پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند قارچ با تمامی شرایط و ارزان ترین هزینه در سامانه پایدار

ثبت برند قارچ با تمامی شرایط و ارزان ترین هزینه در سامانه پایدار

ثبت برند قارچ به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و با هزینه های کم در تبلیغات، مشتری های بیشتری را جذب کرده و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

اما سوال اصلی اینجاست که ثبت برند قارچ چگونه انجام می شود و اصلاً چرا باید ثبت برند قارچ اقدام کنیم؟

پس از مطالعه این مطلب به راحتی پاسخ این سوالات را متوجه خواهید شد و به شما می گوییم که سریع ترین و کم هزینه ترین راه برای ثبت برند در این زمینه کدام است؟ اگر می خواهید از خدمات تخصصی پایدار ثبت برای موارد دیگری مانند هزینه ثبت برند، ثبت شرکت یا ثبت برند زعفران و حتی کار هایی مانند ثبت برند میوه و سبزی نیز استفاده کنید، حتما با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

چرا ثبت برند قارچ؟

قارچ، میوه ای از تیره ی رویندگان قارچی است؛ مشابه سیبی بر یک درخت. بیشتر قارچ ها، به دلیل تشکیل کولونی به جذب مواد مغذی از چوب، برگ های فرو افتاده و ترکیبات موجود در خاک و غیره، قابل مشاهده نیستند.

به عنوان یک مجموعه، قارچ ها می توانند بر سطح هر منبعی که دارای کربن باشد، به شکل لایه ای رشد کنند. یک گیاه قارچی از تارهای شاخه شاخه و لوله ای شکل متعددی تشکیل شده است که Hyphae نام دارند.

پرورش قارچ خوراکی امروزه اهمیت زیادی کسب کرده و پیشرفت قابل توجهی نموده است.

نظر بسیاری از دانشمندان و محققین به این گیاه شگفت انگیز، که فقط بقایای گیاهی کم ارزش از نظر اقتصادی مثل کاه، گندم، کاه جو، کاه برنج و امثالهم پرورش می یابد جلب شده است.
قارچ، اگر چه از مواد زائد گیاهی تغذیه می کند اما کیفیت غذایی قابل توجهی دارد: سرشار از پروتئین و در عین حال بسیار خوش طعم است. به علاوه دوره کشت آن بسیار کوتاه است و در سال چندین بار می توان به کشت آن مبادرت نمود.
از سال ۱۹۷۰، شناخت علمی و عملی بشر از قارچ و نحوه پرورش آن پیشرفت چشمگیری کرده است؛

بازده تولید قارچ های اهلی شده روز به روز افزایش می یابد و به علاوه انواع جدید قارچ های جدید اهلی شده پرورش می یابد.

قارچ را می توان در سطح کوچک، در منزل، به منظور مصرف در خانواده، و در سطح بزرگ تر جمعیت ارائه به بازار و تامین درآمد تولید کرد.

ثبت برند قارچ

 

آشنایی با تقسیم بندی قارچ برای رشد کسب و کار شما مهم است!!!

قارچ ها به سه گروه تقسیم می شوند:

۱- قارچ های خوراکی:

قارچ های خوراکی موجوداتی پست و شگفت انگیزند فاقد کلروفیل بوده لذا نمی توان آن ها را در ردیف گیاهان قرار داد از طرفی هیچ گونه شباهت ساختاری نیز با حیوانات ندارند قارچ های خوراکی عمدتا ساپروفیت (گندروی) بوده که غذای خود را از تجزیه مواد گیاهی دست نخورده_کاه یا چوب _( تجزیه کننده اولیه) به دست می آورند مثل قارچ صدفی و یا تجزیه مواد گیاهی نیمه تجزیه شده (کمپوست) غذای خود را به دست می آورند ( تجزیه کننده ثانویه) مثل انواع دکمه ای

۲- قارچ های دارویی:

استفاده از قارچ ها به عنوان دارو از زمان های دور مرسوم بوده به طوری که آزتکها ( آزتکها یه تمدن آمریکای مرکزی را در مکزیک مرکزی شامل می شدند که دارای اسطوره بسیار غنی بودند)از قارچ به عنوان مواد توهم زا در فالگیری و مراسم مذهبی استفاده می کردند.

یکی از مهم ترین آنتی بیوتیک ها که امروزه در مبارزه با بیماری های عفونی کاربرد دارد پنی سیلین می باشد.

۳- قارچ های سمی:

برخی از انواع قارچ ها مانند قارچ مرکب، قارچ مورال، اگر با الکل استفاده شود سمی و کشنده هستند ولی به تنهایی هیچ عوارض و اثر سوئی ندارند.

ثبت برند قارچ یکی از روش های مهم برای متمایز کردن شرکت تولیدکننده از دیگر رقبا خواهد بود.

ثبت برند  مراحل خاص خود را دارد که باید تولیدکننده طی کند. امروزه شرکت های تولید کننده قارچ سعی دارند با ثبت برند این محصول آن را به مصرف کنندگان سراسر جهان معرفی نمایند.

ثبت برند قارچ از مهمترین کارهایی است که واحدهای تولید قارچ انجام می دهند.

قارچ میوه ای است که از زمان های دور بر روی زمین می روید و با استفاده از مواد مغذی درون زمین به صورت کلنی در آمده و امروزه نمونه های بسیاری از آنها به منظور مواد خوراکی در بازارها به فروش می رسند.

ثبت برند قارچ چگونه انجام می شود؟

زمانی که محصولی نام، نماد و یا همان برند مشخصی داشته باشد در واقع محصول مورد نظر دارای شناسنامه است و به طور کامل شرکت تولید کننده آن مشخص می باشد.

از این رو مصرف کنندگان با دانستن نام برند می توانند از سایر خدمات متمایز شرکت بهره مند شوند.

قارچ هم که با وجود فیبر، ویتامین و مواد مغذی یکی از مواد خوراکی پرمصرف انسان ها شده است لازم دارد تا واحدهای تولید کننده با ثبت برند، قارچ خود را در بازارهای تجاری شرکت دهند و با معرفی شرکت خود و اذعان سابقه تولید و بسته بندی قارچ این امکان را برای خود مهیا کنند تا در قراردادهای بین المللی مورد شناخت قرار گیرند.

از این رو ثبت برند قارچ سبب می شود تا افراد سودجو نتوانند محصول و یا ایده بسته بندی شرکت را مورد تقلب خود قرار دهند. بنابراین ثبت برند می تواند در بازارهای معاملات به محصول شما ارزش و اعتبار می بخشد و محبوبیت آن را در بین مشتریان بیشتر از قبل کند.

هزینه ثبت برند قارچ

انواع برند چگونه است؟

برند ها در دوسته بندی کلی قرار دارند.

  • برند شخصی که برای اشخاص و افراد تعلق می گیرد.
  • برند شرکتی که برای شرکت ها به ثبت می رسد.

در هرکدام از انواع این برندها می توان چند مالک برای برند قائل بود.

برند قارچ شما می تواند با درصدهای متفاوتی برای شما و شریکتان باشد.

در صورتی شرکت تولید یا پخش و … مربوط به قارچ دارید و قصد ثبت برند برای آن را دارید علاوه بر مالکیت شرکت می توانید مالکیت شخصی را در کنار آن قرار بدهید.

حتی می توان چند شرکت را مالک یک برند کرد. تنها کاری که باید انجام شود مدارک هویتی هر کدام از مالکین و البته تعیین میزان درصد مالکیت آنها را ذکر نمود.

ثبت یک برند قارچ چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

  • به شرکت ها این قدرت را می دهد که محصولات شان را از یکدیگر متمایز کنند.
  • جزئی مهم در موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  • ایجاد شهرت و وجهه برای شرکت و محصول و خدمات شما
  • امکان دارد که برند شما دارایی ارزشمند کسب و کار شود
  • ضمانت می دهد که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تمییز دهند.
  • شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.
  • اجازه استفاده از آن ها به اشخاص دیگر داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  • امکان دارد برند شما برای دریافت وام به شما کمک کند.

ثبت برند قارچ خوراکی

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت برند قارچ

  1. تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
    2. مدارک مثبت هویت متقاضی :
    اشخاص حقیقی : ( فتوکپی شناسنامه وتصویر کارت ملی )
    اشخاص حقوقی : (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت تصویر شناسنامه وکارت ملی صاحبان امضاء)
    3. مدارک نماینده قانونی :
    در صورتی که تقاضاء توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) به عمل آید مدارک ضمیمه گردد.
    4. نمومه گرافیکی : ( کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر 10×10 سانتی متر)
    5. در صورت سه بعدی بودن :
    ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه ودر مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
  2. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط :
    به عنوان مثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
    7. استفاده از حق تقدم :
    درصورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
    8. نسخه ای از ظوابط وشرایط استفاده از علامت جمعی وتأییدیه مقام صلاحیت دار
    9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
    الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200,000 ریال برای اشخاص حقوقی 400,000 ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) را ضمیمه نماید.
    ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی 740001 نزد بانک ملی- شعبه عباس آبادغربی (803) به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریزگردد.

مراحل ثبت برند قارچ

مراحل ثبت برند یا علامت تجاری به شکل اینترنتی صورت می گیرد، که در ذیل به این مراحل اشاره می کنیم.

  • ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.و از آنجا به بخش اداره ثبت علائم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه علامت را تکمیل کنید.
  • پس از تکمیل اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما داده می شود و سپس میبایست نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه اظهارنامه اقدام کنید.
  • در صورت کامل بودن مدارک و تکراری نبودن علامت مورد درخواست به آدرس ایمیل شما ایمیلی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت ارسال می گردد وگاهی ممکن است از طریق پیامک هم به شما اطلاع رسانی گردد.
  • در صورتی که نقصی در مدارک وجود داشته باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد، چنانچه ثبت علامت تجاری بلامانع باشد بواسطه ایمیل یا پیامک، بلامانع بودن ثبت علامت به شخص یا نماینده او ابلاغ می گردد و نامه پیش نویس آگهی روزنامه رسمی ضمن آن ارسال می گردد. بعد از روز تحویل مدارک به سایت مراجعه و در بخش خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت علامت برای روزنامه رسمی زده است وارد سایت روزنامه رسمی بشوید وهزینه نشر آگهی را پرداخت کنید. پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با ارائه پرینت نامه آگهی تقاضانامه آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره ثبت به شما ابلاغ نموده است به اداره ثبت علامت مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه ای فیزیکی علامت به ثبت رسیده خود را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره