پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند بازی کامپیوتری

ثبت برند بازی کامپیوتری

دنیای امروز دنیای بازی‌های رایانه‌ای است و همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد و کسب و کارهایی که در زمینه فناوری و اطلاعات و البته برنامه نویسی و یا فعالیت‌های مشابه کار می‌کنند به سمت تولید بازی‌های رایانه‌ای بروند و پس از ثبت شرکت به صورت قانونی به سراغ شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری رفته و اطلاعات بیشتری را در مورد آن به دست بیاورند.

بسیاری از افرادی که با تیم پشتیبانی و حقوقی پایدار ثبت تماس گرفتند سوالاتی را در مورد مراحل و شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری مطرح کردند که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی آنها را مورد بررسی قرار بدهیم.

در کنار این موضوع شما می توانید از طریق فرم های قرار گرفته شده بر روی سامانه ثبت برند پایدار به راحتی تمامی مراحل ثبت شرکت و یا درخواست ایزو و البته کارهای حقوقی خود را به صورت کاملا آنلاین انجام دهید.

قبل از اینکه به بررسی مراحل و شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری بپردازیم و البته در باب مزایای بسیار زیادی که ثبت برند در این زمینه برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت صحبت کنید بهتر است ابتدا کمی شما را با دلایل اهمیت ثبت برند در این زمینه آشنا کنیم.

اهمیت ثبت برند بازی کامپیوتری

امروزه زمانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید یا حتی در خانه و زمانی که گوشی شما به دست فرزندتان می رسد شاهد این موضوع هستید که بازی های مختلفی از طریق گوشی توسط افراد اجرا می شود و ممکن است مدت زمان بسیار زیادی را به انجام یک بازی اختصاص دهند.

در برخی از موارد همانطور که در سال‌های گذشته با آن روبرو بوده ایم یک بازی هیجانی می تواند باعث شود تا فرد تمامی زمان خود را در روز به انجام و پیگیری آن بازی اختصاص دهد و البته نوع بازی و البته در کنار آن برند شدن و محبوبیت یک بازی می‌تواند باعث بالا رفتن هیجان در کاربران برای اجرای بازی شود.

در کنار جذابیت یک بازی شاید کمپانی ها و شرکت هایی که آن را ارائه می دهند نیز از مهمترین دلایلی باشند که افراد به سراغ آن بازی می روند و برای ثبت مراحل جدید و رکورد های جدید از آن استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه امروزه همه افراد کوچک و بزرگ در سطح جامعه به نوعی با انواع بازی ها درگیر هستند می توانیم بگوییم که بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک موضوع عمومی در نظر گرفته می‌شود که مخاطب آن همه مردم جامعه هستند و به همین دلیل فعالیت در این زمینه در قالب کسب و کار می تواند سود و درآمد بسیار بالایی را به همراه داشته باشد.

زمانی که یک شرکت بتواند تمامی- فعالیت‌های خود را به صورت کاملاً قانونی به ثبت برساند و یکی از بازی‌های تولیدشده این شرکت به محبوبیت بسیار بالایی در نظر مشتریان برسد با توجه به شرایط قانونی که از نظر کپی رایت برای بازی در نظر گرفته شده است می‌تواند از سود و درآمد بسیار بالایی برخوردار شود.

این موضوع مستلزم این است که کسب و کار مورد نظر که در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌ کند، بتواند با ثبت برند و لوگو تجاری خود علاوه بر قانونی کردن تمامی محصولات به آنها اعتبار نیز ببخشد.

شرکت ها و کسب و کارها در زمینه بازی های رایانه ای می توانند علاوه بر فعالیت در بخش تولید بازی های رایانه ای به انتشار بازی های رایانه ای نیز بپردازند و به نوعی به عنوان ناشر این بازی ها به صورت کاملا رسمی و قانونی شناخته شوند.

ثبت برند برای هر دوی این شرکت‌ها می‌توانند از مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و البته علاوه بر همه اینها باعث می‌شود تا دارایی و اعتبار شرکت بالاتر برود و همین موضوع می‌تواند در محبوبیت بازیها و البته سود و درآمدی که نصیب شرکت می شود نقش بسیار بسزایی داشته باشد که در ادامه در مورد این مزایا به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید جلوی فرصت سوء استفاده از برند و لوگوی تجاری شما را از رقبایتان بگیرید که البته در کشور ما به دلیل عدم رعایت کردن حقوق کپی رایت این مشکل می‌تواند به وفور مشاهده شود، باید برای ثبت برند و لوگو تجاری خود به صورت کاملا قانونی اقدام نمایید.

برای اینکه بتوانید برند خود را در زمینه بازی های کامپیوتری و رایانه ای به ثبت برسانید باید شرایط مختلفی که به صورت قانون در نظر گرفته شده اند را رعایت کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و البته با هزینه مناسب برند خود را به ثبت برسانید و از مزایای بسیار زیادی که به همراه دارد استفاده نمایید.

قبل از اینکه بخواهید برای ثبت برند بازی کامپیوتری اقدام کنید باید حتماً استعلام های لازم را در مورد برند و لوگو تجاری غصب کردن آن را دارید از مراجعی که برای این منظور در نظر گرفته شده اند.

 

شرایط ثبت برند

 

در صورتی که در این زمینه تخصص دارید و یا وقت و زمان کافی برای انجام این کار را دارید می توانید خودتان را انجام دهد اما اگر می خواهید در زمان و هزینه های خودتان صرفه جویی کنید و البته کار شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری را سریع تر انجام دهید می توانید آن را به یک فرد متخصص که در این زمینه تجربه و تبحر بالایی دارد بسپارید.

از طریق راه های ارتباطی با پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته به راحتی می توانید با متخصصین حقوقی این مرکز در ارتباط باشید و تمامی موارد مربوط به استعلام ثبت برند بازی های رایانه ای را انجام دهید.

بعد از این که استعلام های لازم را در مورد شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری با توجه به فعالیت‌های که دارید انجام می دهید گرفتید باید لوگو و برند خود را انتخاب کنید و البته طرح‌های مختلفی که از لوگوی خود را دارید به صورت دو بعدی و سه بعدی در اختیار مراجع ثبت کننده برند قرار دهید.

نکته مهمی که باید در این مرحله  از شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری نظر داشته باشید این است که لوگوی تجاری و برند شما به هیچ عنوان نباید با برند هایی که قبلاً در این زمینه را در زمینه‌های دیگر به صورت رسمی ثبت شده‌اند شباهت داشته باشد.

به عبارتی می‌توان گفت که با خلاقیت و ابتکار ی که در نام برند و همچنین لوگوی تجاری به کار می برید می توانید دغدغه‌هایی که برای شباهت آن به برندهای رقبا و یا برندهایی که قبلاً در این زمینه ثبت شده‌اند وجود دارد را به صورت کامل از بین ببرید.

در صورتی که در این زمینه نیز به دنبال موسسه هستید که بتوانید یک لوگوی تجاری مناسب را از طریق آن سفارش دهید می توانید از طریق صفحه خدمات سایت با متخصصین ما در زمینه ثبت برند و لوگو در ارتباط باشید تا یک لوگو کاملاً مبتکرانه که هیچ شباهتی با لوگو و نام برند ثبت شده قبلی ندارد برای شما طراحی شده و در اختیار شما قرار می دهد تا در طول مراحل و شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری بتواند به شما برای ثبت هر چه سریعتر برند کمک کند.

 

درک مفهوم برند توسط مشتری

یکی دیگر از مهم ترین شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری این است که نام برند و همچنین لوگوی تجاری که برای آن در نظر می گیرید باید کاملاً با مفاهیم کاری شما در ارتباط باشد و مشتری با مشاهده نام برند و وی تجاری که برای آن در نظر گرفته اید به راحتی به خدمات و تولیداتی که شما به آن ارائه می‌دهید پی ببرد و هیچگونه کج‌فهمی در این زمینه برای مشتری در پی نداشته باشد.

در واقع می‌توان گفت که نام و لوگوی تجاری که برای کسب و کار خودتان انتخاب می کنید باید ارتباط کامل و درستی با نوع فعالیت شما داشته باشد و مشتری در همان نگاه اول به راحتی بتواند متوجه نوع فعالیت و خدماتی که قرار است از شما دریافت کند شود.

این یکی از مهم‌ترین نکات در مراحل و شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری است که حتماً باید آن را رعایت کنید و در صورتی که مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد طرح ثبت برند شما به طور یقین رد خواهد شد و باید برای ثبت برند مجدد اقدام نمایید.

 

شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری

 

برای اینکه در این زمینه نیز به مشکلی بر نخورید می توانید از راهنمایی و مشاوره تیم تخصصی و حقوقی پایدار ثبت از طریق راه های ارتباطی و پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته واتساپ استفاده نمایید.

علاوه بر این در شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری به این موضوع نیز اشاره شده است که نام برندی که انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید از نام مشاهیر و یا شخصیت‌های برجسته‌ای که در زمینه بازی و یا فعالیت‌های مشابه در نظر مشتریان و مخاطبان شناخته شده هستند استفاده شود.

همچنین در ثبت برند بازی های کامپیوتری نمی توانید از نام مناطق جغرافیایی و مکان های مختلفی که برای مشتری و مخاطب شما بسیار آشناست و عنوان نام یک مکان و منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده است استفاده نمایید.

مدارک ثبت برند بازی کامپیوتری

بعد از اینکه با مشاوره ی حقوقی توانست تمامی شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری را رعایت کنید، باید با توجه به نوع فعالیت و کسب و کار خود مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را در اختیار مراجع قانونی قرار داده و از طریق وب سایت هایی که در این زمینه به صورت قانونی فعالیت می‌کنند آپلود نمایید.

در صورتی که شرکت شما که در زمینه تولید و انتشار بازی های رایانه ای فعالیت میکند به صورت حقیقی به ثبت رسیده باشد باید مدارک زیر را برای ثبت برند بازی کامپیوتری ارائه نمایید.

 

  • کپی شناسنامه به همراه کپی کارت ملی
  • در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد باید کپی کارت بازرگانی نیز ارائه شود
  • کپی مجوز فعالیت که می‌تواند جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری و یا پروانه ساخت و جواز کسب و هرگونه فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی باشد

 

اگر در مراحل ثبت شرکت فعالیت‌های شرکت خود را به صورت حقوقی به ثبت رسانده اید باید برای ثبت برند خود مدارک زیر را تحویل دهید.

 

  • کپی کارت ملی و همراه کپی شناسنامه
  • تصویر روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت که در نظر داشته باشید از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد
  • کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین در اسم برند استفاده شده باشد.
  • و تصویر مجوز فعالیت شما که می تواند یکی از موارد جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و یا مواردی مانند پروانه ساخت و جواز کسب و هرگونه فعالیت صادره از نهادهای نظارتی حاکمیتی دولتی باشد.
  • دقت داشته باشید در صورتی که وکیل شما تمامی کارهای ثبت برند شما را انجام می دهد باید یک وکالت نامه نیز در اختیار او قرار دهید تا در مراحل ثبت برند به مشکلی برخورد نکند.

 

مزایای آگاهی از شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری

در صورتی که شما از شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری آگاهی کافی را داشته باشید و برای ثبت برند در این زمینه اقدام نمایید علاوه بر محبوبیت و رضایت‌مندی بسیار بیشتری که در نظر مشتریان خود به دست می آورید می توانید به راحتی سود و درآمد بسیار بالاتری را تجربه کنید.

با توجه به اینکه ثبت برند به کسب و کار شما اعتبار می بخشد، قطعاً بعد از مشاهده ثبت برند و لوگو شما به صورت قانونی شرکت ها و کسب و کارهای مختلف حاضر به فعالیت و همکاری با شما هستند و در صورتی که در زمینه تولید بازی‌های کامپیوتری فعالیت بکنید شرکت های مختلفی در زمینه نشر بازی رایانه ای و همچنین اپلیکیشن ها و مراجعی که برای آن در نظر گرفته شده است به راحتی با کسب و کار شما قرارداد همکاری امضا می کنند.

علاوه بر این زمانی که برند شما به صورت قانونی به ثبت رسیده باشد می‌توانید جلوی هرگونه سوء استفاده رقبا را از اسم و نام برند بگیرید و در صورت بروز مشکلات به راحتی با شکایت کردن حقوق ضایع شده شرکت خود را دوباره به کسب و کار خود برگردانید.

با توجه به شرایط ثبت برند بازی کامپیوتری که در بالا به صورت کامل به آنها اشاره کردیم در صورتی که قصد دارید از تمامی مزایای که برای آن اشاره کردیم بهره مند شوید می توانید به راحتی و با کمترین هزینه از طریق سامانه آنلاین ثبت برند پایدار تمامی امور مربوط به برند را به دست متخصصین حقوقی با تجربه ما بسپارید.

برای انجام این کار کافیست فقط وارد صفحه مربوط به ثبت برند بازی کامپیوتری شوید و تمامی مدارکی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است را از طریق فرم های مختلف بر روی وب سایت آپلود نمایید تا بعد از آن تیم حقوقی موسسه تمامی مراحل ثبت برند شما را در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت انجام دهند.

1 دیدگاه دربارهٔ «ثبت برند بازی کامپیوتری»

کافه گیم گفت:

ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره