پشتیبانی آنلاین : 09357100044 (واتساپ - ایتا - تلگرام) تماس : 02125917699
گواهینامه ایزو

اخذ استاندارد ایزو 9001 همراه با ممیزی سالانه از مراجع معتبر

اخذ استاندارد ایزو 9001 همراه با ممیزی سالانه از مراجع معتبر

استاندارد ISO سری 9000، استانداردی جهانی که توسط سازمان بین المللی استاندارد ISO برای این منظور اخذ و تدوین شده است که یک استاندارد فرآیند (نه محصول) می باشد و به صورت سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001 نامگذاری شده است. این واقعیت وجود دارد که استاندارد ایزو 9001 در سالهای مختلف با ویرایش های جدید بهبود پیدا کرده و این استاندارد بهبود پیدا کرده طوری طراحی شده که به صورت عمومی برای هر سازمانی قابل اجرا می باشد. در اين مقاله به بررسي. مراحل دريافت، مزايا و موضاعات مربوط به اخذ ایزو iso 9001 مي پردازيم.

استاندارد ایزو 9001 و مزیت های آن

تضمین کیفیت بادوام.

رضایت بیشتر مشتریان و کارکنان- تقویت تصویر سازمانی.

کاهش هزینه های استقرار، ممیزی و نگهداری سیستم.

افزایش رقابت – پوشش نیازهای خاص مشتری.

ایجاد یکنواختی در فعالیت زیر سیستم های مورد نیاز.

تعیین و کنترل هزینه های مربوط به کیفیت- اطمینان محصول و ایمنی محصول.

تمرکز سازمان اداره کننده و مسئولیت های مستقیم اداره و بهبود سیستمها.

پیشرفت مداوم و پیشگیری از خطا.

وجهه بهتر و نمایش استقرار حرفه ای ترسیم مدیریت.

مراحل اخذ ایزو 9001

تصمیم استراتژیک مبتنی بر طراحی سیستم مدیریت کیفیت و تعهد مدیریت به پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو 9001 گواهینامه.

برگزاری جلسه توجیهی مدیر یا مدیران ارشد سازمان و آگاه سازی آنها در رابطه با مسئولیتشان از شروع مشاوره تا اخذ گواهی نامه. یعنی آگاه سازی از ضرورت وجودی، نحوه عملکرد و پشتیبانی مستمر او از مهمترین وظایف مشاور در شروع می باشد.

انتخاب مشاور؛ برای اطمینان از انجام بهتر سیستم، مدیر ارشد فردی را به عنوان نماینده مدیریت برای اجرای پروژه انتخاب می کند.

طرح کلی الزامات ضروری برای استانداردسازی سیستم مدیریت کیفیت لازم است راهکاری اجرایی برای استقرار سیستم در نظر گرفته و مسئولیت اشخاص در سیستم به طور واضح معلوم شود و اشخاصی که مسئول کمیته های مدیریت، اجرا، مستندسازی و ممیزی داخلی، مسئول دپارتمان های اداری و مالی در تسهیلات مانند تأمین امکانات اداری، چاپ و تأمین نیروی انسانی هستند، معین گردند.

آموزش به کارکنان و مدیران؛ تشکیل جلسات آموزشی و تخصصی و برگزاری همایش های عمومی مدیریت کیفیت، جلسات آموزشی آشنایی با نیازمندی های استاندارد و ممیزی در قالب کلاس درس اخذ ایزو 9001

تدوین مستندات مرتبط با سازمان که شامل نمودار و فرایندها، تنظیم نظامنامه، روش های اجرایی، دستورالعمل های فرایند کاری و دیگر فرم های مورد نیاز نظام کیفیت می باشد.

پیاده سازی مستندات، تنظیم مأموریت و راهکارهای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط مدیر ارشد یا نماینده مدیریت در تمامی دپارتمانها.

دوره ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001؛ بررسی فرایندها که از راههای مختلف صورت می گیرد که انجام ممیزی داخلی یکی از این راههاست. ممیزین داخلی منتخب از اعضای درون سازمان اند که وظیفه آنها کنترل و نظارت برا اجرای برنامه بر اساس روش اجرایی ممیزی داخلی است.

اجرای سیستم و رفع مشکلات و عدم انطباق ها؛ در صورت اجرا نشدن راهکارها و مستندات بعد از بررسی ممیزین داخلی، مدیر ارشد یا نماینده مدیریت باید موانع را رفع کند.

برگزاری جلسه ممیزی اصلی سازمان اخذ ایزو 9001 و صدور گواهی نامه؛ آخرین گام از اجرای نظام مدیریت کیفیت در سازمان برگزاری جلسه ممیزی اصلی سازمان است. در این گام ممیز شرکت صادرکننده گواهی نامه بعد از اعلام آمادگی و تعیین زمان برگزای جلسه در محل سازمان درخواست کننده در زمان مقرر در سازمان حضور به عمل می آورد. اگر راهکارهای مورد نیاز، مطابق با استاندارد باشد و پیاده سازی و مستند شود، سازمان موفق به دریافت گواهینامه مورد درخواست خواهد شد. در غیر اینصورت مدت زمانی را برای اصلاح ایرادات و نقایص سازمان مشخص کرده و بعد ز آن جلسه دوم ممیزی برگزار می شود.

لزوم اخذ ایزو ISO 9001 و ارتباط با سایر استانداردها

امروزه استاندارد ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) نیاز بسیاری از شرکت ها، سازمان‌ها و سایر بنگاه های اقتصادی می باشد و اهمیت این استاندارد بسیار تامل برانگیز است و به عبارتی یکی از شاخصه‌های استانداردسازی نحوه مدیریت سازمان‌ها در سطح جهانی می‌باشد. اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ISO 9001 در هر سازمانی، توانایی آن سازمان را در ارائه محصولات و خدماتی که دلخواه مشتری باشد، برآورده می کند و هدف اصلی از استقرار این سیستم، افزایش رضایت مشتریان از طریق بهبود کیفیت خدمات و تولیدات است. بدیهی است که برای راهبری و اداره موفق یک سازمان باید آن را به گونه ای نظام مند و شفاف هدایت، کنترل و مدیریت کرد. این موفقیت می تواند در پرتو استقرار و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریتی باشد که برای بهبود پیوسته سازمان طراحی شده است و در عین حال به نیازهای مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی توجه ویژه می کند. در صورتی که همراه با گواهینامه ISO 9001 استانداردهای ایزو 14001 و OHSAS 18001 اجرایی شده و گواهینامه آنها صادر گردد، در اصطلاح سیستم مدیریت یکپارچه IMS پیاده سازی شده است. به شرکت ها و سازمان توصیه می گردد همراه با استاندارد ISO 9001:2015 ( آخرین ورژن ISO 9001 ) نسبت به دریافت ایزو 14001 ورژن 2015 و OHSAS 18001 ورژن 2007 نیز اقدام نمایند تا ضمن صرفه جویی در هزینه از طریق دریافت گواهینامه IMS ( ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ و OHSAS 18001 ) تاثیر مثبت تری در دیدگاه مشتریان از طریق تقویت برند خود گذارند.

سوالات متداول مشتریان در مورد اخذ ایزو 9001

 

چگونه میتوان گواهینامه ایزو 9001 را دریافت کرد ؟

ما میدانیم که صدور  و اخذ گواهینامه ایزو 9001 به راحتی قابل دستیابی نیست. کارشناسان ما در سامانه پایدار ثبت به شما کمک میکنند تا این اطمینان برای مشتریان حاصل شود که فرآیند دریافت و حصول سیستم مدیریت کیفیت در سازمانشان کار مشکل و پیچیده ای نیست و بیشترین سود را برایشان دارد. کارشناسان با توجه به اینکه شما در حال اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 هستید و يا اینکه در مرحله دریافت گواهینامه ایزو این استاندارد می باشید شما را راهنمایی می کنند.

شروع بکار با سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 چگونه است؟

در این مرحله می بایست بهترین راه برای شروع مراحل دریافت صدور ایزو سیستم مدیریت کیفیت برای سازمان خود را دریابیم و بدانیم که چرا ISO 9001 استاندارد سیستم مدیریتی است که می تواند برای هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی سودمند باشد.

گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 چیست؟

یک سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 ( QMS به شما کمک می کند که به طور مداوم نظارت و مدیریت کیفیت را در سراسر سازمان خود پیاده سازی و اجرایی نمایید و این یک ابزار قدرتمند بهبود کسب و کار است که به شما کمک می کند تا فرآیندهای خود را به کار ببندید تا بتوانید به طور مرتب رضایت مشتریان خود را جلب نمایید.

چگونه می توانید سازمان خود را برای ISO 9001آماده کنید؟

آمادگی کامل کلید دستیابی به بیشترین میزان بهره وری از ایزو 9001 است. در اولین مرحله میبایست مطمئن شوید که اطلاعات کافی از متن استاندارد ایزو 9001 را دارید. برای رسیدن به اطلاعات کافی می بایست نسخه ای از متن این استاندارد را از تیم رهبری خود و یا مکانی معتبر خریداری نمایید.

چگونه می توانید سیستم ایزو 9001 را در سازمان خود پیاده سازی و اجرایی نمائید؟

سرمایه گذاری در ایزو 9001 با هدف بهبود کسب و کار و یا پاسخگویی به نیاز سازمانها در مناقصات صورت می پذیرد. پیاده سازی ایزو 9001 در هر سازمانی به این دلیل انجام میگیرد که سازمان حداکثر استفاده از سیستم ایزو 9001 را در سازمان خود ببرد.

چگونه می توانیم ISO 9001 را اجرا کنیم؟

برای سازمان های بزرگ و کوچک هنگام اجرای سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001، ملاحظات مهمی وجود دارد. ایزو 9001 ابزار قدرتمند برای بهبود کسب و کار است و بنابراین شما باید در مورد نحوه مدیریت کسب و کار خود و اهداف استراتژیک خود فکر کنید. تعهد به پیاده سازی صحیح ISO 9001 بسیار مهم است و باید اطمینان حاصل شود که افراد برای اجرای موثر ISO 9001 آموزش دیده اند.

از مقاله اخذ ایزو فوق نتيجه گرفتيم كه مراحل اخذ ايزو ٩٠٠١ شامل اين موارد است؛ تعهد و حمایت از مدیریت ارشد، تمام کسب و کار را با ارتباطات داخلی خوب درگیر کنید، سیستم های کیفیت موجود خود را با نیازهای ISO 9001 مقایسه کنید، دریافت بازخورد مشتری و تامین کننده در مدیریت کیفیت فعلی، برای رسیدن به بهترین نتایج یک تیم پیاده سازی ایجاد کنید، نقشه ها و نقش ها، مسئولیت ها و زمان بندی ها را به اشتراک بگذارید، اصول مدیریت کیفیت را به کسب و کار خود متصل کنید، مشارکت کارکنان را با آموزش و انگیزش انگیزه دهید و به طور منظم سیستم ISO 9001 خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما آن را به طور مداوم بهبود می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره