پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

استعلام گواهينامه ايزو به صورت 100% آنلاین چه مراحلی دارد؟

استعلام گواهينامه ايزو به صورت 100% آنلاین چه مراحلی دارد؟

استعلام گواهينامه ايزو چه مراحلی دارد؟ سایت استعلام ایزو کدام است و از چه طریقی می توان به صورت آنلاین استعلام گواهینامه ایزو را انجام داد؟ تمامی مراحل و نکاتی که برای استعلام ISO باید انجام دهید در این مطلب به همراه توضیحات کامل آورده شده است.

سامانه آنلاین پایدار علاوه بر اخذ ایزو و صدور گواهینامه ایزو به صورت آنلاین و با کمترین هزینه و تعرفه، بهترین راهنمایی را در مورد استعلام ایزو های مختلف در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از این طریق به راحتی ایزو مربوط به شرکت خود را مشخص کرده و استعلام های لازم را در مورد شرکت های صادر کننده ایزو نیز انجام دهید.

استعلام گواهينامه ايزو

اعتبار گواهینامه ایزو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. درجه اعتبار گواهینامه ایزو به موارد مختلفی از جمله CB صادر کننده، AB ( مراجع اعتبار دهنده CB ) بستگي دارد. استعلام گواهينامه ايزو را در این مقاله برای شما بیان می کنیم.

IAF که مخفف کلمه International Accreditation Forum میباشد در واقع مجمع بین المللی تایید صلاحیت است، IAF احراز صلاحیت AB عضو را برعهده دارد. گواهینامه ایزو که تاییدیه IAF یا در اصطلاح عضو IAF باشد از اعتبار بالایی برخوردار است البته باید به این نکته اشاره کرد، AB هایی که عضویت IAF ندارند بی اعتبار نیستند فقط از اعتبار پایین تری برخوردار هستند زیرا فرض بر این است که اصالت گواهینامه ایزو تایید شده و فقط قرار است درجه اعتبار گواهینامه ایزو تعیین شود.

از طریق فرم زیر می توانید گواهینامه ایزو را به راحتی دریافت کنید.

متقاضیان محترم اخذ گواهینامه ایزو بایستی با توجه به نیاز و بودجه خود اعتبار گواهینامه ایزو مورد درخواست خود را مشخص، سپس نسبت به اخذ آن اقدام نمایند که البته می توانند صفر تا صد این کار را به مشاورین متخصص سامانه پایدار ثبت واگذار نمایند.

در مورد استعلام گواهينامه ايزو باید بدانید که گواهینامه ایزو که دارای اصالت باشد باید هم از طریق CB و بالاتر از آن AB قابل پیگیری ودر اصطلاح رجیستری باشد، پس ابتدا نیاز است تا با شناخت CB یا AB که ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام داده است به سایت آنها مراجعه و کد رهگیری، شماره سریال، شماره گواهینامه یا شماره رجیستری را در قسمت مربوط به استعلام گواهینامه ایزو وارد نمایند.

البته در برخی موارد استعلام بصورت ارسال ایمیل، به آدرس رسمی که توسط سایت مراجع صدور ایزو اعلام شده است، مي باشد تا اطلاعات گواهینامه ایزو دریافتی خود را به صورت کامل مشاهده نمایند.

جدیدترین شرایط گرفتن ایزو برای شرکت

مراحل استعلام گواهينامه ايزو

پایش اصل بودن گواهینامه ایزو با توجه با افزایش ارائه گواهینامه های تقلبی موارد زیر را قبل از اقدام برای دریافت گواهینامه در نظر بگیرید:

پایش اصالت شرکت گواهی کننده (CB)

1- رونوشت قرارداد شرکت ایرانی با CB (نهاد معتبر صادر کننده گواهینامه) خارجی را بخواهید.

2- از شرکت مادر قرارداد را استعلام کنید. البته برای استعلام از پست الکترونیکی اصلی در سایت اصلی استفاده کنید.

3- در سایت اصلی به نمایندگی، شعبه و دفتر ایران باید ارجاع و آدرس دهی شده باشد. (برای هیچ یک از CB ها تحریم مانع این قضیه نیست!)

4- شرکت اصلی را از سایت زیر پیدا کنید از طریق انتخاب کشور و جستجو در لیست اکردیته شده

http://www.iaf.nu//articles/IAF_MEMBERS_SIGNATORIES/4

شرکت گواهی کننده معتبر بین المللی باید از طریق IAF و از مسیر AB کشورش اعتباردهی شده باشد. در غیر این صورت اعتبار ندارد.

در استعلام گواهينامه ايزو به وجود سایت خارجی و آدرس و تلفن اکتفا نکنید. اطمینان حاصل نمایید که سایت شرکت مادر ایرانی نبوده می توانید از سایت who is برای ردیابی نام و نشانی ثبت کننده سایت اطمینان حاصل نمایید.

اگر سایت به نظر شما اعتبار ندارد حتما اعتبار لوگو های AB (نهاد اعتبار دهنده به CB مادر) که زیر گواهینامه وجود دارد را چک كنيد.

وجود نام این شرکت در لیست سازمان استاندارد ایران به معنی اعتبار ملی از نهاد تایید صلاحیت ایران است.

برای اطمینان از اینکه سایت شرکت در ایران بالا نیامده است (حتی ممکن است پسوند هر کشوری را داشته باشد و در who is هم در آن کشور باشد) آدرس سایت را در سایت com وارد کنید و نتیجه را ببینید که ممکن است فقط کشور ایران در نقشه مشخص شده پررنگ شده باشد یعنی کلیک این سایت فقط در ایران است.

پایش اصالت گواهینامه iso

پس از صدور، اعتبار گواهینامه را در سایت شرکت مادر بررسی نمایید. (از طریق شماره یا کد منحصر به فردی که در گواهینامه وجود دارد) ممکن است بعد از ثبت شرکت گواهینامه شما برای صرفه جویی در هزینه ها ثبت نشده باشد.

جنس کاغذ، نمونه امضا و هولوگرام و کیفیت چاپ به ما پاسخ قطعی نمی دهد اما می تواند ما را به شک بیندازد.

گواهی نامه را اسکن کنید و برای شرکت اصلی میل کنید تا آنها به شما پاسخ دهند.

در مورد استعلام گواهينامه ايزو باید بدانید که برخی گواهی نامه ها به صورت لوکال صادر می شوند و برخی استانداردها برای صدور گواهی نامه تهیه نشده اند مثلا راهنماها (GUIDELINE) اما در ایران برای آنها گواهی نامه صادر می شود و حتی گواهی نامه ۵S و چنین موضوعاتی که صدور آن به صورت لوکال در نمایندگی اشکال ندارد به شرط اینکه مشتری بداند و هزینه زیادی برای آن دریافت نشود چون هزینه ای به شرکت اصلی پرداخت نمی شود.

ایزو مراکز آموزشی | گواهینامه استاندارد مراکز آموزشی (ISO)

ایزو مراکز آموزشی | گواهینامه استاندارد مراکز آموزشی (ISO)

استانداردهای محصول و CE

در مورد استعلام گواهينامه ايزو باید در نظر داشته باشید که شرکت صادر کننده CE با شرکت های گواهی دهنده ایزو متفاوت هستند و NB نامیده می شوند. NB باید در سایت اتحادیه اروپا ثبت شده باشد.

این شرکت باید دایرکتیو و مدول مربوط به محصول شما را داشته باشد و اعتبار زمانی آن هم به اتمام نرسیده باشد. این موارد را از طریق لینک زیر بررسی نمایید:

برای استعلام گواهينامه ايزو موارد زیر را کنترل کنید

1- نام و برند مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو (معمولا در بالای گواهینامه درج می گردد) را مشخص نمایید.

2- برای استعلام گواهينامه ايزو گواهینامه ایزو در نظر داشته باشید که سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را بازدید کرده و نام صادر کننده (گواهینامه ISO) را مطابق با ليست مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو مندرج در سایت تطبیق دهید.

3- نام و برند مرجع صادر کننده بایستی دقیقاً همان نامی باشد که در لیست مندرج در سایت آمده است.

4- تاریخ اعتباردهی شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران درهمان لیست شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو موجود می باشد. کنترل نمایید که تاریخ روز نگذشته باشد.

5- وب سایت رسمی مرکز صادر کننده گواهینامه ایزو ( البته پس از حصول اطمینان از درست بودن آدرس اینترنتی وب سایت رسمی موسسه صادر کننده گواهینامه ایزو) را کنترل کرده و نام شرکت خود به همراه کد انحصاری مندرج در داخل گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) را رویت و کنترل نمایید.

6- دقت به کنترل تاریخ های صدور گواهینامه ایزو و انقضاء اعتبار گواهینامه ایزو در هنگام استعلام گواهينامه ايزو

مقاله استعلام گواهينامه ايزو به پایان رسید. با توجه به وجود افراد و شرکتهای سودجو و عدم توانایی دارندگان و یا متقاضیان گواهینامه ایزو در تشخیص تمامی موارد ذکرشده، کارشناسان مرکز مشاوره و ثبت سامانه پایدار ثبت می توانند راهنمای شما بوده و شما را از صحت و اصل بودن یا نبودن گواهینامه ایزو (گواهینامه ISO) آگاه كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره