جویی و کم شدن هزینه های مجموعه

یکی از فواید ایزو و استاندارد های بین المللی این است که، به فرآیند بهینه سازی و در نتیجه بهبود خط پایان کمک می شود.

افزایش رضایتمندی مشتری

گواهینامه ایزو به شما کمک می کند که کیفیت محصولاتتان را بالا ببرید و در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری داشته باشند و در نهایت منجر به فروش بیشتر شما شود.

امکان راه یابی به بازرهای جدید و جهانی

از دیگر مزایای ایزو، باعث می شود که شما موانع تجاری را کنار زده و محصولا شما به بازرهای جهانی راه پیدا کنند که در نتیجه باعث می شود، پهنای بازار کار شما گسترش یابد.

فواید گواهینامه ایزو و گرفتن مقدار زیادی از سهم بازار

این فایده به این صورت است، زمانی که شما بهره وری از محصولات خود را بالا ببرید، در رقابت از حریفان خود پیشی میگیرید و مقدار زادی از سهم بازار را به نام خود می کنید.

مزیت کمک به محیط زیستمان

یکی دیگر از فواید گواهینامه ایزو، این است که ایزو، اثرات بد و منفی محصولات بر روی محیط زیست را به حداقل می رسانند یا آن ها را از بین می برند.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای جامعه

یکی از مزایای مهم گواهینامه ایزو در جامعه این است که، تمام جوانب زندگی روزمره ی انسان ها در استاندارد های سازمان بین المللی استاندارد سازی(ISO)  در نظر گرفته شده است؛ و می توان به جرعت گفت که وقتی محصول یا خدمت تحت گواهینامه ایزو ارائه می شود، به مصرف کننده این حس را منتقل می کند که، این محصول امن، قابل اعتماد و با کیفیت بهتری نسبت به نسخه ی بدون گواهینامه ایزو ارائه شده است.

مزایای اخذ ایزو توسط شرکت ها برای دولت

یکی از فواید مهم گواهینامه ایزو در جامعه این است که، استاندارد های ایزو در سطح جهان و بین الملل وضع می شنود، که می توانند به تغییرات قوانین داخلی در زمینه ی تولیدات و خدمات به مسئولین و دولت کمک بکنند؛ همچنین دولت های ملی می توانند از استانداردهای ایزو بصورت یک نیاز نظارتی آن هم بطور داوطلبانه بهره مند شوند.

فواید گواهینامه ایزو و سودآوری

فواید و مزایای گواهینامه ایزو را می توان به اختصار و آن هارا به صورت موردی برای شما بیان کرد:

  • اهداف سازمان و مجموعه ی شما در جهت تحقق، حرکت می کنند.
  • فرآیند های داخلی سازمان شما به وضوح و شفافیت می رسند که می توانید از موقعیت های به وجود آمده، نهایت استفاده را ببرید.
  • به راحتی می توان از اشتباهات و خطاها جلوگیری کرد به جای آن که اتفاق بیوفتند و بخواهیم اصلاحشان کنیم.
  • بهره وری سازمان افزایش می یابد و عدم انطباق در آن به صفر می رسد.
  • در این راستا هم کارکنان و هم مشتریان رضایت کافی از محصولات و خدمات را دارند.
  • فواید گواهینامه ایزو می تواند بر روی هزینه ها و زمان شما بسیار تاثیرگذار باشد.
  • در روند مجموعه ی خود، همواره نمودار رشد را می توانید ببنید که این نیز از دیگر موارد مزایای گواهینامه ایزو می باشد.

سخن پایانی ثبت پایدار برای مزایای اخذ ایزو

مبحث فواید ایزو و مزایای گواهینامه ایزو ما نیز به پایان رسید، و در آخر لازم به ذکر است که با مزایایی که در بالا برای شما بیان کردیم، هرچه سریعتر به اخذ گواهینامه ایزوی خود اقدام کنید تا از این فواید و مزایا، بهره ی کافی را ببرید و در روند پیشرفت سازمان خود گام بردارید. متخصصین ثبت پایدار همواره آماده اند تا شما را در اخذ گواهینامه ایزو راهنمایی کنند، تنها کافی است با ما تماس بگیرید و از مزایای مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند شوید.

گواهینامه ایزو 9001 چیست؟

در تعریف کلی و جامعه ای که بخواهیم برای این مورد از  ایزو بیان کنیم باید بگوییم که استاندارد بین المللی است که برای سیستم های مدیریت کیفیت منتشر شده است و شرکت ها و سازمان ها ملزم به رعایت بند های آن هستند.

اخذ ایزو 9001 و این استاندارد که مراحل مختلفی دارد در آخرین نسخه خود در سال ۲۰۱۵ به روز رسانی شده است و اکثر کشورهایی که عضو سازمان جهانی هستند این استاندارد را پذیرفتند.

هرچند در سال های اخیر شاهد رکود اقتصادی در سراسر جهان هستیم اما شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف استانداردهای مدیریت کیفیت را اجرا نمودند و از این طریق مشاهده شده که هنوز آمار رو به رشد برای سازمان ها در این زمینه ارائه شده است.

در تعریف جامع تری برای اخذ ایزو 9001 می‌توان گفت سیستم مدیریت کیفیت ایزو  9001  که اغلب به عنوان یک سیستم qms شناخته می شود مجموعه ای از سیاست ها و فرآیندها و همچنین روش های ثبت شده و سوابق است که قوانین داخلی را تنظیم می‌کند و بر پایه چگونگی ایجاد و ارائه محصول یا خدمات به مشتریان حاکم هستند.

نکته مهمی که درمورد سیستم مدیریت کیفیت بالا به آن اشاره کنیم این است که حتماً باید با نیازهای شرکت شما و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید کاملاً تناسب داشته باشد.

سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم این استانداردها را در سطح سازمان شما ده سازی می‌کند و باعث می‌شود تا سیستم مدیریت کیفیت سازمانی شما به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا موفقیت آمیز اجرا شود.

نکته مهم و جالب در مورد استاندارد ایزو 9001 این است که شرکت‌ها و سازمان‌ها بدون هیچ محدودیتی می توانند در بخش سیستم مدیریت کیفیت خود از این استاندارد استفاده نماید در حالی که بسیاری از چیزهایی که در مطلب دریافت ایزو به آن اشاره کردیم برای کسب و کارهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به همین دلیل است که این استاندارد بین المللی به عنوان یک پایه برای هر شرکت برای ایجاد یک سیستم اطمینان از رضایت مشتری و بهبود سیستم مدیریت به رسمیت شناخته می شود بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها آن را در سیستم خود لازم الاجرا می داند.

امروزه و شاید در گذشته ای نه چندان دور بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها از استاندارد ایزو و اخذ ایزو 9001 به عنوان یک اهرم برای بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات خود استفاده می کردند اما امروزه متوجه شدیم که این سیستم و استاندارد هیچ ارتباطی به کیفیت محصولات و خدمات ندارد و فقط بحث های مدیریتی را در سطح سازمان پیاده سازی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره