پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه شرایط و مدارکی دارد؟

ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه شرایط و مدارکی دارد؟

ثبت برند فروشگاه های اینترنتی بعد از موفقیت هایی که دیجیکالا به عنوان بزرگترین ایکامرس خاورمیانه به دست آورد، به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کسب و کار هایی که در فضای اینترنتی مشغول به فعالیت هستند مطرح شده است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به صورت کامل پاسخ تمامی سوالاتی که در زمینه مدارک و همچنین شرایط ثبت برند فروشگاه های اینترنتی پرسیده می شود را بدهیم.

پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبتی در کشور به صورت آنلاین تمامی کار های مربوط به ثبت شرکت و برند را با ارزان ترین هزینه انجام می دهد و البته می تواند به صرفه جویی بهتر و بیشتر شما در هزینه ها نیز کمک کند. به عبارتی با ثبت برند خود به صورت آنلاین می توانید همانگونه که با خردی از یک فروشگاه اینترنتی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید، در زمان و هزینه های خود به خوبی صرفه جویی کنید.

 

ثبت برند فروشگاه اینترنتی چه مزیت هایی دارد؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا تمایل عموم مردم به استفاده از خدمات آنلاین بیش از پیش شد و بسیاری از کسب و کار هایی که به صورت آفلاین فعالیت می کردند و بازار سنتی داشتند، به سمت بازار دیجیتال یعنی وب سایت و اینستاگرام روی آوردند. استفاده از این فضا هر چند سرعت ارتباط بیشتری با مشتریان دارد اما دردسر های مربوط به خودش را از نظر هزینه ها و زمان خواهد داشت و البته مزیت های بسیار زیادی هم برای مشتری و هم برای کسب و کار خواهد داشت.

با توجه به اینکه در این فضا ها هنوز سازوکار مناسبی برای مدیریت وجود ندارد و هر کسی با هر ظرفیتی می تواند در این زمینه صاحب وب سایت شده و یا یک پیج در اینستاگرام داشته باشد، رقابت نیز بیشتر از فضای آفلاین شده و به همین دلیل اگر کسی قصد فعالیت در این فضا به صورت جدی را داشته باشد باید برای ثبت برند خود به صورت قانونی اقدام نماید تا به این صورت از سواستفاده مشتریان جلوگیری کند.

کلاهبرداری های بسیار زیادی که از طریق روش های اینترنتی در گذشته و اکنون انجام می شود باعث شده است تا بسیاری از کاربران نسبت به این فضا و انجام خرید، مردد باشند و این موضوع می تواند زمانی که شما برند خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید به صورت کامل از بین برود. پس می توان گفت ثبت برند فروشگاه اینترنتی علاوه بر جلوگیری از سواستفاده رقبا باعث اعتماد بیشتر مشتریان و کسب و کار های مختلف نسبت به خرید و استفاده از خدمات شما می شود.

 

شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی

 

علاوه بر همه این ها زمانی که شما هزینه هایی را برای تولید محتوا و یا مدیریت در پیج و وب سایت خود پرداخت می کنید، در واقع ارزش و دارایی را برای خود ایجاد کرده اید و با ثبت برند به صورت قانونی می توانید ارزش این دارایی را نیز بیشتر از قبل کنید.

در صورتی که قصد داشته باشید برای فعالیت های خود در شهر ها و استان های مختلف نمایندگی دایر کنید، می توانید با ثبت برند به راحتی این قابلیت را از نظر قانونی به دست بیاورید.

مهم ترین شرایط ثبت برند فروشگاه اینترنتی کدامند؟

برای اینکه بتوانید برند خود را در زمینه فروشگاه اینترنتی به ثبت برسانید باید ابتدا تمامی استعلام های لازم را در مورد برند های ثبت شده قبلی در این زمینه و زمینه های مشابه به دست بیاورید. دلیل این کار این است که برند و لوگوی تجاری که قصد ثبت کردن آن را دارید به هیچ عنوان نباید شبیه به برند های ثبت شده قبلی باشد.  تمامی استعلام های لازم برای ثبت برند و طراحی لوگو تجاری خود را می توانید به راحتی از طریق سامانه آنلاین پایدار انجام دهید.

در مورد انتخاب اسم برند و همچنین لوگوی تجاری که قصد دارید برای آن طراحی کنید این نکته را در نظر داشته باشید که باید مفهوم مناسبی را به مشتری القا کند و در صورتی که مشتری با شنیدن اسم برندو یا دیدن لوگوی تجاری شما دچار مشکل شود، شانس ثبت برند شما بسیار پایین می آید و باید برای تعییر اسم برند خود اقدام نمایید.

انتخاب اسم خاص یا انتخاب اسامی افراد مشهور در زمینه کسب و کار های اینترنتی و همچنین استفاده از اسامی خاص به هیچ عنوان برای نام برند قابل قبول نیست و به طور قعطی رد خواهد شد.

انواع روش های ثبت فروشگاه های اینترنتی

برای اینکه بتوانید برند خود را در زمینه فروش اینترنتی از طریق وب سایت یا فعالیت های دیگر به ثبت برسانید، می توانید بدون ثبت شرکت نیز به راحتی و به صورت ثبت برند حقیقی این کار را انجام دهید. این یعنی شما برای ثبت برند حقیقی نیازی به ثبت فعالیت های قانونی خود به صورت شرکت ندارید.

در صورتی که قبلا شرکت خود را به صورت رسمی به ثبت رسانده اید می توانید برای ثبت برند فروشگاه به صورت حقوقی اقدام نمایید که مدارک آن به نسبت ثبت برند حقیقی کمی متفاوت است و باید مدارک اضافه تری در مورد فعالیت های شرکت خود در اختیار مراجع ثبت کننده برند قرار دهید.

مدارک ثبت برند

همانطور که گفته شد شما می توانید برند خود را به دو صورت حقیقی و حقوقی به ثبت برسانید که برای آن ها مدارک مختلفی در نظر گرفته شده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند حقیقی:

کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)

کپی مجوز فعالیت از مراجع رسمی

کپی و نصویر کارت بازرگانی (در صورت ثبت برند به صورت لاتین)

 

مدارک ثبت برند فروشگاه اینترنتی

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند به صورت حقوقی:

کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی

کپی مجوز فعالیت به صورت رسمی

کپی آخرین روزنامه رسمی شرکت

کپی کارت بازرگانی ( در صورت درخواست برای ثبت برند به صورت لاتین و استفاده از شرایط صادارت و فعالیت های برون مرزی)

*** دقت کنید برای هر دو نوع ثبت برند فروشگاه اینترنتی در صورتی که قصد داشته باشید این کار توسط یک فرد دیگر مانند یک وکیل انجام شود باید به او وکالت نامه معتبر بدهید.

ارزان ترین راه ثبت برند فروشگاه اینترنتی چیست؟

برای اینکه بتوانید به سرعت و به صورت کاملاً آنلاین و البته با کمترین هزینه، برند خود را به ثبت برسانید می توانید از خدمات پایدار ثبت استفاده کنید. این سامانه به صورت کاملاً آنلاین امکان استعلام ثبت برند و همچنین ثبت آن به صورت مراحل قانونی و با همکاری یک تیم متخصص حقوقی فراهم آورده است. با توجه به صرفه جویی در زمان و هزینه ها و البته کم ترین و ارزان تعرفه ثبت برند در ایران شما می توانید با کمترین هزینه و با کمترین دغدغه برند خود را از طریق این سامانه به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره