پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند مواد غذایی با چه شرایط و مدارکی امکان پذیر است؟

ثبت برند مواد غذایی با چه شرایط و مدارکی امکان پذیر است؟

تمامی شرایط و مراحل و هزینه های مد نظر برای ثبت برند مواد غذایی در نظر گرفته شده است، باید براساس شرایط خاصی و با ارائه مدارک مورد نظر برای برند های حقیقی و حقوقی به صورت مجزا به ثبت برسد. مراحل ابتدایی تولید و بسته بندی مواد غذایی و حتی عرضه مواد غذایی به ثبت برند بستگی دارد و شما می توانید در این کار به راحتی با ثبت برند قانونی خودتان، برند و لوگو تجاری را بر روی محصولات و بسته بندی آن ها چاپ نمایید. ثبت برند مواد غذایی همانند ثبت برندهای دیگر مراحل و شرایطی دارد که برای شما بررسی خواهیم کرد. با رعایت کردن تمامی موارد و شرایط ثبت برند می توانید به راحتی برند مواد غذایی خود را در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به صورت حقیقی یا حقوقی به ثبت برسانید.

از طریق فرم زیر می توانید به راحتی ابتدا استعلام های لازم در مورد برند های ثبت شده قبلی را انجام دهید و سپس به سراغ ثبت برند تجاری خود به صورت آنلاین و از طریق سامانه پایدار ثبت بروید.

ثبت برند آنلاین در سامانه پایدار ثبت

1 مرحله اول : مشخصات شما
2 مرحله دوم : مشخصات برند
3 مرحله سوم : تکمیل اطلاعات

ثبت برند مواد غذایی

علامت تجاری مواد غذایی برای مردم و جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به همین منظور ثبت علامت تجاری مواد غذایی هم از اهمیت بالایی برخور دار است. باطی کردن مراحل ثبت علامت تجاری مواد غذایی از رقبای خود جلو بزنید و وارد کسب و کار خود شوید، زیرا با ثبت برند وارد بازار کار آمدی برای تجارت و فعالان اقتصادی می شوید و با این هدف رضایت مشتری را نسبت به خود جلب می کنید. زیرا بیشتر افراد دنبال مواد غذایی هستند که کیفیت عالی و مطلوبی داشته باشد چون که سلامتی شان از هرچیزی با اهمیت تر است همچنین با استفاده از بازاریابی و تبلیغات محصولات و برند مواد غذایی خود را به مردم آشنا کنید.

زمانی که شما عملیات ثبت برند را به صورت قانونی انجام داده باشید و تمامی شرایطی که برای عدم کپی بودن برند به برند های ثبت شده قبلی و انتخاب نام و لوگو تجاری خلاقانه رعایت کردید، قطعا می توانید از مزیت های بسیار زیادی که به صورت کلی ارزش دارایی و کسب و کار شما را به همراه دارد استفاده نمایید. با ثبت برند و لوگو تجاری مواد عذایی می توانید به راحتی جلو سواستفاده بقیه رقبا از نام برند و لوگو خودتان را بگیرید و البته مشتریان بیشتری را به واسطه اعتبار و ارزشی که به دست آورده اید، حذب نمایید. در کنار این موارد می توانید از تاسیس نمایندگی ها در شهر ها و استان های مختلف و همچنین دریافت وام های دولتی به کسب و کار های مختلف نیز برای رشد و توسعه کسب و کار خود به عنوان مهم ترین مزیت های ثبت برند مواد غذایی استفاده نمایید.

اولین مرحله ثبت برد استعلام گرفتن از برند است؛ تا شخص دیگری قبل از برند را به ثبت نرسانده باشد. پایدار ثبت یکی از ارائه دهندگان استعلام قابلیت ثبت برند آنلاین می باشد که با مراجعه به صفحه مربوطه، می توانید از برندتان به طور رایگان استعلام بگیرید و یا حتی از مشاوره رایگان تیم حقوقی و با تجربه سامانه آنلاین پایدار بهره مند شوید.

چه مواد غذایی قابل ثبت هستند؟

مواد غذایی به هر ماده ای گفته می شود که موجود زنده آن را می خورد یا می آشامد. سرچشمه مواد غذایی اصولا حیوانی یا گیاهی است که در کل به هر ماده ای که برای رشد، تغذیه، سلامتی و حمایت از بدن انسان باشد را مواد غذایی می‌گویند، این مواد مصرفی که شامل مواد انرژی دار و قدرت بخش هستند و برای بدن انسان ضروری و مورد نیاز است، شامل چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و یا مواد معدنی و… می‌باشد که توسط موجودات زنده مصرف می‌شوند.

در ثبت علامت تجاری مواد غذایی لازم است اینگونه بیان کنیم که مواد غذایی از اولین نیازهای بشر بوده به همین دلیل از ارزش زیادی برخوردار است و اهمیت زیادی برای بشر دارد. در زمانهای قدیم انسان‌ها از دو روش شکار و کشاورزی مواد غذایی خود را تامین می‌کردند.

در ادامه ثبت برند مواد غذایی لازم است تا دسته بندی مواد غذایی را برای شما عنوان نماییم تا شما با انواع این دسته بندی ها آشنا گردید.

ثبت برند مواد غذایی به ۴ دسته ی اصلی تقسیم میشود:

شیر و لبنیات: شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی و…

گوشت و حبوبات: انواع گوشت قرمز و سفید و سایر حبوبات

نان و غلات: انواع نان، برنج، ماکارونی، گندم، جو و ذرت

میوه و سبزیجات: انواع میوه ها و سبزیجات

شرایط ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی به چه مدارکی نیاز دارد؟

مراحل ثبت برند برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان می باشد ولی مدارک ثبت برند با هم تفاوتهایی دارند که در این بخش به تفکیک حقیقی و حقوقی، این مدارک را برای ثبت لوگو تجاری مواد غذایی برای شما بیان خواهیم کرد. در صورتی که شرکت خود را به ثبت نرسانده باشید می توانید به صورت حقیقی برند خود را بدون هیچ مشکلی ثبت کنید اما اگر کسب و کار خود را به صورت قانونی و ثبت شده راه اندازی کرده اید، باید به سراغ شرایط و مدارک ثبت برند حقوقی بروید که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدارک ثبت برند مواد غذایی اشخاص حقوقی

یک نسخه کپی از آگهی ثبت شرکت، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین آگهی روزنامه رسمی درباره تاسیس به همراه درج تغییرات

یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس

کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت

ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد ۱۰*۱۰

مهر شرکت

وکالتنامه وکیل در صورتیکه وکیل فرایند ثبت برند مواد غذایی را دنبال کند.

ثبت برند مواد غذایی به صورت حقیقی

کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی

کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت

کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی (در صورت درخواست ثبت برند به صورت لاتین)

یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد ۱۰*۱۰

وکالتنامه وکیل در صورتیکه وکیل فرایند ثبت برند را دنبال کند.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه مدارک ثبت برند تجاری بهتر است مقاله مدارک ثبت برندها که به صورت تخصصی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد، مطالعه نمایید.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

برای انجام و ثبت برند مواد غذایی شما می توانید به دو روش عمل نمایید. روش اول بسیار ساده بوده و شما می توانید با سپردن امور ثبت برند خود به کارشناسان پایدار ثبت از کمترین حضور در ادارات برخوردار شوید ضمن اینکه مراحل ثبت به طور منظم و راحت انجام می گردد و در کمترین زمان ممکن برند محصولات شما ثبت خواهد شد. اما در روش دوم با مشخص نمودن برند و لوگو تجاری خود می توانید مراحل ذیل را انجام دهید

در این گام در نحوه ثبت برند بسته بندی مواد غذایی، داشتن یک اسم مناسب است که این اسم و لوگو باید توسط متخصص با در نظر داشتن زمینه فعالیت صورت گیرد و تابع قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران باشد.

1- ابتدا باید مطمئن شوید که نامی که انتخاب کرده اید قبلا ثبت نشده باشد. به همین منطور باید از سایت اداره مالکیت معنوی استعلام بگیرید. الته استعلام برند را می توانید به طور رایگان به همکاران ما واگذار کنید تا برای شما استعلام گرفته و احتمال ثبت شدن یا نشدن آن را به شما اطلاع دهند.

2- تهیه مدارک گفته شده در بالا، بعد از اینکه متوجه شدیم این برند قبلا ثبت نشده است.

3- ثبت اظهارنامه ثبت برند در سامانه که تا نهایی شدن تایید برند و اخذ گواهی ده ساله حدودا 50 روز به بالا گاها تا 90 روز زما ن می برد.

لازم به ذکر است که این زمان به دلیل حجم زیاد پرونده ها و مدت زمان مورد نیاز 30 روزه درج آگهی در روزنامه رسمی می باشد.

ثبت برند مواد غذایی آنلاین

 

ثبت برند مواد غذایی

 

اولین قدم ثبت برند مواد غذایی، استعلام آن می باشد، تا متوجه شوید که برند شما قبلاً توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد. استعلام قابلیت ثبت برند از خدمات رایگانی است که می توانید از طریق سامانه آنلاین پایدار دریافت نمایید.

بعد از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به آدرس اینترنتی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و باید نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.

پس از انتشار آگهی نوبت اول باید مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.

پس از گذشت زمان مقرر در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

هزینه ثبت برند مواد غذایی

نکته 1) : ثبت علائم تجاری مواد غذایی، مدت اعتبار علامت ثبت شده به مدت ده سال تعیین شده و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد.
نکته 2) : اگر علامت مواد غذایی ثبت شده برای مدت سه سال از تاریخ ثبت بدون استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند.

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی موارد و مدارکی که برای ثبت برند مواد غذایی لازم است را برای شما بیان کنیم. در صورتی که سوالی در مورد پرداخت هزینه ثبت برند و همچنین شرایط آن دارید می توانید از طریق تیم پشتیبانی حقوقی سامانه آنلاین پایدار مطرح نمایید. با استفاده از خدمات این سامانه می توانید تمامی مراحل ثبت برند خود را به صورت آنلاین و با صرفه جویی در زمان و هزینه ها انجام دهید.

سوالات متداول: 

مهم ترین شرط ثبت برند مواد غذایی چیست؟

قبل از ثبت قانونی برند استعلام های لازم را بگیرید تا برند شما به هیچ عنوان شبیه برند های قبلی نباشد.

چه تفاوتی بین مراحل ثبت برند حقیقی و حقوقی وجود دارد؟

تفاوتی بین مراحل ثبت برند حقیقی و حقوقی وجود ندارد و فقط مدارک آن ها کمی با هم متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره