پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

شرایط دریافت ایزو برای شرکت ها که باید رعایت کنید کدامند؟

شرایط دریافت ایزو برای شرکت ها که باید رعایت کنید کدامند؟

تمامی مراحل و شرایط دریافت ایزو برای شرکت در این مطلب به صورت گام به گام توضیح داده شده و لازم است تا شما قبل از این که برای درخواست و اخذ ایزو اقدام نمایید به صورت کامل تمامی این مراحل را مطالعه کرده و پس از آن با پرداخت مناسب ترین هزینه درخواست خود را برای گواهینامه ایزو بر طبق استاندارد هایی که تعیین شده است، برای ایزو مناسب شرکت و کسب و کار خود ارسال نمایید.

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه آنلاین امور ثبتی و درخواست ایزو سعی کرده است و تمامی امور مربوط به درخواست ایزو برای شرکت ها و کسب و کارها را از طریق سامانه خود به صورت کاملا آنلاین انجام دهد و نکته بسیار مهمی که در این سامانه می توانید دریافت کنید دریافت ایزو از منابع و مراجع بسیار معتبر است که در راستای این موارد قرارداد همکاری جدیدی با شرکت tuwcert آلمان برای دریافت ایزو که به صورت مجتمع می‌باشد بسته شده است که در یک مطلب به صورت کاملاً اختصاصی به این موضوع پرداخته ایم.

مراحل دریافت ایزو برای شرکت

به طور کلی برای اینکه بتوانید ایزو شرکت خود را دریافت کنید و آن را به صورت کامل و رسمی به ثبت برسانید باید سه مرحله کار را انجام دهید که دو مرحله قبل از دریافت ایزو و یک مرحله هم زمان را همگام با دریافت ایزو و پس از سال های اول و دوم برای تمدید آن در سال سوم انجام می‌شود.

پاس کردن الزامات استاندارد برای اخذ گواهینامه ایزو

زمانی که یک سازمان یا کسب و کار تصمیم می گیرد تا گواهینامه ایزو خود را دریافت کند باید الزاماتی که در آن استاندارد شاخص مورد نظر قرار گرفتند و آنها پرداخته شده است را به صورت کامل در سازمان خود رعایت کرده و آنها را پیاده سازی کنند. هر کدام از این استانداردهای ایزو راهنمای مربوط به آنها دارای بندها و اقداماتی هستند که در هنگام دریافت گواهینامه ایزو باید تمامی بندها و الزامات در سازمان مورد نظر پیاده سازی شده و کاملاً قابل مشاهده و ارزیابی باشند. اگر بخواهیم به یک مثال در این زمینه اشاره کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که استاندارد ایزو :۹۰۰۱ ۲۰۱۵ که به استاندارد ایزو مدیریت کیفیت نیز معروف شده است به صورت کلی ده بند اصلی دارد و هر بند شامل چند زیر بند فرعی باشد که تمامی این موارد باید به صورت کامل در سازمان شما پیاده سازی شود.

برای پیاده سازی بندهای مختلف ایزو می توانید از کارشناسان ماهری که پایدار ثبت در این زمینه استخدام کرده است استفاده نمایید و تمامی درخواست‌های خود را برای پیاده سازی و دریافت ایزو برای شرکت در این سامانه به صورت کاملا آنلاین به ثبت برسانید تا با کمترین هزینه تمامی این کارها برای شما به صورت کاملاً رایگان و از منابع معتبر و مرجع انجام شود. نکته مهمی که شما را نیازمند استفاده از افراد متخصص در این زمینه می‌کند این است که بعد از پیاده سازی فرآیند ممیزی فردی که به عنوان ممیز شرکت کسب و کار شما مراجعه می کنند به دنبال شواهدی می گردد که بتواند الزامات مورد نظری که پیاده سازی شده آن را به صورت کامل مشاهده کند.

شرایط دریافت ایزو

پس می توانیم بگوییم که اولین گام برای دریافت ایزو برای شرکت و کسب و کار شما این است که بتوانید در محیط شرکت خود تمامی الزاماتی که برای آن ایزو و استاندارد در نظر گرفته شده است و به صورت کامل پیاده سازی کنید و تمامی بندهایی که سازمان موظف به اجرای آنها هستند در قسمت های مختلف به صورت کاملاً واضح و قابل شهود باشند.

تعیین یک مرجع صدور کاملاً معتبر

بعد از اینکه تمامی مراحل پیاده سازی الزامات و استانداردهای ایزو در محیط کاری و سازمان خود را انجام دادید باید از یک مرجع معتبر و مطمئن برای دریافت ایزو خود استفاده کنید. دقت کنید که در چند سال گذشته متاسفانه درخواست های ایزو و صدور گواهینامه های ایزو نامعتبر زیاد شده است و بسیاری از موسسات فرعی و غیر قابل استنادی که در این زمینه فعالیت می کنند از مراجع نامعتبر ایزو را برای شما دریافت می کنند که ممکن است بعد از یک سال حضور شما کاملاً ملغی شود و یا اینکه پس از سه سال نتواند ایزو خود را تمدید کنید و دوباره مجبور شوید که هزینه هایی را برای پیاده سازی فرآیندها و الزامات و همچنین درخواست مجدد ایزو پرداخت کنید.

هرچند که راه‌های بسیار مختلفی برای تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF وجود دارد اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که شما باید حتماً نکات کاملی که در این زمینه وجود دارد را رعایت کنید تا بتوانید به صورت کامل و بدون هیچ دغدغه و استرسی تمامی امور مربوط به دریافت ایزو برای شرکت خود را انجام دهید.

سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان یکی از مراجع رسمی و تایید شده صدور ایزو تمامی گواهی‌نامه‌های خود را از مراجع معتبر دریافت می‌کند و شما با همکاری با این سامانه می توانید کار خود را به صورت کامل راحت کنید که گواهینامه ایزو ساده شما از مراجع صدور تحت اعتبار IAF و ASCB هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که دریافت و اخذ ایزو و انجام امور مربوط به ثبت برند و لوگو می تواند باعث افزایش اعتبار شرکت و کسب و کار شما شود. با ارزان ترین هزینه و تعرفه از طریق پایدار ثبت می توانید تمامی امور مربوط به ثبت شرکت و برند را انجام دهید. برای اینکار کافی است فرم های قرار داده شده روی وب سایت را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان حرفه ای و زبده ما باشید.

مرحله سوم برای دریافت ایزو برای شرکت

بعد از اینکه تمامی الزامات مورد نظر را در سازمان کسب و کار خود پیاده سازی کردید باید به سراغ مرحله سوم یعنی ممیزی اولیه و همچنین ممیزی های مراقبتی برای اخذ گواهینامه ایزو و همچنین تمدید آن بعد از سه سال بروید.

برای صدور اولیه گواهینامه ایزو سازمان ها و کسب و کارها یک برنامه ممیزی لازم است این برنامه‌ها به صورت حضوری و توسط بازرسان در کسب و کار شما انجام گرفته اما اکنون به صورت کاملا غیر حضوری پس از ویروس کرونا این عوامل صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه ایزو صادر شده برای کسب و کار شما حتی اگر از منابع معتبر و مرج نیز باشد فقط برای مدت سه سال معتبر می‌شود اما بعد از سه سال باید دوباره برای تمدید ایزو اقدام کنید در سالهای دوم و سوم شرکت‌های دریافت‌کننده این رو باید مورد بررسی مجدد و در اصطلاح ممیزی مراقبتی نیز قرار بگیرند.

مراحل دریافت ایزو

نکته مهمی که در مورد شرایط دریافت ایزو برای شرکت باید اشاره کنیم این است که این برنامه برای این منظور در نظر گرفته شده است تا شرکت‌ها با ارزیابی و ممیزی دوره مورد پایش را بررسی قرار بگیرد و مشخص شود که اقداماتی که در ممیزی اولیه به آن اشاره شده است و در شرکت بازسازی شده است هنوز در شرکت قابل پیاده سازی هست و انجام می شود یا خیر؟

شرایط اخذ گواهینامه ایزو

برای اینکه یک سازمان کسب و کار بتواند گواهینامه ایزو را دریافت نماید باید شرایط زیر را بصورت کامل داشته باشد.

اولین شرط لازم برای دریافت ایزو برای شرکت این است که سازمان در صورت وجود لزوم دریافت مجوزهای حاکمیتی حتماً برای دریافت جواز پروانه کسب اقدام کرده باشد.

دومین شرط مورد نظر این است که سازمان از نظر حقوقی وجود خارجی داشته باشد و در صورتی که به صورت صنفی فعالیت می‌کند پروانه های لازم را از مراجع ذیربط دریافت کرده باشد.

شرط مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که شرکت سازمان یا به صورت کامل راه اندازی شده و فعالیت خود را از سر گرفته باشد یا اینکه در شرف راه اندازی باشد.

نکات مهم دیگری که باید در مورد شرایط اخذ گواهینامه ایزو به آن اشاره کنم این است که سازمان بر اساس قوانین ملی یا حاکمیتی رفتار کند و هر گونه الزامات استاندارد را که مشروط کرده است از مشاوره با واجد شرایط را در این زمینه استفاده نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ایزو برای شرکت

بعد از اینکه تمامی ممیزی‌های لازم را رعایت کردید قسمت مهم دیگری که باید برای دریافت ویزا انجام دهید این است که بتوانید مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایزو را که شامل دو بخش مدارک فنی و تخصصی و همچنین مدارک حقوقی و حاکمیتی می‌شود را آماده کنید.

به صورت کلی تمامی مدارک شامل مستندات و روش‌های اجرایی و همچنین فرم ها و دستورالعمل های لازم برای هر استانداردیرا می‌توانیم در زمینه مدارک فنی و تخصصی بیاوریم که توسط مشاورین ذی‌صلاح برای هر شرکت و سازمان آماده می‌شود.

منظور از مدارک حقوقی و حاکمیتی نیز در مراحل دریافت ایزو برای شرکت این است که تمامی مدارکی که وجود شرکت را از نظر حقوقی ثابت کند و شامل اسناد ثبتی برای سازمان ها و شرکت های حقوقی و یا مدارک ثبتی صاحبین علامت تجاری باشد در این زمینه قرار می گیرد و شما برای اینکه بتوانید گواهینامه ایزو خود را دریافت کنید باید تمامی این مدارک را به صورت کامل در اختیار مراجع صادر کننده ایزو یا موسسه هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره