پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

هزینه ثبت برند | قیمت ثبت لوگو و برند لاتین در سال 1402

هزینه ثبت برند | قیمت ثبت لوگو و برند لاتین در سال 1402

به صورت کلی هر موسسه و یا مرکزی که خدمات مربوط به ثبت برند را ارائه می دهد، تعرفه خاصی را به عنوان خدمات در نظر می گیرد. این تعرفه و هزینه به هزینه ثبت برند که روال قانونی دارد اضافه می شود. به صورت کلی هزینه های ثبتی را می توان در چند مورد زیر خلاصه نمود.

  • هزینه درخواست و پر کردن اظهارنامه ثبت برند
  • هزینه آگهی تقاضای ثبت برند
  • هزینه ثبت هر طبقه ( اشخاص حقیقی: 300 هزار تومان و اضخاص حقوقی: 600 هزار تومان)
  • هزینه حق الثبت
  • انتشار آگهی در روزنامه

علاوه بر این هزینه ها که مقدار ثابتی دارد، باید هزینه ای را به عنوان خدمات و دستمزد ثبت برند نیز در نظر بگیرید که این میزان در سامانه پایدار ثبت 1 میلیون و 500 هزار تومان می باشد.

ریز هزینه های ثبت برند به صورت کلی در ادامه آمده است. ( برای اطلاع از جدیدترین لیست و تعرفه ثبت برند با کارشناسان ما در ارتباط باشید)

انواع هزینه ثبت برند

در اولین قدم توجه داشته باشید که میزان پرداختی شما برای ثبت برند مشخص نیست و با توجه به محصول و خدمات شما متفاوت است. به عنوان مثال اگر در ثبت برند خود بخواهید از کلمات لاتین استفاده کنید، قطعاً میزان پولی که باید برای ثبت برند عادی و به صورت فارسی پرداخت کنید، افزایش می‌یابد و یا تعرفه های در نظر گرفته شده برای ثبت برند به صورت حقیقی و حقوقی با هم متفاوت است. اما هزینه‌های ثابتی در این مسیر وجود دارد که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

  • هزینه ثبت اظهارنامه در سامانه: هنگامی که اطلاعاتتان را در سایت مالکیت معنوی بارگذاری و ثبت می‌کنید اولین تعرفه ثبت برند را باید پرداخت کنید. این هزینه با توجه به تعداد طبقات، میزان کالای درج شده و یا  ثبت برند حقیقی و حقوقی شما متفاوت است.
  • هزینه آگهی تقاضای ثبت برند (روزنامه اول): پس از تایید اظهارنامه شما در سایت مالکیت، در قدم دوم آگهی تقاضای ثبت برند خود را باید در روزنامه رسمی چاپ نمایید که انجام این کار شامل هزینه است. (برای اطلاع از این هزینه ها قسمت های پایین‌تر مقاله را بررسی کنید.)
  • هزینه حق الثبت علامت تجاری: بعد از گذشت یک ماه از چاپ آگهی، باید حق الثبت خود را از طریق سایت پرداخت کنید. این هزینه هم با توجه به درخواست شما متفاوت است.
  • هزینه انتشار آگهی ثبت برند در روزنامه رسمی ( آخرین هزینه پرداختی): بعد از پرداخت حق الثبت برای اعلام نهایی به عموم، آگهی نوبت دوم را چاپ می‌کنید که انجام این کار هم هزینه هایی دارد.

درخواست ثبت برند

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

 

هزینه ثبت برند و لوگو تجاری در سال 1401

هزینه ثبت برند اشخاص حقیقی

هزینه ثبت هر طبقه برای اشخاص حقیقی 300 هزار تومان است اما اگر قصد داشته باشید طبقات اضافی را ثبت کنید، باید به ازای هر طبقه 300 هزار تومان دیگر نیز به هزینه اضافه کرد.

به صورت کلی می توان تمامی هزینه های ثبت برند در سایت ها و سامانه های مختلف را به صورت جدول زیر آورد. البته این جدول برای تعرفه هزینه های ثبت برند به صورت شخصی و حقیقی است و برای برند های حقوقی، این میزان متفاوت خواهد بود.

تعرفه تنظیم اسناد:

سیصد و ده هزار تومان

هزینه بارگذاری مدارک و ورود اطلاعات:

سیصد و هشتاد هزار تومان

تعرفه ثبت اظهارنامه ثبت برند:

هشتصد هزار تومان

تعرفه حق الثبت برای هر طبقه:

سیصد هزار تومان

تعرفه مراجعه به اداره پست و امضا دفاتر:

چهارصد و نود هزار تومان

تعرفه آگهی روزنامه رسمی (بار اول):

متغیر است ( بین 300 هزار تا 2 میلیون تومان)

تعرفه ثبت آگهی در روزنامه رسمی برای بار دوم:

به میزان هزینه آگهی روزنامه رسمی اول بستگی دارد

جدول هزینه ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتها)

برای شرکت ها و سازمان ها که به صورت حقوقی عملیات ثبت برند خود را انجام می دهند، این هزینه برای هر طبقه 600 هزار تومان است و البته به ازای هر طبقه جدید و بیشتر نیز باید 600 هزار تومان دیگر پرداخت نمایند.

تعرفه تنظیم اسناد:

سیصد و ده هزار تومان

هزینه بارگذاری مدارک و ورود اطلاعات:

1,900,000

تعرفه ثبت اظهارنامه ثبت برند:

تماس با کارشناسان

تعرفه حق الثبت برای هر طبقه:

سیصد هزار تومان

تعرفه مراجعه به اداره پست و امضا دفاتر:

متغیر است

تعرفه آگهی روزنامه رسمی (بار اول):

متغیر است ( بین 300 هزار تا 2 میلیون تومان)

تعرفه ثبت آگهی در روزنامه رسمی برای بار دوم:

به میزان هزینه آگهی روزنامه رسمی اول بستگی دارد

 

 

شرایط و مراحل پرداخت هزینه ثبت برند

قیمت ثبت برند بین المللی یا لاتین

اگر می‌خواهید برندتان را در به صورت بین المللی ثبت کنید، ابتدا باید برند خود را در ایران ثبت نمایید. ثبت بین ‌المللی برند به خاطر تحریم، وضعیت ارز و دلار، کاری دشوار و پر هزینه است اما اگر برند بزرگی دارید و در حوزه بین‌المللی فعالیت می‌کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما برند خود را جهانی کنید.

ثبت برند جهانی بر اساس سیستم مادرید صورت می‌گیرد و به شما پیشنهاد می‌کنیم در این مسیر حتما از وکلای باتجربه کمک بگیرید یا از طریق سامانه آنلاین پایدار نسبت به ثبت برند قانونی خود اقدام نمایید.

هزینه ثبت برند لاتین

هزینه استعلام برندهای تجاری

حتما قبل از ارسال درخواست خود برای ثبت برند، از طریق سایت http://rrk.ir وضعیت نام پیشنهادی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که قبل از شما کسی این نام را ثبت نکرده است. انجام این کار به شما در صرفه جویی زمان و هزینه‌هایتان کمک می‌کند. البته استعلام ثبت برند نیاز به تخصص در این زمینه دارد و در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتر است در مراحل ثبت برند خود در سامانه آنلاین پایدار این کار را به دست وکلا و تیم حقوقی با تجربه ما بسپارید.

تمدید برند تجاری هم هزینه دارد؟

ثبت برند همواره یکی از مهم ترین دغدغه های کسب و کار هایی است که می خواهند راه رشد و توسعه را پیش بگیرند و در این راه، انتخاب های آن‌ها برای ثبت برند تاثیر به‌سزایی در کسب‌وکارشان دارد.  شاید شما برای یک برند هزینه های بسیار زیادی انجام دهید، اما زمانی که آن برند از نام و لوگو و علائم تجاری مناسبی برخوردار نباشد قطعاً پس از مدت کوتاهی با مشکلاتی در زمینه تبلیغات و ارتباط با مشتریان رو به رو خواهد شد.

اینکه یک برند بتواند چگونه با انتخاب یک اسم ساده با مخاطبین خود ارتباط برقرار نماید، شاید مهم ترین اصلی باشد که در هزینه ثبت برند باید مورد توجه قرار دهید و برند خود را به هر قیمتی ثبت نکنید. در صورتی که قصد دارید اطلاعاتی در مورد شرایط ثبت برند به دست آورید علاوه بر تماس با تیم مشاوره پایدار ثبت، مطلب آماده شده بر روی وبلاگ می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند.

زمانی که شما برای تمدید برند خود اقدام می کنید، هزینه های شما قطعاً کاهش پیدا می کند زیر نیازی به پرداخت هزینه برای تعداد کلمات برند یا سایز و رنگی یا غیر رنگی بودن برند و لوگو تجاری خود ندارید. به صورت کلی مدت زمان اعتبار برند شما بعد از پرداخت هزینه ثبت برند به صورت 10 ساله بوده و قبل از به پایان رسیدن این 10 سال باید برای تمدید یا فروش آن اقدام نمایید.

هزینه ثبت لوگو با برند متفاوت است؟

برای ثبت لوگو تجاری علاوه بر هزینه هایی که باید برای استعلام لوگو و علامت تجاری دیگر برند ها باید پرداخت کنید، هزینه هایی را نیز برای طراحی علامت تجاری و لوگو کسب و کار باید در نظر بگیرید.

هزینه ثبت برند و لوگو تجاری برای طراحی علامت تجاری کسب و کار می تواند با توجه به نوع طراحی لوگو متفاوت باشد. این نکته را باید در نظر داشته باشید در صورتی که از یک لوگو نامناسب و یا شبیه به لوگو های تجاری ثبت شده قبلی استفاده نمایید، شانس ثبت برند برای شما بسیار کاهش پیدا می کند.

به همین دلیل بهتر است بعد از استعلام برند های ثبت شده قبلی به سراغ طراحی لوگو تجاری برای کسب و کار خود بروید. این علامت تجاری اگر توسط افراد متخصص و گرافیست های حرفه ای طراحی شود می تواند مقبولیت بیشتری داشته و شانس ثبت شدن بیشتری نیز داشته باشد.

در پایدار ثبت می توانید سفارش طراحی لوگو و علامت تجاری کسب و کار خود را بعد از استعلام برند های ثبت شده قبلی انجام دهید. این کار با پرداخت هزینه بسیار مناسب و اقتصادی برای شما انجام می شود که می تواند تاثیر زیادی در کاهش قیمت و هزینه ثبت برند و علامت تجاری به همراه داشته باشد.

چرا هزینه ثبت علامت تجاری در پایدار ثبت پایین است؟

شاید با دیدن این هزینه های ثبتی و ملاحظه لیست و تعرفه بقیه سایت ها و موسسات به این فکر کنید که چرا انقدر تفاوت بین هزینه های ثبت برند در سامانه پایدار و دیگر سامانه ها وجود دارد؟ در برخی از موارد این تفاوت ها باعث شده است تا کسب و کار ها تردید های مختلفی برای ثبت برند داشته باشند و اعتماد آن ها نسبت به این هزینه ها و تعرفه ها کمتر شود.

لازم است توضیح دهیم که دلیل پایین بودن هزینه های ثبتی در سامانه پایدار این است که این موسسه از افراد متخصص که سابقه ثبت برندهای مطرح داخلی و لاتین را دارند استفاده می کند. همین موضوع در کنار تلاش پایدار ثبت برای کمک به کسب و کار ها در جهت رشد و توسعه باعث شده است تا هزینه های ثبتی این موسسه کاهش پیدا کند.

همانطور که در شعار ما نیز مشخص است، بالا بودن برخی از تعرفه های دیگر شرکت ها باعث شده است تا هزینه های ثبت برند در این موسسه کاهش پیدا کند. در واقع می توان یکی از دلایل پایین بودن این هزینه ها را این موضوع اعلام کرد که برخی از موسسات علاوه بر هزینه های مربوط به امور ثبتی که قانونی می باشد، هزینه های بسیار گزافی را برای خدمات ارائه شده در نظر می گیرند.

پس به طور کلی می توان گفت که هزینه های ثبت برند و علامت تجاری علاوه بر بخش قانونی که شامل ثبت اظهارنامه و آگهی و تهیه مدارک می باشد، خدمات را نیز شامل می شود و برخی از موسسات براساس خدمات مورد نظر، این هزینه ها را بالا و پایین می کنند. هزینه های خدمات در پایدار ثبت نسبت به دیگر موسسات پایین است و همین مسئله باعث می شود تا هزینه ثبت برند و علامت تجاری در کل به نسبت بقیه جاها پایین تر باشد.

20 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ثبت برند | قیمت ثبت لوگو و برند لاتین در سال 1402»

رضا طرهانی گفت:

سلام برای ثبت برند حتما باید قبلش شرکتمون رو ثبت کرده باشیم؟؟؟

احمد سعادتی گفت:

سلام بر شما به نظرم نیازی به این کار نباشه… به خصوص برای ثبت برند حقیقی نیازی ندارین

sara rezaei گفت:

ممنون از اینکه هزینه ها رو به صورت کامل و لیست وار آوردین… برای سال بعد این هزینه ها تقریبا چقدر تغییر می کنه؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام… ممنون از شما بابت حسن توجهتون
بله به طور میانگین هر کدام از خدمات به صورت 20 درصد هزینه های سال 1400 برای سال 1401 رشد خواهند داشت.

احمد رضایی گفت:

برای ثبت برند لاتین چه شرایطی وجود داره؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر

علاوه بر مدارکی که برای ثبت برند لازم دارید، باید کارت بازرگانی برند حقیقی یا حقوقی را هم تهیه کنید.

امیر امیری گفت:

سلام
این هزینه ها برای همه موسسات یکسان یا هزینه خدمات میره روش؟؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر… هزینه های ثبت برند و شرکت تعرفه های قانونی و یکسان ندارند و براساس نوع خدماتی که دریافت می کنید، هزینه ثبت برند متفاوت خواهد بود.

Eshaghi گفت:

با سلام
هزینه هایی که اینجا گفتین برای هر برندی یکسانه؟
آخه من دیده بودم براساس موضوع برند هزینه های متفاوتی دارند برخی از موسسات؟!!!!!!

تیم تولید محتوا گفت:

سلام … هر موسسه ای براساس هزینه های خدماتی خودش ممکنه که هزینه های جانبی رو برای ثبت برند شما در نظر بگیره. اما پایدار ثبت فقط براساس تعرفه های رسمی ثبت شده و به صورت آنلاین عملیات ثبت برند با موضوعات مختلف رو انجام میده.

Eshaghi گفت:

سلام
من چند جا دیده بودم هزینه ها براساس موضوع برند با هم فرق داشت…. این هژینه های ثابته و اون هزینه ها هم بهش اضافه میشه؟
ممنون میشم کمک کنید

تیم تولید محتوا گفت:

سلام … هر موسسه ای براساس هزینه های خدماتی خودش ممکنه که هزینه های جانبی رو برای ثبت برند شما در نظر بگیره. اما پایدار ثبت فقط براساس تعرفه های رسمی ثبت شده و به صورت آنلاین عملیات ثبت برند با موضوعات مختلف رو انجام میده.

AHMADI گفت:

سلام. هزینه ثبت برند با لوگو متفاوت از همدیگه حساب میشه؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر لیست تمامی هزینه ها برای تمامی مراحل ثبت برند و لوگو تجاری توضیح داده شده است. در صورت مشکل و سوال با تیم پشتیبانی و کارشناسان ما در تماس باشید.

ahmad.vahidi گفت:

هزینه ثبت برند برای استان های مختلف با هم تفاوت دارند؟

تیم تولید محتوا گفت:

هزینه ثبت برند برای استان های مختلف یکسان است و شما بعد از انجام تمامی شرایط ثبت برند می توانید هزینه های مشخص شده را بپردازید.

لعیا گفت:

سلام
تفاوت ثبت برند شخص حقیقی و حقوقی چیه ؟

تیم تولید محتوا گفت:

برند های حقیقی برای اشخاص بوده و نیازمند هزینه و مدارک کمتر برای ثبت شدن هستند. شرکت ها و کسب و کار های ثبت شده باید برند خود را به صورت حقوقی و با ارائه مدارکی مانند آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت به ثبت برسانند.

حسین گفت:

درود
آیا برند و لوگویی که به اسم یک شخص یا حقیقی ثبت شده باشد میتوان با رضایت همان شخص آن برند را به اسم شرکت یا حقوقی تغییر داد
ممنون از پاسخ گویی شما

سحر گفت:

سلام . ایا بعد از گرفتن مجوز کسب و کار و گرفتن سیب سلامت ثبت برند نیز نیاز است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره