پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند اپلیکیشن موبایل

ثبت برند اپلیکیشن موبایل

بهتر است بدانید که ثبت برند اپلیکیشن هیچ نیازی به ثبت شرکت ندارد و شما برای این که از مزایای بسیار زیاد ثبت برند استفاده کنید، حتما باید اپلیکیشن خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید.

در صورتی که قصد دارید برند اپلیکیشن خود را به صورت کاملا آنلاین به ثبت برسانید می توانید از طریق خدماتی که پایدار ثبت در زمینه تمامی امور حقوقی ثبتی مانند ثبت شرکت و ثبت برند انجام میدهد و به صورت کاملاً آنلاین این کار را انجام دهید تا تیم حقوقی با تجربه تمامی امور و مراحل ثبت برند اپلیکیشن شما را انجام دهند.

در این مطلب به صورت کامل تمامی سوالاتی که از تیم حقوقی مرکز پرسیده شده است را به ترتیب پاسخ دهیم و البته اگر سوال دیگری نیز در این زمینه داشته می توانید از طریق پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته واتساپ با تیم ما در ارتباط باشید.

چگونگی ثبت اپلیکیشن؟

اولین و مهمترین سوالی که کاربران با آن روبرو هستند این است که چگونه می توانیم اپلیکیشن خود را به ثبت برسانیم.

ثبت اپلیکیشن شورای عالی انفورماتیک وزارت ارتباطات و فناوری انجام می گیرد و شما می توانید اپلیکیشن خود را به راحتی در این نهاد ثبت کنید.

البته تمامی مجوزهای مرتبط برای اپلیکیشن بدون ثبت قابل دریافت است و در صورتی که قصد داشته باشید برند اپلیکیشن خود را به ثبت برسانید حتی اگر در شورای عالی انفورماتیک اپلیکیشن خود را ثبت نکرده باشید می توانید مجوز های لازم را ارائه کرده و تمامی مراحل مربوط به ثبت برند اپلیکیشن را انجام دهید.

ثبت ایده اپلیکیشن؟

سوال دیگری که بسیاری از کاربران حقوقی ما پرسیده بودند این است که چگونه می توانیم ایده ما را به ثبت برسانیم؟ درباره این سوال باید بگویم که ایده اپلیکیشن به هیچ عنوان قابل ثبت نیست اما اگر شما ثبت ایده اپلیکیشن را انجام دهید و مراحل ثبت برند را به درستی اجرا کنید می توانید از ایده اپلیکیشن خود به درستی حمایت کرده و جلوی لو رفتن اطلاعات خود را بگیرید.

 

ثبت شرکت برای اپلیکیشن ضروری است؟

در تمامی مقالاتی که برای ثبت برند بر روی وبسایت پایدار ثبت قرار داده شده است به شما گفته شده که به هیچ عنوان برای ثبت برند در همه زمینه ها نیازی به ثبت شرکت ندارید و اپلیکیشن نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما اگر بخواهید عملیات مربوط به برند کردن اپلیکیشن خود را انجام دهید و لوگو و علامت تجاری آن را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید هیچ نیازی به ثبت شرکت در زمینه اپلیکیشن خود ندارید.

 

مراحل ثبت برند اپلیکیشن

ثبت اپلیکیشن در ایران کمتر رخ می‌دهد و بیشتر متقاضیان به دنبال ثبت برند اپلیکیشن خود هستند که با توجه به موضوعاتی که در این باره وجود دارد و البته اهمیت روز افزون اپلیکیشن ها که هر روز به تعداد کاربران بیشتری برای استفاده از آنها ترغیب می‌شوند در ادامه مطلب تمامی مراحل و شرایط مربوط به ثبت برند اپلیکیشن را برای شما یادآوری کنیم.

مراحل ثبت برند اپلیکیشن

برای ثبت برند اپلیکیشن ابتدا باید تمامی استعلام های لازم را از مراجع قانونی که در زمینه ثبت برند فعالیت می کنند دریافت نمایید تا بدانید برند و لوگوی تجاری که قصد ثبت کردن آن را دارید به هیچ عنوان قبلاً توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد و یا اگر نام و لوگوی تجاری برای برند خود انتخاب طراحی می کنید به هیچ عنوان به برند و لوگو تجاری که قبلاً طراحی و ثبت شده است شباهتی نداشته باشد چون در صورتی که کوچکترین شباهتی بین ببرند و لوگوی تجاری شما و برند های قبلی ثبت شده وجود داشته باشد تمامی مراحل ثبت برند رد شده و عملیات ثبت برند برای شما غیر قابل انجام خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد برند اپلیکیشن باید به آن توجه داشته باشید این است که لوگوی تجاری که برای برند خود انتخاب می کنید و البته نام برند شما باید حتماً ارتباط دقیق و مستقیمی با نوع خدمات و تولیدات شما داشته باشد و مشتری در همان گام اول متوجه این خدمات شود.

برای انتخاب نام برند نیز محدودیت های مانند عدم استفاده از عدد به صورت تنهایی و یا عدم استفاده از اسم های خاص وجود دارد که با رعایت کردن تمام این شرایط می‌توانید برای ثبت برند به صورت کاملا قانونی اقدام نمایید.

مدارک ثبت برند اپلیکیشن

بعد از اینکه تمامی استعلام های لازم را در مورد شرایط ثبت برند انجام دادید و تمامی شرایطی که در بالا گفته شد را به صورت دقیق برای برند خود انجام دادید و یک لوگوی تجاری و نام برند کاملا خلاقانه و مبتکرانه را انتخاب کردید باید مدارکی که در ادامه آورده می‌شود را به مراجع صادرکننده برند تحویل دهید.

برای این که بتوانید ثبت برند را به صورت شخصی یا حقیقی انجام دهید علاوه بر کپی مدارک شناسایی و کپی مجوز فعالیت خودتان در صورتی که قصد دارید در لوکیشن خود را به صورت لاتین کپی کارت بازرگانی خود را نیز ارائه کنید.

مدارک ثبت برند اپلیکیشن

اگر برند و فعالیت شما به صورت کاملا حقیقی به ثبت رسیده باشد باید برای ثبت برند و لوگو تجاری خود در کنار تصویر لوگوی تجاری حتماً کپی مدارک شناسایی مدیر عامل شرکت و تصویر آخرین روزنامه رسمی به همراه کپی مجوز فعالیت را به مراجع صادرکننده برند تحویل دهید.

در صورتی که این عملیات شما توسط یک وکیل انجام می‌شود باید حتماً وکالت نامه معتبر را برای انجام تمامی مراحل ثبت برند اپلیکیشن به او بدهید.

ثبت برند اپلیکیشن به صورت آنلاین

شما برای ثبت برند به صورت کلی دو راه پیش رو دارید و می توانید علاوه بر مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی ثبت برند در ایران از طریق سامانه آنلاین پایدار ثبت تمامی مراحل و مدارکی که برای ثبت برند لازم است را آپلود کرده و البته تمامی مراحل ثبت برند شما به صورت کاملا آنلاین انجام شود.

تفاوتی که بین ثبت برند در پایدار ثبت و سامانه مالکیت معنوی ثبت برند وجود دارد این است که شما دیگر نیازی به مراجعه حضوری به انجام کارهای اداری و تکمیل پوشه و پرونده های مختلف و پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب و مخارج دیگر ندارید و فقط از طریق وب‌سایت پایدار ثبت و در محیط کاری خود می توانید با آپلود کردن مدارک و پرداخت هزینه ها که البته کمترین هزینه ثبت برند در ایران می باشد، به راحتی عملیات ثبت برند اپلیکیشن خود را به دست تیم متخصص و باتجربه پایدار ثبت بسپارید.

در طول تمامی مراحل ثبت برند شما می توانید با تیم حقوقی مرکز در ارتباط بوده و از کم و کیف مراحل ثبت برند خود آگاه شوید و در صورتی که سوالی در مورد ثبت برند و در طریق پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته واتساپ با تیم حقوقی مرکز در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره