پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
ثبت برند

ثبت برند در گوگل

ثبت برند در گوگل

فعالیت در گوگل و شناخته شدن برند در سطح سرچ گوگل امروز به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازهای هر کسب و کاری شناخته می شود. ثبت برند در گوگل باعث می شود تا افراد و شرکت هایی که قصد همکاری و استفاده از خدمات شما را دارند به راحتی اسم برند شما را سرچ کرده و مستقیماً به سراغ برند شما بیایند و این گونه باعث می شود تا درصد تبدیل مشتریان بسیار بالاتر برود.

در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که ثبت برند در گوگل چگونه امکان پذیر است و آیا می توانیم به صورت قانونی برند خود را در گوگل به ثبت برسانیم یا شرایط آن با ثبت علامت تجاری و برند در کشورمان متفاوت است.

ثبت برند در گوگل امکان پذیر است؟

معنا و مفهوم ثبت کردن برند و لوگوی تجاری در گوگل با آنچه که به عنوان ثبت کردن برند تجاری در کشورمان از طریق سامانه های رسمی شناخته می شود کاملاً متفاوت است و شرایط و مراحل متفاوتی را دارد.

برای این که بتوانید برند خود را در کشورمان به صورت قانونی به ثبت برسانید باید روال اداری را انجام دهید و مدارک مورد نیاز برای ثبت کردن برند و لوگو تجاری خودتان را به صورت کاملا قانونی در اختیار مراجع ثبت کننده قرار دهید.

ثبت برند در گوگل شرایط متفاوتی دارد و شما باید به سراغ برند تجاری خود بروید تا بتوانید از طریق تاسیس یک سایت و ثبت دامنه آن در گوگل و البته انجام امور سئو بهینه سازی سایت به راحتی نام برند خود را در گوگل شناخته شده کنید تا هر کسی که نام برند شما را سرچ کرد و بتواند به سراغ وب‌سایت شما بیاید.

برندهای تجاری مطرح در کشورمان از طریق ثبت کردن یک دامنه و انجام امور سئو و برندینگ درست و بازاریابی تبلیغاتی توانستند اعتبار بسیار زیادی را پیش گوگل به دست بیاورند و از این طریق به راحتی ثبت برند در گوگل را انجام دهند.

شرایط ثبت برند در گوگل

البته این موضوع را در نظر بگیرید که ثبت کردن برند در گوگل هیچ گونه وجهه قانونی ندارد و با توجه به اینکه ایران در لیست تحریم های گوگل قرار دارد نمی توانید از امکانات مختلفی مانند بیزینس اکانت گوگل استفاده کنید تا مکان کسب و کار خود را به صورت کاملا قانونی بر روی نقشه گوگل ثبت نمایید و هیچ کسب و کار دیگری نتواند نام مکان و موقعیت جغرافیایی شما و تنظیمات آن را تغییر دهد.

پس به طور کلی می توانیم بگوییم که اگر قصد دارید عملیات ثبت برند در گوگل را انجام دهید باید به سراغ تاسیس یک وب سایت و انجام امور سئو و بهینه سازی آن بروید. از این طریق می توانید یک نام برند مطرح داشته باشید که به راحتی مخاطبین را به سمت وب سایت و خدمات شما بیاورد و پس از مدت زمان کوتاهی تمامی شبکه های اجتماعی و موارد مختلفی که در سطح گوگل فعالیت می کنید با نام برند شما شناخته شده و در نتایج گوگل رتبه بندی شوند.

تفاوت ثبت برند در ایران و گوگل

همانطور که گفته شد برای ثبت برند در گوگل شما باید ابتدا وبسایت قانونی خود را راه اندازی نموده و با انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت خود با نام برند مورد نظر، به سراغ شناختن نام برند خود به گوگل باشید.

با توجه به اینکه هیچگونه پلتفرم قانونی از طرف گوگل برای ثبت کردن برند و لوگوی تجاری در نظر گرفته نشده است در صورتی که رقبای شما بخواهند از طریق روش های مختلف نام برند شما را کپی کرده و یا در نتایج گوگل بالاتر از برند شما قرار بگیرند می‌توانند این کار را از طریق روش‌های مختلفی مانند تبلیغات ادوردز و یا هزینه های مختلف دیگر برای سئو و بهینه سازی وب سایت خودشان، انجام دهند.

البته این موضوع در نظر داشته باشید که هر چقدر ثبت برند در گوگل برای شما اعتبار بیشتری داشته باشد و در واقع شما و برندتان اعتبار بیشتری در نزد گوگل داشته باشید این عملیات نیازمند وقت و زمان و هزینه های بسیار گزاف و بسیار بالایی می باشد.

به طور مثال می توانیم بگوییم که برند دیجیکالا را به راحتی نمی توانید کپی کنید و یا قبل از نام این وب سایت از طریق روش‌های تبلیغاتی قرار بگیرد زیرا اعتبار بسیار زیادی را پیش گوگل دارد و گوگل اجازه نمی دهد تا مخاطبان خودش به سمت یک وبسایت دیگری بروند که خدمات مناسبی را به آنها ارائه نمی دهد.

این در حالی است که ثبت برند و علامت تجاری در کشورمان از قانون کپی رایت برخوردار بوده و شما به هیچ عنوان نمی توانید از نام و لوگوی تجاری مشابه با برندهای ثبت شده قبلی برای برند خودتان استفاده نمایید.

هزینه ثبت برند در گوگل

به عبارتی می توان گفت که ثبت برند و لوگو تجاری در کشور ما جنبه قانونی دارد و شما با ثبت کردن برند و لوگو تجاری می‌توانید به راحتی این امکان را در اختیار خود قرار دهید تا بدون هیچگونه دغدغه ای به عملیات مارکتینگ و تبلیغات خود بپردازید و مشکلی از نظر کپی برداری رقبا و استفاده از نام برند شما برای جذب مشتریان نداشته باشید و در صورت بروز چنین مشکلاتی به راحتی از طریق شکایت های قانونی جلوی این عملیات و ضررهای وارد شده و کسب و کار خود را بگیرید.

هزینه ثبت برند در گوگل چقدر است؟

برای ثبت برند در GOOGLE باید این موضوع را در نظر بگیرید که هیچ روش قانونی برای استفاده از بیزینس اکانت و روش‌های دیگر وجود ندارد و شما فقط از طریق تأسیس یک وبسایت که هزینه‌های برای ساخت و انتخاب دامنه و همچنین انتخاب هاست به دنبال دارد را پرداخت نمایید.

در مراحل بعدی شما باید به سراغ عملیات سئو و بهینه سازی وبسایت خود بروید تا از این طریق می‌توانید اعتبار بیشتری را برای برند خود در نزدیک گوگل کسب نمایید با رقبا و کسب و کارهای دیگر نتواند و نام برند شما سوء استفاده کرده و بالاتر از کسب و کار شما قرار بگیرند.

پس به عبارتی می توانیم بگوییم که برای ثبت نان و مشخصات برند خودتان در گوگل هزینه های بسیار زیادی را نیاز ندارید اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این موضوع هیچگونه وجهه قانونی برای شما به دنبال ندارد و فقط در بحث سرچ وب سایت ها می تواند اعتبار و ارزش شما را بالاتر ببرد تا گوگل تمامی مشتریان را به سمت وب‌سایت شما بیاورد.

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

علاوه بر ثبت برند در گوگل شما می توانید در گوگل مپ و یا همان نقشه گوگل به راحتی نام کسب و کار و موقعیت جغرافیایی و ویژگی ها و همچنین ساعت های باز و بسته شدن کسب و کار و نوع خدمات خود را ثبت نمایید که این موضوع علاوه بر بالابردن ارزش اعتبار کسب و کار شما می تواند به اعتماد بیشتر مشتریان نیز کمک کند.

ثبت نقشه کسب و کار در گوگل

هرچند در کشورمان کسب و کار ها نمی توانند از قابلیت‌های بیزینس اکانت گوگل برای ثبت قانونی موقعیت جغرافیایی و مشخصات اکانت شرکت خود استفاده نمایند اما این ویژگی در اختیار آنها قرار داده شده است تا بتوانند به راحتی از طریق گوگل مپ مشخصات شرکت خود را ثبت نمایید تا زمانی که اسم شرکت آنها سرچ می شود این مشخصات در کنار سرچ آنها نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره