پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند لاتین چه مراحل، هزینه ها و شرایطی دارد؟

ثبت برند لاتین چه مراحل، هزینه ها و شرایطی دارد؟

ثبت برند لاتین و انگلیسی در واقع به این منظور انجام می‌شود که کسب‌و‌کارها قصد داشته باشند محصولات و خدمات خود را در خارج از کشور نیز ارائه نمایند. شرایط و ضوابط بسیار خاصی برای ثبت کردن لوگو و برند تجاری به صورت انگلیسی و لاتین در نظر گرفته شده است که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از بررسی این موارد بهتر است بدانید که سامانه آنلاین پایدار به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت برند آنلاین در ایران تمامی امور مربوط به ثبت برند و لوگو تجاری به صورت لاتین را با رعایت تمامی شرایط ثبت برند به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌دهد. صرفه جویی که از طریق ثبت برند آنلاین انجام می‌شود و ارزانترین هزینه ثبت برند در ایران باعث شده است تا خدمات سامانه آنلاین پایدار به عنوان بهترین خدمات در نظر گرفته شود.

ثبت برند لاتین

به طور معمول کسب و کارهایی که قصد دارند محصولات و یا خدمات خود را در کشورهای دیگر ارائه نمایند و در واقع صادرات و واردات را انجام دهند باید برای ثبت برند به صورت لاتین اقدام نماید. این به آن معنا نیست که برند و لوگو تجاری شما کاملا به صورت انگلیسی و به حروف انگلیسی نوشته شده باشد و در صورتی که نام تجاری شما در زبان فارسی معنایی نداشته باشد و بخواهید واژه فارسی را به خط غیر فارسی در نشان تجاریتان بنویسید باید حتماً به سراغ ثبت برند به صورت انگلیسی و لاتین بروید.

علاوه بر این کلماتی که در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی و عربی ریشه دارند و در زبان فارسی مورد استفاده قرار نمی گیرند برابر قوانین و مقرراتی که توسط سازمان مالکیت معنوی کشور در نظر گرفته شده است به عنوان واژه لاتین حساب شده و باید برای ثبت برند آنها به صورت جداگانه اقدام نمایید.

در موارد دیگر اگر شما قصد داشته باشید بیش از ۵۰ درصد از نام تجاری خود را با فونت انگلیسی یا به صورت فینگلیش بنویسید علامت شما به صورت لاتین حساب شده و باید برای ثبت لاتین برند خود اقدام نمایید. در توضیح این بخش باید بگوییم که اگر شما قصد دارید از چنین کاری جلوگیری کنید باید حتماً تعداد حروف انگلیسی و دیگر زبان‌هایی که در برندتان استفاده می کنید کمتر از حروفی باشد که به صورت فارسی در برند شما مورد استفاده قرار گرفته است.

ثبت برند و ثبت شرکت

استعلام ثبت برند لاتین چگونه انجام می شود؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که برای ثبت برند به صورت انگلیسی و دیگر زبان‌ها و ثبت برند فارسی وجود دارد این است که شما برای اینکه بتوانید برند خود را به صورت لاتین ثبت کنید با توجه به اینکه قصد دارید محصولات خود را به دیگر کشورها نیز صادر کنید باید استعلام بین‌المللی مربوط به برند خود را انجام دهید تا از تکراری نبودن و شبیه نبودن برند خود به دیگر برندهایی که در سطح جهان به ثبت رسیده اند مطمئن شوید.

برای اینکه بتوانید استعلام های لازم را انجام دهید باید به سراغ کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی و یا موافقتنامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی بروید. علاوه بر این شما باید تمامی استانداردهایی که در مقررات بین‌المللی برای ثبت برند در نظر گرفته شده است را نیز رعایت کنید و پس از ثبت علامت تجاری در داخل کشور برای ثبت برند در یکی از موافقت نامه هایی که در بالا به آنها اشاره شد اقدام نمایید. در پروتکل مادرید که به عنوان یکی از موارد مهم در استعلام ثبت برند لاتین باید به آن توجه کنید، ابتدا باید برند خود را در کشور مبدا به ثبت رسانید و سپس مقاصد تجاری خود را در میان کشورهایی که عضو این پروتکل هستند انتخاب کرده و برای فعالیت در این کشورها درخواست کنید.

مدارک مورد نیاز

برای اینکه بتوانید برند خود را به صورت انگلیسی ثبت کنید با توجه به شرایطی که در بالا به آنها اشاره شد باید اقدامات لازم را انجام داده و پس از استعلام کامل ثبت برند لاتین خود به سراغ مدارکی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است بروید.

به صورت کلی در ایران شما اگر شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت نرسانده باشید می توانید به صورت حقیقی برای ثبت برند اقدام نمایید.

تنها تفاوتی که برای مدارک ثبت برند به صورت انگلیسی و لاتین نسبت به حالت عادی وجود دارد این است که شما باید کپی کارت بازرگانی خود را نیز ارائه نمایید. پس برای اینکه برند و لوگو تجاری خود را بتوانیم به صورت لاتین به ثبت برسانید باید حتماً برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نموده و کپی آن را با دیگر مدارک که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم ارائه نمایید.

  • کپی کارت شناسایی و کارت ملی
  • مجوز فعالیت که می‌تواند یکی از مواردی مانند جواز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری و پروانه ساخت و همچنین جواز کسب و یا هرگونه فعالیت از دیگر نهادهای قانونی باشد.
  • نمونه علامت تجاری در ابعاد ۱۲ در ۱۲ سانتی متر
  • کپی کارت بازرگانی

استعلام ثبت برند آنلاین

 

در صورتی که قبلاً شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اید باید فعالیت‌های خود را برای ثبت برند به صورت حقوقی ادامه دهید.

مهمترین تفاوتی که برای ثبت برند انگلیسی به صورت حقوقی با حقیقی وجود دارد این است که شما باید تصویر آخرین روزنامه رسمی شرکت خود را نیز همراه دیگر مدارک که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم برای نمایید.

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه
  • تصویر کارت بازرگانی معتبر
  • مجوز فعالیت که می‌تواند یکی از مواردی مانند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری و پروانه ساخت و جواز کسب باشد.
  • تکمیل اظهارنامه ثبت برند
  • نمونه لوگوی تجاری در ابعاد مشخص شده

مدت زمان ثبت برند لاتین چقدر است؟

به طور کلی شما می توانید برند خود را به دو صورت از طریق سامانه آنلاین پایدار و یا سامانه مالکیت معنوی ایران به ثبت برسانید که در هر دو مورد شما لازم است تا مراحل مختلف را طی کرده و حدود آن پس از ۳ ماه برند لاتین خود را به صورت کاملاً رسمی به ثبت برسانید.

ارزانترین هزینه ثبت برند در ایران

با توجه به اینکه سامانه آنلاین پایدار تمامی امور مربوط به ثبت برند و ثبت شرکت شما را به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌دهد و البته ارزانترین هزینه ثبت ایران نیز نسبت به دیگر موسسات با توجه به خدمات ویژه در نظر گرفته است، شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار مناسب و اقتصادی و بسیار کمتر نسبت به دیگر موسسات به راحتی از طریق این سامانه به صورت کاملا آنلاین و با صرفه جویی بسیار قابل توجه در زمان و هزینه ها برند خود را به صورت لاتین به ثبت برسانید.

تمامی عملیات مربوط به استعلام ثبت برند لاتین نیز توسط کارشناسان و متخصصان این مجموعه و با کمترین هزینه در کنار مشاوره آنلاین و رایگان در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برند خود را به ثبت رساند و از مزیت‌های بسیار زیادی که در سطح کشور و جهانی دارد بهره مند شوید.

 

سوالات متداول:

استعلام ثبت برند به صورت انگلیسی و لاتین چگونه انجام می شود؟

برای اینکار باید استعلام بین المللی نیز انجام شود تا برند شما به برند های بین المللی به خصوص در کشور های مقصد شبیه نباشد.

بدون کارت بازرگانی می توان برند لاتین ثبت نمود؟

خیر. برای ثبت برند انگلیسی باید حتما کارت بازرگانی معتبر ارائه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره