پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
مقالات ثبت شرکت

ثبت شرکت سهامی خاص از 0 تا 100 به صورت آنلاین + مشاوره رایگان

ثبت شرکت سهامی خاص از 0 تا 100 به صورت آنلاین + مشاوره رایگان

سامانه ثبت شرکت سهامی خاص کجاست؟ مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص چگونه است؟ از طریق آموزش تصویری ثبت شرکت سهامی خاص از طریق سامانه ثبت شرکت ها چگونه است؟ تمامی مراحل و قوانین به صورت صفر تا صد در این مطلب توضیح داده شده است. با مشاهده این مطلب می توانید اطلاعات کاملی به دست آورده و از طریق فرم هایی که در این صفحه قرار داده شده است، به راحتی شرکت سهامی خاص خود را تاسیس کنید.

بهتر است مقاله ثبت شرکت سهامی خاص را اینگونه شروع کنیم که ماده یک لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت در تعریف شرکت سهامی، چنین می‌گوید: شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها است.
تعریف فوق ضمن اینکه هر دو شرکت سهامی عام و خاص را در بر می‌گیرد، برخلاف ماده ۲۱ قانون تجارت قدیم قید «برای امور تجارتی» از آن حذف شد و بدین ترتیب قلمرو فعالیت شرکتهای سهامی وسیع‌تر گردیده است زیرا به استناد ماده ۲ لایحه اصلاح قانون تجارت شرکتهای سهامی در هر صورت بازرگانی محسوب می‌شوند حتی اگر عملیاتشان غیر بازرگانی باشد. برای راهنمایی ثبت این شرکت ها در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

ثبت شرکت سهامی خاص

برای راه اندازی و ثبت شرکت سهامی خاص نیازی به طرح و تنظیم اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و تسلیم اظهارنامه به ضمیمه اسناد و مدارک زیر به مرجع ثبت شرکتها کافی می‌باشد:

تهیه و تنظیم اظهارنامه که باید به امضا همه سهامداران رسیده باشد.

تهیه و تنظیم اساسنامه ممضی با امضا همه‌ی سهامداران

اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از 35% کل سهام باشد.
همچنین تادیه و تقویم سرمایه غیر نقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی.انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت‌جلسه‌ای قید شود و به امضا همه‌ی سهامداران برسد.

قبول کتبی سمت اعضا هیأت مدیره و بازرس یا بازرسان

ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی‌های شرکت را تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی منتشر می‌کند.

براساس ماده ۲۰ قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱ در توصیف اقسام شرکتهای تجارتی، شرکت سهامی را به دو نوع شرکت سهامی و شرکت مختلط سهامی تقسیم کرد و مواد ۲۱ تا ۹۴ خود را به شرکت سهامی اختصاص داد. مواد مذکور طی لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۴۷/۱۲/۲۴ کمیسیون مشترک مجلسین مرکب از ۱۲ نفر از مجلس شورای ملی و ۱۲ نفر از مجلس سنا که مبتنی بر ۳۰۰ ماده و ۲۸ تبصره است نسخ گردید و در لایحه جدید شرکتهای سهامی و خاص پیش‌بینی گردید.

ثبت شرکت سهامی خاص

از طریق فرم زیر به راحتی می توانید درخواست ثبت شرکت سهامی خاص خود را ارائه نمایید. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در موردد شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های سهامی را به دست بیاورید می توانید ادامه این مطلب را مطالعه نموده و سپس اقدام به پر کردن فرم زیر نمایید.

ثبت شرکت آنلاین در سامانه پایدار ثبت

 

 

شرایط انتخاب نام شرکت سهامی خاص

هنگام ثبت شرکت در انواع مختلف از جمله سهامی خاص از ذکر نام شریک در کنار نام شرکت خودداری شود همچنین همراه با نام ثبت شده شرکت، عبارت «سهامی خاص» حتما باید قید شود تا اشخاص ثالث به هنگام معامله با شرکت به ماهیت وجودی آن پی ببرند.

در هنگام ثبت و انتخاب نام شرکت های سهامی خاص نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد:
از نام و نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد؛ اسامی پیشنهادی قبلاَ ثبت نشده باشد، دارای معنا و مفهوم باشد و با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد.

عدد نباشد، لاتین نباشد، از فرهنگ لغات فارسی استفاده شده باشد و در صورتی که نام پیشنهادی متداول نیست تصویری از مستند ضمیمه گردد. همچنین، از کلماتی نظیرشاهد، شهید، جانباز، آزاده، اسامی متبرکه، انتظام، نظام، موزه، کیش، نیروی انسانی، اینترنت، کارگشا استفاده نگردد.

 

تاسیس شرکت سهامی خاص

تعداد شرکا جهت ثبت شرکت سهامی خاص

در شرکت سهامی خاص تعداد شرکا نباید کمتر از سه نفر باشد، برای ثبت شرکت سهامی خاص به ۳ نفر عضو اصلی که حداقل سن آن‌ها ۱۸ سال تمام  باشد، نیاز است. سایر سهامداران شرکت در صورتیکه عضو هیأت مدیره نباشند و فقط سهامدار باشند محدودیت سنی ندارند و  می‌توانند زیر ۱۸ سال باشند.
برای ثبت شرکت سهامی خاص اعضا هیأت مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل شوند و حداقل دارنده یک سهم باشند، همچنین نباید دارای سو پیشینه کیفری باشند.

مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت به صورت سهامی خاص که یکی از پرمخاطب ترین شرکت های ثبت شده در ایران است، باید ابتدا استعلام های مربوط به نام شرکت ثبت شده در ایران را انجام دهید. با استعلام نام شرکت های ثبت شده می توانید مشخص کنید که نام انتخابی برای شرکت شما به هیچ عنوان قبلاً برای یک شرکت دیگر به ثبت نرسیده است. در کنار این موضوع استعلام نام شرکت ها به شما کمک می کند تا بتوانید از مدیرعامل مشابه نیز در سیستم شرکت سهامی خاص خود جلوگیری به عمل بیاورید.

شرکت های مختلفی که به ثبت می رسند، بعد از انتخاب نام مناسب، باید تعیین نوع نیز شوند. یعنی بعد از انتخاب نام باید تصمیم بگیرید که شرکت خود را به چه صورتی به ثبت برسانید. در کشورمان شرکت ها به 7 نوع مختلف قابلیت ثبت شدن دارند که در بین آن ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص به دلیل شرایط و مراحلی که دارند، هزینه بسیار کمتر و شرایط به نسبت آسان تری دارند و همین موضوع باعث طرفداران بیشتر این نوع ثبت نیز شده است.

در ادامه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص باید به سراغ تهیه مدارک مورد نیاز بروید و بعد از تایید مدارک، پرداخت های مربوط به امور ثبتی و روال اداری را انجام دهید. در انتها برای به رسمیت شناخته شدن شرکت باید پرداخت روزنامه رسمی و پرداخت روزنامه کثرالانتشار را نیز انجام دهید.

در صورتی که قبلا شرکت خود را به صورت مسئولیت محدود به ثبت رسانده اید، حتما مقاله تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص را مطالعه کنید.

مراحل شرکت سهامی خاص

میزان سرمایه شرکت سهامی خاص

در شرکتهای سهامی خاص تمام سرمایه شرکت به هنگام تأسیس منحصرا توسط مؤسسان تأمین و پرداخت می‌شود. این سرمایه که حداقل آن صد هزار تومان است در موقع تأسیس نباید کمتر از ۳۵% کل سهام تعهد شده باشد. در صورتیکه تمام یا قسمتی از سرمایه بصورت غیرنقدی باشد باید تمام آن تسلیم و توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی و آنگاه براساس نظریه کارشناس به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد. حداکثر میزان سرمایه بسته به میل شرکا می‌باشد و قانون دخالتی در آن ندارد.

ارزانترین ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص، خدمات ثبت شرکت پایدار می باشد که تمامی مراحل ثبت شرکت شما را به صورت آنلاین و با هزینه ای بسیار کم برای شما انجام می دهد. برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت خود با مشاورین ما در موسس ثبت پایدار تماس حاصل نمایید.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص

برای اینکه روند راه اندازی و تاسیس شرکت سهامی خاص شما به سعت انجام شود، نیاز است تا مدارک مورد نیاز جهت ثبت این شرکت ها را آماده کرده باشید؛ در این قسمت ما این مدارک را برای شما بیان می کنیم:

دو برگ امضاء شده از اظهارنامه شرکت

دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت

کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت

اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار (در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت)

دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره

اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نماید)

اصل فیش بانکی و اصل گواهی بانک مبنی بر افتتاح حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس و سپرده گذاری حداقل ۳۵% از سرمایه شرکت در حساب مذکور

تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسین شرکت

مدارک شرکت سهامی خاص

تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود

در کشورمان شما می توانید شرکت و کسب و کار خود را به 7 نوع مختلف به ثبت برسانید که در ادامه تمامی این موارد را توضیح می دهیم. با توجه به شرایط و مراحل آسانتری که برای ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود  و سهامی خاص در نظر گرفته شده است، این دو نوع شرکت شرایط آسان تری برای ثبت شدن دارند و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت آن ها شده است.

شرکت ها و کسب و کار هایی که در ابتدای راه خود قرار دارند و قصد دارند بدون نیاز به شریک و یا اعضای خاصی، شرکت و کسب و کار خود را به ثبت برسانند، می توانند برای ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود اقدام نمایند.

پس یکی از مهم ترین تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود این است که شرکت مسئولیت محدود نیاز به شرکا ندارد، در حالی که برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حتماً افرادی را به عنوان شرکا و اعضا و بازرسان شرکت انتخاب نمایید.

در کنار این موضوع بعد از ثبت شرکت مسئولیت محدود می توانید به راحتی در هر زمانی اعضای ثبت شده شرکت را تغییر دهید و نیازی به تشکیل مجمع نخواهید داشت. این در حالی است که برای هر گونه تغییر در اعضای شرکت های سهامی خاص حداقل باید 2 سال صبر نموده و پس از اینکار از طریق برگزاری مجمع عمومی به سراغ تغییر اعضا و جایگزینی آن ها بروید.

این یکی دیگر از موارد مهم در تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود می باشد که در مراحل ثبتی باید حتما مد نظر قرار بگیرد.

شاید تاکنون با خود بگویید که با توجه به شرایط، ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود مزیت های بسیار بیشتری دارد، اما اینگونه نیست و مزیت های بسیار زیادتری برای سهامی خاص در نظر گرفته شده است.

یکی از مهم ترین منابع درآمدی بعد از ثبت شرکت ها به صورت رسمی، شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و قانونی است که این موضوع با ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود امکانپذیر نیست.

پس یکی دیگر از موارد مهم در بررسی تفاوت شرکت سهامی خاص با دیگر شرکت ها، به شرکت در ماقصه ها بر می گردد.

در مورد دیگر شرایط و مراحل هیچ گونه تفاوت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود وجود ندارد و مراحل و شرایط یکسانی برای انتخاب نام و پرداخت هزینه ها در نظر گرفته شده است.

این مطلب آپدیت می شود…

سامانه ثبت شرکت و هزینه تاسیس شرکت های سهامی خاص و همچنین مدت زمان آن نیز به صورت آپدیت به این مطلب اضافه خواهد شد.

در پایان این مقاله از شما عزیزان تقاضا دارم تا نظرات خود را در مورد این مقاله برای ما بنویسید تا انرژی ما برای نوشتن بقیه ی مقاله های ثبتی تامین شود. همچنین لازم به ذکر است که موسسه ثبت پایدار در تمامی مراحل ثبت شرکت در کنار شما بوده تا شما را راهنمایی کند، تنها کافی است که با متخصصین امور ثبتی پایدار تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره