پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت واردات خودرو

ثبت شرکت واردات خودرو

با توجه به شرایطی که در سال جدید برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است، با ارائه مدارک لازم و تهیه کارت بازرگانی معتبر می توانید با ثبت شرکت واردات خودرو به راحتی تمامی خودرو های مورد نظر خود را وارد کرده و از این طریق و سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات کاملی را در مورد شرایط و مراحل و همچنین مدارک مورد نظر برای ثبت شرکت واردات خودرو به دست بیاورید باید حتماً تمام اطلاعاتی که در این مطلب قرار داده شده است را بصورت کامل مطالعه کنید. از طریق فرم های فرا گرفته شده در زیر به راحتی می توانید مراحل ثبت شرکت واردات خودرو خود را در سریعترین زمان ممکن را به صورت صددرصد آنلاین انجام دهید.

 

 

پس از اینکه عملیات ثبتی برای شما به پایان رسید و فرم های مورد نظر را پر کردید، کارشناسان پایدار ثبت تمامی مدارک شما را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد برای ثبت شرکت واردات و صادارات شما لازم انجام خواهد شد.

ثبت شرکت واردات خودرو

با توجه به مصوبات که اخیر مجلس مورد بررسی قرار داده است، شرایط برای واردات خودروهای مختلف پس از چندین سال آزاد شده است و شرکت ها و کسب و کارهای مختلف و تجار می توانند به راحتی با مطالعه کامل شرایط واردات خودرو در سال 1401، با اخذ کارت بازرگانی معتبر برای واردات خودروهای مختلف اقدام نمایند.

برای این که بتوانید واردات خود را انجام دهید مراحل و ضوابط بسیار خاصی در نظر گرفته شده است ابتدا به شما به سراغ اخذ کارت بازرگانی و ثبت شرکت بازرگانی بروید.

شرکت بازرگانی همان شرکت صادرات واردات است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید به راحتی فعالیت های بازرگانی صادرات و واردات را در کشور انجام دهید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت بازرگانی یک شرکت خاص و مجزا نیست و همان شرکتهای مسئولیت محدود به سهامی خاص است که در موضوع فعالیت های آنها موضوع بازرگانی نیز ذکر شده است.

مراحل ثبت شرکت واردات خودرو

مراحل ثبت شرکت واردات خودرو

برای اینکه بتوانیم شرکت خود را برای واردات خودرو به ثبت برسانید باید شرکت خود را به صورت سهامی خاص یا مسئولیت محدود به ثبت برسانید.

قبل از انجام تمامی این کارها لازم است تا استعلام های مربوط به نام شرکت و همچنین تعیین مدیرعامل انجام شود تا بتوانید به درستی یک نام مناسب برای شرکت‌های دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است و برای شرکت خود انتخاب نمایید.

انتخاب نوع شرکت که همان مسئولیت محدود به سهامی خاص می باشد دیگر مرحله ای که برای این کار باید انجام دهید.

در گام بعدی باید مدارک مورد نیاز برای هر کدام از نوع شرکتی که مدنظرتان می‌باشد را آماده کرده و آن را در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید. از طریق شماره آنلاین پایدار و فرمی که در ابتدای صفحه قرار داده شده است به راحتی می توانید اطلاعات خود را وارد کرده و منتظر تماس کارشناسان ما بعد از بررسی دقیق و اولیه برای ثبت شرکت واردات خودرو خود باشید.

در پایان زمانی که تمامی مدارک شما مورد بررسی قرار گرفته و تاییدیه های لازم برای انتخاب نام شرکت و مدارک خود را دریافت کردید می توانید با پرداخت هزینه روزنامه رسمی و پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار براحتی شرکت و کسب و کار خود را به ثبت رسانده و به واردات خودرو مشغول شوید.

اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو

نکته مهمی که باید برای شرکت های وارداتی به خصوص برای شرکت واردات خودرو که امروزه مورد توجه قرار گرفته است در نظر داشته باشید این است که هیچ گونه عملیات واردات و صادرات بدون اخذ کارت بازرگانی برای افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر نمی باشد.

تنها در صورتی که جزء افراد جانباز باشید می توانید بدون اخذ کارت بازرگانی برای این کار اقدام کرده یا شرایط خود را در اختیار دیگران قرار دهید تا بتوانند واردات خورو را انجام دهند.

اخذ کارت بازرگانی برای واردات خودرو برای افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است و برای هر کدام از آنها مدارک و شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کسانی که قبلاً کارت بازرگانی خود را دریافت کرد نیازی به کارت بازرگانی جدید ندارند و در صورتی که دعاوی کارت بازرگانی برای آنها مطرح نشده باشد می توانیم به راحتی به سراغ واردات محصولات مورد نظر خود از جمله خودرو بروند.

درخواست کارت بازرگانی حقیقی

ثبت شرکت مسئولیت محدود برای واردات خودرو

شرکت هایی که میتوانند برای واردات خودرو از آن استفاده کنید، ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشد. زمانی که شرکت با مسئولیت محدود خود را ثبت کرده اید نیازی به ارکان ندارید و فقط با دو نفر و به راحتی می‌توان شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت رسانید. برای تغییر اعضا نیز در این نوع شرکت چگونه محدودیت وجود ندارد و به راحتی می توانید در هر زمانی اعضای شرکت خود را تغییر دهید.

مدارک ثبت شرکت واردات خودرو به صورت مسئولیت محدود

کپی مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا شرکت

آدرس یا کد پشتی محل شرکت

شماره تلفن همراه اختصاصی به نام اعضای شرکت مسئولیت محدود

تصویر روزنامه رسمی شرکت یا آخرین تغییرات آن

معرفی نامه نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند.

دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود (امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران انجام شود)

دو برگه تقاضانامه و تکمیل آن (کلیه سهامداران شرکت باید این برگه را نیز امضا نمایند.)

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره که به امضاء سهامداران رسیده باشد.

دو جلد شرکت نامه و تکمیل آن (امضاء توسط کلیه سهامداران انجام شود)

ثبت شرکت سهامی خاص واردات خودرو

ثبت شرکت سهامی خاص برای واردات خودرو

برای اینکه واردات خودرو را انجام دهید می توانید شرکت خودرو صورت سهامی خاص به ثبت رسانید. با توجه به اینکه این شرکت از نظر حقوقی اعتبار بیشتری بین شرکت‌های دیگر دارد و البته می توانید از آن برای مناقصه و مزایده های رسمی و دولتی نیز استفاده کنید قطعاً ثبت شرکت به این صورت میتواند مزیت های بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد و کار شما را برای واردات خود را آسان تر و راحت تر کند.

برای اینکه بتوان شرکت خود را به این صورت به ثبت برسانیم نیازمند ارائه مدارک زیر به مراجعه کننده شرکت هستید.

۱. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط خود سهامداران

۲. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران

۳. ارائه دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی موسسان که توسط سهامداران شرکت و نیز بازرسان آن به امضا رسیده باشد.

۴. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از سوی آنان.

۵. کپی شناسنامه برابر اصل شده همه مدیران و سهامداران و بازرسان

۶. کپی برابر اصل کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره (در دفاتر اسناد رسمی استان قم)

۷. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

هزینه ثبت شرکت واردات خودرو

هزینه ثبت شرکت واردات خودرو

برای اینکه بتوانید شرکت خود را به صورت بازرگانی و مجوز واردات خود را به ثبت برسانید نیازمند پرداخت هزینه های مختلف خواهید بود.

پرداخت هزینه های ثبتی در کشور ما متاسفانه مصوبه و تعرفه ثابت شده و خاصی ندارد و شرکت ها و موسسات مختلفی که در زمینه خدمات و امور ثبتی فعالیت می کنند با توجه به نوع خدمات و انواع شرکت ثبت شده شما هزینه های متفاوتی را در نظر می‌گیرند. با توجه به مراحل و شرایطی که برای ثبت شرکت واردات خودرو به صورت سهامی خاص در نظر گرفته شده است این نوع ثبت شرکت، هزینه بیشتری نسبت به ثبت به صورت مسئولیت محدود به همراه خواهد داشت اما قاعدتاً از نظر مزایا و قانونی بودند و البته اعتبار کسب و کار می تواند درآمد بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت شرکت در کشورمان سعی کرده است تا تمام امور مربوط به ثبت و تغییرات و انحلال شرکت با ارزانترین هزینه ثبت شرکت و تعرفه در سراسر کشور انجام دهد.

با توجه به اینکه تمامی این امور به صورت صددرصد آنلاین انجام می‌شود و در تمامی مراحل کارشناسان متخصص همراه شما هستند قاعدتاً هزینه های شما نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه های قانونی مربوط به ثبت شرکت واردات خودرو، هزینه های ایاب و ذهاب دیگر هزینه‌های جانبی خود را نیز کاهش دهید.

مدت زمان ثبت شرکت برای واردات خودرو

برای اینکه بتوان شرکت خود را به صورت بازرگانی به ثبت برسانید باید حتماً مدت زمان را نیز در نظر داشته باشید و مدارک مورد نیاز را در اختیار کارشناسان پایدار ثبت قرار دهید.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که شرکت شما می تواند تقریباً در ۱۴ روز به صورت قانونی به ثبت برسد اما برای اینکه بتواند مالیات واردات خودروهای مختلف را به کشور انجام دهید باید حتماً کارت بازرگانی معتبر را نیز دریافت کنید.

مراحل دریافت کارت بازرگانی نیز باید به این مدت زمان اضافه شود تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچگونه مشکلی خودروهای مورد نظر خود را وارد کنید.

مراحل واردات ماشین توسط شرکت های واردات خودرو

درصورتی که شرکت خود را به صورت بازرگانی ثبت کرده باشید تا واردات خودرو را انجام دهید ابتدا باید با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده برای دریافت کارت بازرگانی معتبر اقدام نمایید. از جمله مهمترین شرایطی که برای دریافت کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است می توان به حداقل ۲۳ سال سن و داشتن کارت معافیت پایان خدمت و البته عدم سابقه محکومیت از هرگونه مجازات کیفری اشاره نمود.

بعد از این کار باید قرارداد رسمی و قانونی را با نمایندگی خودروهایی که قصد وارد کردن آنها را دارید ببندید. این قرارداد باید توسط شرکت واردات خودرو به سازمان صنعت معدن و تجارت تحویل داده شود و اجازه واردات به شرکت مورد نظر داده شود.

در مرحله بعد و پس از ثبت شرکت واردات خودرو لازم است شما مذاکرات لازم را با فروشنده ها داشته باشید که این موضوع می‌تواند از طریق کشورهای همسایه از جمله امارات صورت بگیرد.

بعد از این کار باید درخواست سفارش خود را در دو مرحله ثبت نموده و کد ۸ رقمی که به ارائه می شود را در اختیار داشته باشد و شماره شاسی اتومبیلی که وارد کردن آن را در سیستم مکانیزه مربوطه به ثبت برساند.

پس از تایید نمایندگی شماره ای که در مرحله اول به سفارش اختصاص داده شده بود به صورت خودکار برای کنترل ارسال می‌شود و شرکت مورد نظر اجازه واردات خودرو را خواهد داشت. انتقال خودرو و ترخیص خودرو وارداتی از گمرک همراه با شماره گذاری از اون دیگه مراحلی هستند که باید بعد از ثبت شرکت واردات خودرو انجام دهید تا بتوانید خودرو های مورد نظر خود را به راحتی وارد کشور کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت شرکت واردات خودرو»

شهاب رومیانی گفت:

سلام
ببخشید میخاستم هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقد میشه؟و همینطور هزینه کارت بازرگانی

تیم تولید محتوا گفت:

با سلام لطفا برای اطلاع از جدیدترین هزینه ها و تعرفه های ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی با کارشناسان ثبت پایدار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره