پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند مشابه با چه شرایطی امکانپذیر است؟

ثبت برند مشابه با چه شرایطی امکانپذیر است؟

ثبت برند مشابه یکی از سوالاتی که بسیاری از افرادی که با تیم پشتیبانی و حقوقی سامانه آنلاین پایدار تماس می‌گیرند مطرح می‌کنند و قصد دارند برای جذب مخاطب بیشتر از رقبایی که در این زمینه دارند عملیات ثبت برند را شبیه به برندهای رقبا انجام دهند که به طور کلی باید بگویم که به هیچ شما نمی توانید برند و لوگو تجاری خود را شبیه به رقابت آن ثبت کنید و همانطور که در مقالات مختلف و متعدد به آن اشاره کردیم یکی از مهمترین شرایط ثبت برند این است که برند و لوگو تجاری شما به هیچ عنوان شباهتی به برندهای ثبت شده قبلی در آن زمینه و یا در زمینه‌های مختلف نداشته باشد.

برای اینکه بتوانید از شباهت برند خوب با برند های ثبت شده قبلی جلوگیری کنید حتماً باید استعلام های قبل از ثبت برند را انجام دهید که سامانه آنلاین پایدار به صورت کاملا آنلاین و توسط افراد متخصص در این زمینه این کار را برای شما انجام می دهد تا بتوانید با خیال راحت مراحل ثبت برند خود را پیش ببرید.

در این مطلب قصد داریم این موضوع را به صورت کامل مورد بررسی قرار بدهیم و بگوییم که چرا نمی‌توانیم برندی را مشابه با برندهای رقبای خودتان ثبت کنید و اصلاً به طور کلی چرا ثبت کردن یک برند مشابه اشتباه است و شما نباید هزینه و زمان خودتان را برای این کار در نظر بگیرید.

چرا ثبت برند مشابه امکان پذیر نیست؟

برند و لوگو تجاری به عنوان معرف هر کسب و کاری می‌تواند نقش بسیار زیادی را برای جذب مشتریان داشته باشند و زمانی که شما کسب و کار خود را راه اندازی می کنید برای اینکه بتوانید اعتماد بیشتر مشتریان را جذب کنید و البته از سوء استفاده رقبا جلوگیری کنید باید حتماً نام برند و لوگوی تجاری خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید تا بتوانید علاوه بر این از مزیت های قانونی این کار نیز بهره مند شوید.

بسیاری از کسب و کارها با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد سعی دارند تا در روزهای اول برندهایی را مشابه با برندهای محبوب و بزرگی که در این زمینه کار می‌کنند به ثبت برسانند تا از این طریق بتوانند برخی از مشتریان برند مطرح فعال را برای کسب و کار خود جذب نمایند که به صورت کلی و به صورت کاملا قانونی این امر غیر قابل امکان می باشد.

برای اینکه شما بتوانید برند خود را به ثبت برسانید شرایط مختلفی در نظر گرفته شده است تا شما با رعایت کردن این شرایط شانس ثبت برند خود را بالاتر و البته تمامی این شرایط به صورت قانون در نظر گرفته شده است تا شما برای جلوگیری از ثبت برند مشابه لازم باشد تمامی این قوانین را رعایت کنید.

به صورت کلی با توجه به ماده ۳۲ قانون ثبت اختراعات که در کشور در نظر گرفته شده است، ثبت برندهای مشابه که شامل ویژگی‌های زیر باشند به صورت کامل ممنوع است.

برند مورد نظر شما علامت و لوگو تجاری و یا عبارتی مشابه با سایر برندهای ثبت شده قبلی را داشته باشد.

برندی که قصد ثبت کردن آن را دارید و یا علامت مورد نظر شما مشابه یا ترجمه یکی از برندهای مطرح و یا ثبت شده قبلی باشد.

 

ثبت برند مشابه امکان پذیر است؟

در نظر داشته باشید که این امور فقط مربوط به برندهایی است که کاملا به صورت رسمی به ثبت رسیدند و زمانی که برند شما به صورت رسمی به ثبت نرسیده باشد و فقط عملیات برندینگ را در سطح کسب و کار خود را انجام داده باشید، دیگر رقبای شما می توانند برای ثبت برند مشابه با برند و لوگو تجاری شما به صورت قانونی اقدام کند و به همین دلیل است که ما به صورت کامل در مقالات پایدار ثبت تاکید کردیم که در ابتدای راه سعی کنید برند خود را به صورت قانونی به ثبت رساند تا بتوانید از مزیت‌های بسیار زیادی که دارد استفاده کنید و البته جلوی سوء استفاده رقبا را نیز بگیرید.

شرایط ثبت برند از 0 تا 100

بعد از اینکه متوجه شدید که عملیات ثبت برند مشابه امکان پذیر نیست بهتر است چند مورد از شرایطی که برای ثبت برند به صورت کلی در نظر گرفته شده است و به صورت قانونی باید همه آنها را رعایت کنید تا بتوانید شانس ثبت برند و لوگو تجاری خود را بالاتر ببرید را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مهمترین شرایطی که برای ثبت برند در نظر گرفته شده است این است که شما باید تمامی استعلام های لازم را در این زمینه انجام دهید تا برند و لوگو تجاری شما به هیچ عنوان شبیه برندهای ثبت شده قبلی نباشد.

علاوه بر این زمانی که لوگوی تجاری خود را طراحی می کنید باید لوگوی تجاری شما کاملاً همسو با فعالیت ها و خدمات شما باشد و در صورتی که مشتری را دچار گمراهی کند شانس ثبت برند را به صورت کامل از دست داده اید.

علاوه بر این در انتخاب نام برند خود نیز باید به این نکته اشاره کنیم که استفاده از اسامی خاص و استفاده از نام مشاهیر و همچنین نام های جغرافیایی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و شما نمی توانید از آن برای نام برند خود استفاده کنید. البته استفاده از نام های مشابه با سایر برندهای ثبت شده قبلی نیز به صورت کامل امکان پذیر نیست و همان مبحث ثبت برند مشابه را به وجود می‌آورد که در بالا به آن اشاره کرد.

چرا برای ثبت برند مشابه اقدام نکنیم؟

با توجه به اینکه برند معرف کسب و کار شماست اقدام کردن برای ثبت برندی که مشابه برندهای ثبت شده قبلی باشد کاملاً اشتباه است و در واقع شما هزینه های خود را با این کار دور ریخته اید و در بلند مدت قطعاً تاثیر منفی آن را برای کسب و کار خودتان شاهد خواهید بود.

اهمیت استفاده نکردن از ثبت برند مشابه

در بسیاری از موارد دیده اید که یک برند در بازی زمانی مطرح شده است که پس از مدت زمانی معروفیت خود را از دست داده است و چه بسا به دلایل مختلفی در بین مردم، منفور نیز شده باشد و سطح استفاده از خدمات و محصولات آن به شدت کاهش پیدا کرده باشد. به همین دلیل و دلایل مختلف دیگری که باید شما در مبحث برندینگ و مارکتینگ کسب و کار خودتان در نظر بگیرید شما نباید به سمت ثبت کردن برند مشابه بروید که البته از نظر قانونی نیز این امر امکانپذیر نبوده و حتی در صورتی که شما بتوانید برندی را به صورت مشابه با برندهای دیگر به ثبت برسانید برند مورد نظر می تواند نسبت به ثبت برند مشابه شکایت کرده و جلوی این کار را بگیرد و البته هزینه های بسیار زیادی را نیز برای شما به عنوان جریمه در نظر بگیرد.

علاوه بر مبحث ثبت برند مشابه شما می توانید تمامی سوالات خود در مورد هزینه ها و همچنین مراحل و مدارک برای ثبت برند لازم است را به صورت کامل از تیم پشتیبانی و تخصصی آنلاین پایدار ثبت بپرسید و پاسخ تمامی سوالات خود را در سریعترین زمان ممکن به صورت کاملاً تخصصی و از افرادی که سابقه ثبت برند های مطرحی در کشور را دارند دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره