پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
پلمپ دفاتر

هزینه پلمپ دفاتر قانونی و پرداخت در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر قانونی

هزینه پلمپ دفاتر قانونی و پرداخت در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر قانونی

هزینه پلمپ دفاتر قانونی شرکت ها در سال جدید چقدر است؟ استعلام دفاتر قانونی از طریق سامانه های آنلاین چگونه انجام می شود؟ از اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر قانونی از چه طریقی می توان تمامی امور مربوط به پرداخت هزینه پلمپ دفاتر قانونی را انجام داد؟

هزینه پلمپ دفاتر قانونی

پیش از نوشته شدن هرگونه اطلاعات در دفاتر روزنامه، کل و دارایی، این دفاتر قانونی باید توسط نماینده اداره ثبت، امضا و پلمپ و شماره گذاری شده باشند. امروزه با توجه به ایجاد سیستم سامانه ثبت شرکت‌ها، متقاضیان محترم می توانند درخواست خود را نسبت به اخذ پلمپ دفاتر تجاری اعلام نمایند و گواهی آن را دریافت نمایند و در سایت اتاق بازرگانی آپلود نمایند. برای اخذ دفاتر پلمپ شده سال، همواره باید سال قبل از آن یعنی پیش از شروع سال مالی جدید اقدام به پلمپ نمود. لازم به ذکر است که بهتر است از ابتدا دفتر روزنامه و دفتر کل با تعداد صفحات بالا را انتخاب نمایید تا هزینه پلمپ دفاتر شما زیاد نشود. اگر در زمان مقرر شده این کار را انجام ندهید از طرف حوزه دارایی مشمول جریمه خواهید شد. پس باید زمان اقدام برای اخذ دفاتر پلمپ شده را بدانید. بنابراین لازم است تا با مطالعه بخش مراحل درخواست پلمپ دفاتر، از جزییات و نکات مهم این موضوع مهم باخبر باشید. در ادامه اين موضوعات را با هم بررسی مي كنيم.

فرم زیر را برای پلمپ دفاتر قانونی پر کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

پلمپ دفاتر قانونی شرکت ها

شروع سال مالی دفاتر : طبق ماده ۶ قانون تجارت، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت، به منظور اظهار درآمد ها و هزینه های خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند. به عبارت دیگر، هرگاه یک شرکت به ثبت برسد، باید طبق قانون یک سری دفاتر تهیه نمایند. در این دفاتر هزینه ها و درآمدهای شرکت ثبت می شود. دفاتر روزنامه و دفتر کل و هر دفتری که وزارت دادگستری آن را لازم دانسته باشد، از جمله این دفاتر است. این دفاتر بایستی قبل از اینکه در آنها مطلبی نوشته شوند توسط نمایندگان اداره ثبت پلمپ شود.

انواع دفاتر قانونی شرکت ها

در ادامه انواع دفاتر قانونی شرکت ها را به صورت کامل و از 0 تا 100 بررسی می کنیم.

دفتر روزنامه

دفتر کل

دفتر دارایی

دفتر کپیه

مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی افراد حقیقی

برای پرداخت هزینه پلمپ قانونی دفاتر بهتر است ابتدا با مدارک لازم برای این کار آشنایی داشته باشید.

کپی کارت ملی

کپی شناسنامه

اصل اظهارنامه دریافت شده از سامانه

فرم تکمیل شده اظهارنامه

از طریق فرم زیر با پرداخت کمترین هزینه پلمپ دفاتر قانونی می توانید این کار را به دست متخصصین پایدار ثبت بسپارید تا تمامی مشکلات و دغدغه های شما در این زمینه به صورت کامل برطرف شود.

 

درخواست نگارش دفاتر قانونی

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : اطلاعات تکمیلی
3 مرحله سوم : تایید نهایی

 

مدارک لازم برای پلمپ دفاتر قانونی افراد حقوقی

کپی کارت ملی مدیر عامل

اصل اظهارنامه پلمب دفاتر تجارتی دریافت شده از سامانه (اظهارنامه باید به امضای یکی از مدیران شرکت رسیده باشد)

کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات ثبتی شرکت (در خصوص تغییر مدیران، دارندگان امضا، نام، نوع شخصیت حقوقی و مرکز اصلی)

اصل یا تصویر مصدق وکالت‌نامه یا معرفی‌نامه (در خصوص اشخاص حقوقی دولتی)

 

: اخذ پلمپ دفاتر قانونی | دفاتر پلمپ را به راحتی اخذ کنید

مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری

مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها به شرح زير است:

اولین اقدام جهت درخواست پلمپ دفاتر تجاری، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir (قسمت پلمپ دفاتر تجاری) است. در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد می بایست از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ، (نوع شخص متقاضی) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب نماید.

سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید. ( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد).

قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد. تاریخ پایان سال مالی، نیز توسط سامانه محاسبه می گردد. بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.

پس از این مرحله باید به سراغ تکمیل ” اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده ” رفت. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که دفاتر پلمپ شده پس از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان ارسال می گردد.لذا، لازم است در درج این اطلاعات توجه و دقت لازم به عمل آید. ( در حال حاضر این شیوه برای شهر تهران امکان پذیر است). در صورتی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت، آن شهر هنوز به سامانه ی مذکور ملحق نشده است. در این صورت متقاضیان می بایست به همان شیوه ی گذشته عمل نمایند.

در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات، بر روی گزینه ی ” تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک نمایید. در غیر این صورت ، به واحد ثبتی مربوطه مراجعه نمایید.

در گام بعدی بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.

سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را  در سامانه قید نمایید.

در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و …وارد نمایید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.

در این مرحله، با مشخص نمودن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره، مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید.

سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید.

فرم دیگری وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضای شخص. در این مرحله، نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.

پس از طی مراحل ذکر شده، وارد صفحه ی تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله می بایست گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.

بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت و کلیک بر روی پذیرش نهایی، می بایست، اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارکی که در ذیل ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال نماید.

پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید.

شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید.

بعد از ارسال مدارک ، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و پس از بررسی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می گردد. در این صورت متقاضیان می بایست با ورود به سامانه وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

نکته : چنانچه کاربر نیاز به دفاتر خاص داشته باشد، می بایست پس از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به ادارات پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه نموده و نسبت به تحویل دفاتر اقدام نماید.

مدت زمان اخذ پلمپ دفاتر سال جديد

مدت زمان اخذ پلمپ دفاتر حدود ۲۰ روز از زمان تکمیل مدارک به موسسه می باشد. در ابتدا بعد از تکمیل مدارک لازم جهت اخذ پلمپ دفاتر استعلام از اداره ثبت شرکت ها بابت کد پستی و آدرس شرکت توسط موسسه گرفته می شود تا دفاتر شرکت که بسیار دفاتر مهمی است به جای دیگر ارسال نشود این استعلام حدود ۱ روز به طول می انجامد.

بعد از استعلام از اداره ثبت و تایید شخص درخواست کننده پلمپ دفاتر ورود سیستمی و درخواست از اداره ثبت صورت می پذیرد که در صورت به روز بودن شرکت در سامانه و کامل بودن مدارک این کار هم ۱ روز به طول می انجامد.

در ادامه مراحل پلمپ دفاتر قانونی بعد از درخواست از اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری جهت اخذ پلمپ دفاتر قانونی اداره ثبت ظرف مدت ۲ روز به موسسه جواب درخواست را اعلام میکند، بعد از اعلام جواب اداره ثبت باید اوراق تایید شده توسط اداره ثبت ظرف مدت ۳ روز به امضاء فرد صاحب امضاء و مهر شرکت برسد و به موسسه ثبت صدرا جهت پست به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود در صورتی که بیش از ۳ روز به طول بیانجامد پلمپ باطل می شود. بعد از ارسال به موقع درخواست و مدارک باید هزینه های دفاتر پرداخت شود و دفاتر ظرف مدت ۱۰ روز به آدرس درخواست کننده خواهد رسید.

هزینه اخذ پلمپ دفاتر

هزینه اخذ پلمپ دفاتر شامل موارد زیر می باشد:

تنظیم اوراق مربوط به اخذ پلمپ دفاتر

ورود سیستمی کلیه اوراق تنظیم شده

پرداخت هزینه پلمپ دفاتر

اخذ پلمپ دفاتر در شهرستان ها و شهر هایی به جز تهران با هزینه کمتر انجام می شود.

مقاله شروع سال مالی دفاتر نیز به پایان رسید. در انتها لازم به ذكر است اسفند ماه هر سال آخرین مهلت درخواست پلمپ دفاتر برای سال مالی بعد است. سامانه پایدار ثبت با مشاوره و ارائه این خدمات به شما همراهان گرامی علاوه بر افزایش سرعت در امور ثبتی به تسهیل آن پرداخته است تا شما مجبور نباشید وقت زیادی را در فرآیندهای اداری از دست بدهید.

11 دیدگاه دربارهٔ «هزینه پلمپ دفاتر قانونی و پرداخت در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر قانونی»

شیدا گفت:

من همه کارها رو انجام دادم و امروز تایید شده فقط میخوام ببینم چه مبلغی و از چه طریقی باید پرداخت کنم؟ لطفا راهنماییم کنید

soraya گفت:

سلام برای پرداخت هزینه درگاه بانک باز نمیشه

تیم تولید محتوا گفت:

درگاه بانکی سایت ما رو می فرمایید؟

آرمان گفت:

درگاه باز نمیشه خطا میده اطلاعات از اداره پست ارسال نگردید

محمد گفت:

در پرداخت هزینه خطا در ارسال اطلاعات به اداره پست میده. چکار باید کرد

آیتا محمودی گفت:

سلام وقت بخیر در پلمپ دفاتر چطور مقدار هزینه رو برم ببینم چطور پرداخت کنم؟

پیمان گفت:

سلام کجا پرداخت کنیم هزینه رو

Atefeh saeidi pour گفت:

سلام وقت بخیر در پلمپ دفاتر چطور مقدار هزینه رو برم ببینم چطور پرداخت کنم؟

علی پایدار گفت:

سلام وقت بخیر
لطفا با شماره موسسه در ارتباط باشید:

02125917699

Atefeh saeidi pour گفت:

سلام وقت بخیر در پلمپ دفاتر چطور مقدار هزینه رو ببینم و پرداخت کنم ؟ راهنمایی کنید لطفا

علی پایدار گفت:

سلام روز بخیر
باتوجه به اختلال درگاه های آنلاین، میتوانید با شماره موسسه در ارتباط باشید:

02125917699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره