پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
کارت بازرگانی

استعلام کارت بازرگانی هوشمند اشخاص حقیقی و حقوقی با کارت ملی

استعلام کارت بازرگانی هوشمند اشخاص حقیقی و حقوقی با کارت ملی

استعلام کارت بازرگانی باید از طریق سامانه اتاق بازرگانی  و از طریق خدمات الکترونیکی که در این سامانه در اختیار شما قرار می گیرد، با استفاده از کد ملی دارنده کارت بازرگانی انجام می شود. برای این استعلام از طریق کد ملی کافی است وارد بخش استعلام اعتبار عضویت در سامانه استعلام کارت بازرگانی شوید. طبق قوانین گمرکی کشور کارت بازرگانی جوازی است که مالک آن اعم از شخصیت حقیقی یا حقوقی، می تواند در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت نماید.

لازم به ذکر است انجام فعالیت های وارداتی و صادراتی برای تمام تاجرین امکان پذیر نبوده و فقط آن دسته از بازرگانانی که دارای این مجوز هستند اجازه انجام چنین فعالیت هایی را دارند. دریافت کارت بازرگانی همراه با استعلام آن جز خدمات ویژه ثبت پایدار می باشد که با ارزان ترین هزینه به صورت 100% آنلاین برای شما انجام می شود. برای درخواست کارت بازرگانی، فرم انتهای صفحه را پر کنید.

استعلام کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به افراد کمک می کند تا بتوانند مجوز واردات و یا صادارت کالا های مختلف را داشته باشند. براساس قوانینی که برای این کارت توسط اداره بازرگانی در نظر گرفته شده است، اعتبار این کارت دائمی نبوده و با توجه به شرایطی که افراد حقیقی یا حقوقی در رعایت شرایط در نظر گرفته شده انجام می دهند و دعاوی کارت بازرگانی مطرح نباشد، می توان در دوره های مختلف برای استعلام کارت بازرگانی اقدام نمود.

زمانی که شخص حقیقی و یا حقوقی برای دریافت کارت بازرگانی مراجعه می کند، کارت او اعتبار یکساله خواهد داشت و بعد از یکسال چناچه دعاوی کارت بازرگانی برای او مشکلی درست نکند، می تواند برای تمدید مجدد کارت اقدام نماید. قوانینی که در نظر گرفته شده است به این نکته اشاره دارد که اگر فرد بتواند سه دوره یکساله کارت خود را تمدید کند، می تواند در دوره بعدی درخواست تمدید کارت بازرگانی به صورت سه ساله را ارائه نماید. این موضوع و قانون برای تمدید سه دوره پشت سر هم به صورت سه ساله نیز  در نظر گرفته شده است و افراد با این کار می توانند درخواست تمدید اعتبار کارت بازرگانی را برای دوره پنج ساله انجام دهند.

اگر تاکنون کارت بازرگانی خود را دریافت نکرده اید همین امروز از طریق فرم زیر به صورت 100% آنلاین اقدام نمایید.

درخواست کارت بازرگانی حقیقی

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید از طریق پورتال خدمات الکترونیکی اتاق بازرگانی وارد بخش استعلام و تمدید کارت بازرگانی شده و استعلام کارت بازرگانی را با استفاده از شماره ملی دارنده کارت انجام دهید.

استعلام كارت بازرگانی با کارت ملی

استعلام كارت بازرگانی و گواهی مالیاتی

از کارت بازرگانی می توانید به عنوان یکی از مهم ترین مدارک ثبت برند تجاری به صورت لاتین استفاده نمایید. برای استعلام کارت بازرگانی با کد ملی افراد تاکنون می‌بایستی از طریق مراجعه حضوری اقدام می‌کردند، اما چند وقتی است که برای استعلام نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سایت مربوطه که در ادامه به آن پرداخته شده است، این کار را انجام دهند. برای استعلام کارت بازرگانی و دریافت کارت بازرگانی می‌بایستی شخص متقاضی نسبت به درخواست گواهی ماده ١٨٦ قانون مالیات‌های مستقیم که  تعیین می‌کند صدور و یا تمدید کارت بازرگانی برای شخص مذکور مانعی نداشته و شخص از لحاظ مالیاتی در سال کنونی مشکلی ندارد، اقدام نمایند.

** در این مرحله از استعلام کارت بازرگانی، فرد متقاضی باید وارد سامانه مالیات به آدرس GOV.IR شده و وضعیت اطلاعات و پروفایل خود را پس از تکمیل ثبت نام به عدد 45 برساند. نوع اتحادیه برای بازرگانان حقیقی در این مرحله باید برابر با بازگانان باشد.

** بعد از ارسال اطلاعات برای اداره مالیات و نمایش پیغامی مبنی بر ارسال موفق درخواست گواهی ماده 186 و در حال بررسی بودن آن، تقریبا بازه زمانی 3 تا 15 روز طول می کشد تا گواهی مالیاتی مربوطه از سازمان مالیاتی دریافت شود.

** در صورتی که مغایرتی در ارسال اطلاعات وجود داشت، متقاضی با استفاده از دکمه رفرش باید برای ارسال مجدد اطلاعات صحیح اقدام نماید.

** زمانی که فرآیند دریافت استعلام کارت بازرگانی و استعلام گواهی مالیاتی به درستی به پایان برسد، پرونده نهایی شده و متقاضی می تواند آن را به اتاق بازرگانی ارسال نماید. در غیر این صورت و تا قبل از تایید نهایی استعلام گواهی مالیاتی این امکان وجود نخواهد داشت.

**اگر در استعلام کارت بازرگانی، حوزه مالیاتی در سایت اشتباه وارد شده باشد و پیغام عدم دریافت اطلاعات حوزه مربوطه یا عدم نمایش و پیدا کردن کاربر نمایش داده شد، دوباره باید وارد مرحله فرم های گواهی در پیش نویس شده و  برای اسعلام مجدد روی دکمه استعلام کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به حوزه مربوطه ارسال شود.

**اگر برای ارسال فرم دال با مشکل مواجه شدید، وارد مرحله اول شده و فرم دال را مجددا ارسال نمایید و مراحل را ادامه دهید.

** برای مشاهده گواهی مالیاتی از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.

** در کارتابل روی نمایش اطلاعات مالیات کلیک کرده و در این مرحله از استعلام کارت بازرگانی می توان مبلغ قطعی و محاسبه شده دریافتی از مالیات را مشاهده کرد.

** در حالتی که بدهی مالیاتی برای شما وجود نداشته باشد، می توانید برای صدور کارت بازرگانی و تمدید آن اقدام نمایید در غیر این صورت برای ارسال اطلاعات مجدد به سازمان مالیاتی کشور روی دکمه رفرش کلیک کنید تا بتوانید کارت خود را صادر نموده و برای استعلام کارت بازرگانی اقدام نمایید.

اخذ کارت بازرگانی و مزیت های آن

قبل از بررسی کامل روش های استعلام کارت بازرگانی بهتر است بگوییم که اخذ کارت بازرگانی به چه شرایط و مدارکی نیاز دارد. این شرایط و مدارک جدا از مدارک و شرایط ثبت شرکت هستند و باید در مراحل ثبت شرکت و همچنین مراحلی که برای ثبت برند تجاری به صورت لاتین در نظر گرفته می شود به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

  • شما به عنوان بازرگان موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارت به ثبت رسانده باشید.
  • دارای دفاتر پلمپ شده تجاری باشید.
  • عضو اتاق بازرگانی محل ثبت موسسه خود باشید.

بعد از اینکخه بتوانید با رعایت کردن این شرایط و مدارکی که برای دریافت کارت بازرگانی در نظر گرفته شده است، موفق به دریافت کارت خود برای مدت یکساله شوید، می توانید از مزیت های بسیار زیادی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، بهره مند شوید.

  • واردات کالا از مناطق آزاد
  • صادرات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی
  • صدور ویزای تجاری
  • عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با تاجران خارج کشور
  • شرکت در نمایشگاه های تجاری داخلی و خارجی
  • اقدام به صادرات و واردات کالا بصورت تجاری
  • اجازه حق العمل کاری در گمرک
  • ثبت سفارش و ترخیص کالا

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای استعلام کارت بازرگانی

برای اینکه افراد حقیقی و حقوقی بتوانند استعلام کارت بازرگانی را انجام دهند، باید شرایط خاصی که در نظر گرفته شده است را برای اخذ و دریافت کارت بازرگانی داشته باشند.

افراد حقیقی ایرانی

دارای حداقل ٢١ سال سن

٣ سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به همراه تایید ٢ نفر از دارندگان کارت بازرگانی، یا ارائه مدارك دانشگاهی و یا داشتن مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی

داشتن محل کار متناسب با فعالیت کاری ( ملکی یا استیجاری)

برای آقایان کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت نیز الزامی است.

مالکیت حساب تجاری در یکی از بانک های داخلی

عدم ارتباط استخدامی در هیچ یک از دستگاه ها یا سازمان های دولتی

نداشتن محکومیت کیفری

عدم ورشکستگی

افراد حقیقی غیر ایرانی

دارا بودن تمامی شرایط ذکر شده در رابطه با اخذ کارت بازرگانی برای افراد ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت.

داشتن اقامت معتبر به همراه پروانه کار

عمل متقابل کشور مورد نظر آن ها در مورد ایرانیان مقیم آن کشور

اشخاص حقوقی

مدیران عامل و روسای هیئت مدیره باید دارای پروانه کار و عدم سوء پیشینه باشند.

عدم ورشکستگی شرکت مورد نظر

داشتن مکان کار مرتبط به زمینه فعالیت

دارا بودن دفاتر قانون و ارایه اظهارنامه ثبتی

شرایط استعلام کارت بازرگانی

نکته: برای ثبت شرکت در موضوعات مختلف نیازی به دریافت کارت بازرگانی ندارید و اگر هزینه ثبت شرکت برای این کار از شما دریافت شود، هزینه اضافی و فقط از طریق خود سازمان مورد نظر می باشد.

 استعلام کارت بازرگانی و مدارک تمدید افراد حقیقی

اگر به عنوان یک فرد حقیقی کارت بازرگانی خود را دریافت کرده اید و قصد دارید برای تمدید کارت بازرگانی اقدام نمایید، می توانید با ارائه مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، به راحتی این کار را انجام دهید و برای مدت زمان مشخص بر طبق قانون کارت بازرگانی خود را تمدید نمایید.

مدارک تمدید کارت بازرگانی افراد حقیقی

دو صفحه فرم کارت بازرگانی (پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی “فرم د”)

در صورت پر شدن صفحات کارت بازرگانی ارائه دو قطعه عکس شش در چهار الزامی است.

ارائه اصل کارت بازرگانی همراه با استعلام کارت بازرگانی

یک قطعه عکس شش در چهار یا سه در چهار مدیر عامل (جدید،تمام رخ،ساده،رنگی با زمینه سفید،بدون خط خوردگی و سالم)

اصل مفاصا حساب بیمه نامه تامین اجتماعی (پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی) برای واحدهای تولیدی و صادرکنندگان پوست و روده

اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)

اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی، با کد رهگیری برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه) با امضای دو شاهد ذیل آن

گواهی ماده ١٨٦ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن و تمدید کارت بازرگانی در سال جاری – به آدرس مندرج کارت بازرگانی – به همراه کلیه برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال 79 به بعد.

اظهارنامه عملکرد سال های ٩٠ و ٩١ و ٩٢ و ٩٣ به همراه ٤ دوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال های ٩٣،٩٢،٩١،٩٠ و ٩٤ و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال ٩٥

در صورت استیجاری بودن دفتر کار، ارائه اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه تمدید شده به همراه کد رهگیری الزامی است.

در صورت تغییر محل علاوه بر ارائه یک برگ اظهارنامه تغییر آدرس از اداره ثبت شرکت ها، ارائه یکی از مدارک مالکیت ذیل الزامیست.

ارائه مدرک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامیست(صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی شوند)

فیش حق تمبر که از دارایی گرفته می شود.

استعلام کارت بازرگانی و مدارک تمدید برای اشخاص حقوقی

در صورتی که می خواهید برای پرداخت هزینه ثبت برند به صورت لاتین از کارت بازرگانی فرد دیگری استفاده کنید بهتر است ابتدا استعلام های لازم در مورد کارت بازرگانی مورد نظر را انجام دهید.

ارائه اصل کارت بازرگانی

دو صفحه فرم کارت بازرگانی(پرینت از سامانه هوشمند بازرگانی فرم د) به همراه امضاء مدیر عامل و مهر شرکت، ضمنا در صورت تغییر مدیر عامل این فرم توسط دفتر اسناد رسمی گواهی امضا شود.

اصل مفاصا حساب مالیاتی آخرین سال عملکرد(پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی) مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی در سال جاری(به آدرس دفتر مرکزی شرکت) به همراه کلیه برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال ٧٩ به بعد.

در صورت پر شدن صفحات کارت بازرگانی یا تغییر مدیر عامل دو قطعه عکس شش در چهار (جدید،تمام رخ،ساده)

گواهی ماده 186 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلامانع بودن تمدید کارت بازرگانی در سال جاری(به آدرس مندرج کارت بازرگانی) به همراه کلیه برگ های قطعی و تشخیص مالیات از سال ٧٩ به بعد

اظهارنامه عملکرد سال های ٩٣،٩٢،٩١،٩٠ به همراه چهار دوره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال های ٩٢،٩١،٩٠ و ٩٣ و ٩٤ و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول سال ٩٥، در صورت عدم مشمولیت قانون مالیات بر ارزش افزوده، نامه عدم مشمولیت از حوزه مالیاتی مربوطه اخذ گردد.

در صورت استیجاری بودن دفتر مرکزی شرکت ارائه اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه تمدید شده به همراه کد رهگیری الزامیست.

یک برگ کپی روزنامه رسمی در مورد تغییرات شرکت (در صورت هرگونه تغییرات) برای آینده و استعلام کارت بازرگانی

در صورت تغییر مدیر عامل بعد از استعلام کارت بازرگانی اشخاص حقوقی به مدارک زیر نیاز دارید تا بتوانید برای تمدید این کارت اقدام نمایید.

  • اصل کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل جهت برابر با اصل نمودن و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل جدید(پرینت از سامانه کارت هوشمند بازرگانی) که از زمان صدور آن ٦ ماه بیشتر نگذشته باشد.
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان جهت برابر اصل شدن و یک سری کپی از پشت و روی آن
  • متولدین سال های ١٣٤١ و قبل از آن با ارائه کپی مدرک لیسانس نیاز به کارت پایان خدمت ندارند.
  • ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
  • داشتن حداقل سن ٢٣ سال تمام

مدارک مورد نیاز بعد از تغییر آدرس شرکت

اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ به نام شرکت؛ به آدرس مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری برای استعلام کارت بازرگانی

اصل و کپی اجاره نامه محضری معتبر به نام شرکت، برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربرد اداری یا تجاری. در صورتی که سند ملک مسکونی و دارای کاربری اداری است باید در اجاره نامه محضری موضوع “ملک مورد نظر جهت شرکت و یا فعالیت اداری شرکت در اختیار مستاجر قرار داده شده است” قید گردد.

اصل و کپی سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجازه نامه عادی به نام شرکت، با کد رهگیری برای محل کار و به آدرس دفتر مرکزی با کاربری اداری یا تجاری با امضای دو شاهد ذیل آن

سوالات متداول:

تمدید کارت بازرگانی چند ساله است؟

کارت بازرگانی یکساله صادر می شود که می توانید برای تمدید آن به صورت دوره یکساله در سه بار اقدام نمایید.

استعلام کارت بازرگانی و گواهی مالیاتی از چه طریقی انجام می شود؟

برای استعلام نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سایت مربوطه که در ادامه به آن پرداخته شده است، این کار را انجام دهند.

چگونه بفهمیم کارت بازرگانی داریم؟

با استعلام کارت بازرگانی از طریق سامانه به راحتی می توانید متوجه شوید که کارت بازرگانی به نام شما صادر شده است یا نه و آیا هنوز اعتبار دارد یا خیر؟

5 دیدگاه دربارهٔ «استعلام کارت بازرگانی هوشمند اشخاص حقیقی و حقوقی با کارت ملی»

Gong گفت:

باسلام،وقت بخیر،
کدملی وکد پستی رو به فردی دادم ایا میتواند در صادرات وواردات استفاده کند.ومشکلی برام پیش بیاد.یعنی متونه برام کارت بازرگانی حقوقی بگیره وبرام مالیات بیاد؟بدون اینکه خودم بفهمم؟ پیامکی برام نمیاد؟

تیم تولید محتوا گفت:

سلام وقت بخیر دوست عزیز
در لینک زیر به صورت کامل نحوه استعلام کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی رو توضیح دادیم.

https://paydarsabt.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%AD%D8%AA-%D9%83%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%8A/

مژده گفت:

سلام من کارتهام مسدود شده با کلی تحقیق کردم که گفتند به نامت کارت بازرگانی گرفتند و مالیات اومده در بندر ماهشهر در صورتی که من روحم خبر نداره الان چیکار باید بکنم و چی میشه

مژده گفت:

سلام من کارتهام مسدود شده با کلی تحقیق کردم که گفتند به نامت کارت بازرگانی گرفتند و مالیات اومده در بندر ماهشهر در صورتی که من روحم خبر نداره الان چیکار باید بکنم و چی میشه

علی پایدار گفت:

کاربر عزیر با اتاق بازرگانی و دارایی منطقه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره