پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
رتبه بندی

شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی برای شرکت پیمانکاری حقیقی و حقوقی

شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی برای شرکت پیمانکاری حقیقی و حقوقی

شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی برای شرکت های پیمانکاری حقیقی و حقوقی چگونه است؟ چه هزینه ای برای این کار باید پرداخت شود؟ برای شرکت های پیمانکار کشاورزی رتبه 5 با چه مدارکی قابل اخذ است؟ در این مطلب به صورت کامل و از 0 تا 100 همه این سوالات را پاسخ می دهیم.

شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی

برای شرکت در مناقصه ها، شرکت های پیمانکاری حتما باید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری داشته باشند. کارفرما به استناد رتبه شرکت پیمانکار آگاهی و اطمینان کافی از میزان توان فنی و استطاعت مالی آن داشته و از میان شرکت های پیمانکار مختلف انتخاب بهتری می تواند داشته باشد. سازمان های دولتی اجازه عقد قرارداد با شرکتی که رتبه ندارد را ندارند. رتبه کشاورزی برای شرکت های پیمانکار دارای ٥ رتبه از ١ تا ٥ می باشد. برای شرکت های مشاور از ١ تا ٣ ، شرکت های طرح و ساخت (epc) دو رتبه ١ و ٢ می باشد. لازم به ذکر است در صورتی که نیاز به اخذ رتبه EPC داشته باشید باید شرکت شما دارای رتبه ١ یا ٢ پیمانکاری باشد. در اين مقاله موضوع اخذ رتبه ٥ كشاورزي را مورد بررسي قرار مي دهيم.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات مناسبی در مورد مراحل و راهنمای ثبت شرکت کشاورزی به دست بیاورید و یا شرکت خود را در این زمینه با ارزان ترین هزینه به ثبت برسانید، حتما مطب تخصصی تهیه شده در این مورد روی وب سایت پایدار ثبت را مشاهده نمایید.

شرایط اخذ رتبه 5 پیمانکار کشاورزی

پیمانکارانی که در رشته ها و حوزه های زیر و نظایر اینها فعالیت می کنند می توانند برای اخذ رتبه ۵ کشاورزی اقدام کنند:

منابع طبیعی ، مهندسی کشاورزی، صنایع غذایی، مهندسی کشاورزی (گرایش آب) ، عمران آب، محیط زیست، مهندسی ابزار آلات کشاورزی، بهداشت محیط، مهندسی ساختمان و تاسیسات کشاورزی، آبیاری و آبادانی، اکولوژی بهسازی، مهندسی منابع طبیعی (گرایش چوب و کاغذ)، بهره برداری از منابع آب و …

فعالیت هایی که در رشته ی پیمانکاری کشاورزی انجام میشود کارهایی مانند مالچ پاشی، جنگل داری، تثبیت شن روان ، درختکاری، اصلاح اراضی، کاشت و برداشتِ استراتژیک و عمده، بهسازی و اصلاح اراضی ، مرتع داری ، ایجاد مراتع دست کاشت ، ایجاد و نگهداری فضای سبز، آبخیزداری ، فعالیت های دامپروری مانند گاوداری، گوسفند داری، زنبور داری و… ، آبزیان و شیلات  و… .

اخذ رتبه کشاورزی پیمانکار

  1. جهت اخذ رتبه ٥ پیمانکار در رشته کشاورزی باید حداقل دو سوم اعضای شرکت دارای مدرک لیسانس باشند. رشته های زمینه برای اخذ رتبه (گرید) کشاورزی عبارتند از:

مهندسی کشاورزی

محیط زیست

منابع طبیعی

عمران آب

مهندسی کشاورزی گرایش آب

مهندسی ساختمان و تاسیسات کشاورزی

اکولوژی بهسازی

بهداشت محیط

مهندسی ماشین آلات کشاورزی

صنایع غذایی

منابع طبیعی گرایش صنایع چوب و کاغذ

آبیاری و آبادانی

بهره برداری از منابع آب

شبکه های آبیاری و زهکشی

  1. همچنین لازم است مجموع بیمه این اعضا به ٦ سال بیمه در رشته کشاورزی برسد. در صورتی که فقط یکی از اعضا دارای سابقه بیمه با رشته زمینه باشد می بایست دارای ٧ سال سابقه بیمه با رشته زمینه کشاورزی باشد، که در این صورت نیازی به داشتن سابقه بیمه برای سایر مهندسین نیست.

در صورتی که سوالی در رابطه با ثبت شرکت ، رتبه بندی شرکت،  اخذ رتبه ١ تا ٥ پیمانکار کشاورزی یا هر رشته دیگر داشته باشید می توانید با پایدار ثبت تماس بگیرید، صمیمانه پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

مدارک مورد نیاز برای شرایط اخذ رتبه ٥ پیمانکاری

  1. مدارک مورد نیاز برای گرفتن رتبه ٥ پیمانکاری در شرکت سهامی خاص

اساسنامه شرکت

اظهارنامه مالیاتی

روزنامه رسمی تاسیس

در صورت داشتن تغییرات آخرین روزنامه تغییرات

  1. مدارک مورد نیاز برای گرفتن رتبه ٥ پیمانکاری مدارک مورد نیاز شرکت با مسئولیت محدود

اساسنامه شرکت

تقاضانامه شرکت

شرکت نامه

روزنامه رسمی تاسیس

در صورت داشتن تغییرات آخرین روزنامه تغییرات شرکت

    1. مدارک مربوط به محل شرکت که سند مالکیت یا اجاره نامه شرکت طبق روزنامه رسمی شرکت می باشد.
    2. ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره.
    3. سربرگ رسمی شرکت
    4. دارا بودن مدرک لیسانس مربوطه برای دو سوم اعضا هیئت مدیره یعنی به عنوان مثال چنانچه اعضای هیات مدیره شرکت ٣ نفر می باشند حتما باید دو نفر از اعضا دارای مدرک لیسانس باشند که این لیسانس می تواند مرتبط با غیر مرتبط باشد.

شرايط تشخيص صلاحيت پيمانكاران برای اخذ رتبه 5 کشاورزی

شرايط عمومی تشخيص صلاحيت پيمانكاران حقيقی

  • تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران
  • نداشتن سوء پيشينه كيفري مؤثر
  • داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم از خدمت سربازي
  • عضويت در سازمان استان
  • نداشتن سابقه محروميت، محكوميت يا ممنوعيت از فعاليت هاي پيمانكاري
  • عدم اشتغال به كار در شركتهاي مشاوره و عدم عضويت در هيأت مديره شركتها و مؤسسات مهندسين مشاوره فعال در رشته مرتبط با درخواست متقاضي براي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي پيمانكاران.

شرايط عمومی تشخيص صلاحيت پيمانكاران حقوقی

  • شركت در سازمان ثبت شركتها به ثبت رسيده باشد
  • نداشتن محروميت، محكوميت يا ممنوعيت از انجام كارهاي پيمانكاري
  • عضويت در سازمان استان
  • هيچكدام از شركاء يا مديران شركت يا موسسه داراي سهام يا عضويت در هيأت مديره شركتهاي مهندسين مشاور عضو سازمان نباشند.

شرایط اخذ رتبه ۵

در آیین نامه شرایط تشخیص صلاحیتِ پیمانکاران ضوابطی درج گردیده که توانایی ها و صلاحیت پیمانکار بر اساس آنها سنجیده و ارزیابی می شود پیمانکار باید بر طبق این آیین نامه تایید صلاحیت شود.

  1. پیمانکار باید تجربه ی کاری مفید و تخصص کافی را در رشته ی خود داشته باشد.
  2. شرط دیگر در مورد شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی آن است که پیمانکار توان مالی مناسب را برای خرید تجهیزات و ابزارآلات حرفه ای خود داشته باشد چون علاوه بر اینکه برای انجام حرفه ای یک پروژه به مهارت پیمانکار نیاز داریم به ابزار پیشرفته و باکیفیتی نیز لازم هستند تا بتوان خروجی مناسبی از کار داشت.
  3. پیمانکار نباید ممنوعیت موجود در دو اصل قانون اساسی (۴۹ و ۱۴۱) را داشته باشد.
  4. نباید ممنوعیت موجود در قانون منع مداخله ی وزراء و نماینده های مجلس و کارمندانِ دولت (مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۳۷) را داشته باشد.
  5. هیچگاه در سوابق کاری خود و در زمینه ی فعالیت خود محرومیت یا محکومیت نداشته باشد.
  6. ممنوعیت مندرج در بند بیست و چهارم ضوابط ارزیابی پیمانکاران را نداشته باشد.

روند و شرایط اخذ رتبه ۵ کشاورزی

پیمانکاران در صورتی که تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشند می توانند به سامانه ساجات به آدرس WWW.Sjatmporg.ir مراجعه نمایند و برای خود یک حساب کاربری بسازند، سپس مشخصات و اطلاعات خود را وارد نموده و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنند. کارشناسان بعد از اینکه مشخصات و مدارک شما را بررسی نمودند و مشکلی را در پرونده شما نیافتند، اطلاعات شما را تایید میکنند و بعد از آن شما میتوانید با مراجعه به معاونت فنی عمرانی گواهی اخذ رتبه ۵ شرکت خود را دریافت کنند. گواهی شما به مدت ۴ سال اعتبار دارد و بعد از آن دو مرتبه اجازه دارید که درخواست تمدید رتبه بدهید، یا اگر توانایی های شرکت ارتقا یافته باشد برای اخذ رتبه جدید اقدام کنید.

مقاله شرایط اخذ رتبه نیز به پایان رسید و در آخر از شما تقاضا داریم تا نظرات خود را برای ما بیان کنید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «شرایط اخذ رتبه 5 کشاورزی برای شرکت پیمانکاری حقیقی و حقوقی»

علی گفت:

درود.خانم من سمتش رئیس هیئت مدیره میباشد.وکارشناس کشاورزی با۸سال بیمه.خودم مدیر عامل کارشناسی عمران باشما بیمه کارمند بازنشسته تامین ذرمان هستم.ونایب رئیس هم کارشناسی ارشد با ۶سال بیمه ولی پیوسته نیست.لطفا راهنمای کنید میشه رتبه کشاورزی گرف

علی گفت:

درود.خانم من سمتش رئیس هیئت مدیره میباشد.وکارشناس کشاورزی با۸ماه بیمه.خودم مدیر عامل کارشناسی عمران باشما بیمه کارمند بازنشسته تامین ذرمان هستم.ونایب رئیس هم کارشناسی ارشد با ۶سال بیمه ولی پیوسته نیست.لطفا راهنمای کنید میشه رتبه کشاورزی گرف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره